Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av EQ C

Startet av Trond.m, tirsdag 12. september 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

dc

Jag bokade idag. Fick plats 2422.
Synd att jag missade registreringen förra veckan.

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015


Alfa Bergen

Snakket med en selger hos BOS i Bergen i dag. Generelt lite kunnskapsrik, men bekreftet 5 seter, hengerfeste og ca 500 km samt en antatt pris på rundt 600 000kr. Siden han brukte så pass mye tid på å snakke ned Teslaen min, så takket jeg for meg.
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Counterpointer

Sitat fra: Alfa Bergen på torsdag 05. oktober 2017, klokken 13:39
Snakket med en selger hos BOS i Bergen i dag. Generelt lite kunnskapsrik, men bekreftet 5 seter, hengerfeste og ca 500 km samt en antatt pris på rundt 600 000kr. Siden han brukte så pass mye tid på å snakke ned Teslaen min, så takket jeg for meg.
Det er så lite tillitsvekkende når selgere er negative til konkurenter. Da mister jeg også troen på at de har noe å komme med selv.

Softblue

Ok. dere har gjort bestillingen og betalt depositumet på en bil dere ikke vet totalprisen på, eller hvor mye avgifter det påkommer før levering.
Hvor mye rabatt greide dere å forhandle dere fram til?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Toalmar

Sitat fra: Softblue på mandag 30. oktober 2017, klokken 23:23
Ok. dere har gjort bestillingen og betalt depositumet på en bil dere ikke vet totalprisen på, eller hvor mye avgifter det påkommer før levering.
Hvor mye rabatt greide dere å forhandle dere fram til?
Nei vi har ikke gjort noen bestilling enda, men vi har betalt ett depositum for å ha muligheten til å være av de første som kan bestille.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#67
Sitat fra: Softblue på mandag 30. oktober 2017, klokken 23:23
Ok. dere har gjort bestillingen og betalt depositumet på en bil dere ikke vet totalprisen på, eller hvor mye avgifter det påkommer før levering.
Hvor mye rabatt greide dere å forhandle dere fram til?
Ingen har gjort bestilling, depositum er for å vise at man er seriøs i køen (på samme måte som for Tesla, Audi e-Tron Quattro og Jaguar I-Pace).

For Tesla vet man at det ikke finnes rabatter (OK, unntatt henvising fra eksisterende eier som kan gi 1000$/1000NOK rabatt).

Men generelt vil jeg mene at hvis det finnes mye rom for rabatter så tar selger en altfor høy pris i utgangspunktet.

bmw2002

Tviler på at det blir mulig å få noen rabatter i det hele tatt på disse bilene som "forhåndsbestilles".  På Ampera-E ble det sagt at forhandlere hadde fått instruks fra Opel om at det ikke skulle gis noen rabatter.

Toalmar

#69
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 06:51
Tviler på at det blir mulig å få noen rabatter i det hele tatt på disse bilene som "forhåndsbestilles".  På Ampera-E ble det sagt at forhandlere hadde fått instruks fra Opel om at det ikke skulle gis noen rabatter.
Er vel uenig her jeg. Mercedes sine biler er med av biler dom gir rabatt via Agrol avtalen i hvert fall. Da vil jeg tro denne får samme mulighet


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

bmw2002

Sitat fra: Toalmar på tirsdag 31. oktober 2017, klokken 06:54
Er vel uenig her jeg. Mercedes sine biler er med av biler dom gir rabatt via Agro avtalen i hvert fall. Da vil jeg tro denne får samme mulighet

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det kan være at man får rabatt via Agrol, men tviler på at man får en personlig rabatt.  Men på BMW var det i allefall slik at man bare fikk halv rabatt på i3 (4% vs 8%) med Agrol.

Toalmar

Det er fordi det er en elbil. Gjelder også andre merker.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Mercedes har hatt følgende rabatter via Agrol:
   0,0 %   elbil
   7,0 %   Personbiler med forbrenningsmotor


Plexus 83

Reserverte meg i går. Står i mailen "RESMER003348", regner med det betyr jeg er nr. 3348.

Imagine

#74
Jeg sa nå opp min reservasjon på ca nr 1350. Så nå blir det et skritt frem i køen på dere andre.
Foretrekker Audi etron der jeg står på plass ca 200, Porsche Mission E, eller å vente til bilene faktisk har kommet og jeg får prøvekjørt. Gjør meg ingenting å få en bil 6-12 mnd etter «alle andre» og etterhvert rabatter når salget begynner å lunkne. Og blir det mva så dropper jeg kjøp. Er ikke _så_ viktig. Finnes så mye gromt og relativt rimelig nyere brukt man kan kjøre rundt i.

Mercedes kommer med mange modeller før 2021, og det gjør de andre også. Jeg har nok tro på mva-fritt kjøp helt frem til år 2021. I alle fall på rimeligere biler. Og det er litt vel hypet opp dette elbil-kjøret. Og litt masete å følge med på.

Er litt usikker på om vi trenger/ønsker en stor elbil som langtursbil. Debatten innad er absolutt ikke helt avsluttet. Men det heller likevel mot at det er bedre med to stk små morsomme og store nok bybiler (f eks i3s) til daglig bruk i jobb osv og heller ha en motorsterk bensinbil (eller tre) til lengre turer og praktiske formål. Har også to stk cabrioleter (den ene skal selges), en manuell Porsche 911 til lek/banebruk og en stupgammel SUV V8 til shauing og terrengkjøring.

Artig å kjøre gratis og elbil til vanlig småkjøring for å spare penger, men det blir for kjedelig uten tilgang på deilig motorlyd som bilinteressert når man skal ha litt fri og kosekjøre på langtur (seks, åtte eller tolv sylindre). Og så dårlig råd har man vel ikke.

Det begynner jo også å bli noen skikkelig gode kjøp på nyere brukte motorsterke sedaner/coupeer og ikke minst SUVer med bensin og diesel som «ingen» lenger vil ha. Der trenger man heller ikke å vente mange minuttene på å få den levert ;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA