Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av EQ C

Startet av Trond.m, tirsdag 12. september 2017, klokken 13:07

« forrige - neste »

chargedup

Pris er som alle andre premium elsuv'er som skal komme (Audi E-tron og Jaguar I-PACE) usikkert på dette tidspunktet. Ifølge autobild mellom 60-80'EUR : http://www.autobild.de/artikel/mercedes-eq-eqc-2019-vorstellung-10241905.html
Pris for reservasjon er som tidligere nevnt 20'.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

bmw2002

Tror dette blir en spennende bil med mye ny teknologi. Men siden bilen ligger sikkert et år etter Jaguar så dropper jeg å reservere. Begynner å bli lei av å vente på ny bil... Da får man heller bytte i 2023 når utvalget er større og prisene lavere.

Counterpointer

Virker som det er interesse. Men ikke på høyde med E-tron.

Jeg reserverte i går og fikk nummer 223.

Det blir annet design med sort og hvitt ikke blått som på konseptbilen. Men mye vil endres før denne kommer.

bmw2002

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. september 2017, klokken 13:41
Virker som det er interesse. Men ikke på høyde med E-tron.

Jeg reserverte i går og fikk nummer 223.

Det blir annet design med sort og hvitt ikke blått som på konseptbilen. Men mye vil endres før denne kommer.

Hvilke elbiler har du bestilt nå? Er det for å være på den sikre siden eller skal du ha alle?


krl

Reservasjonsnummeret har tikket opp til over 680 nå.

Knut Røe

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 13. september 2017, klokken 14:03
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. september 2017, klokken 13:41
Virker som det er interesse. Men ikke på høyde med E-tron.

Jeg reserverte i går og fikk nummer 223.

Det blir annet design med sort og hvitt ikke blått som på konseptbilen. Men mye vil endres før denne kommer.

Hvilke elbiler har du bestilt nå? Er det for å være på den sikre siden eller skal du ha alle?
Mange spekulanter på slikt.
Får bil tidlig og kan videreselge med god fortjeneste siden tilgangen er begrenset.

iCar

Sitat fra: electrip på tirsdag 12. september 2017, klokken 13:42
Fikk link av fohandler og reservert. Dersom bestillingsid'en er et rent løpenummer, har det blitt reservert ca 270 biler til nå. Altså ca 130 biler den siste timen.

Linken blir gjort tilgjengelig for alle andre etter klokken 12:00
Om man skal stole på reservasjonsnr så har vel det blitt bestilt over 700 biler pr nå

Acustica


chargedup

Sitat fra: tiger`n på onsdag 13. september 2017, klokken 16:04
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 13. september 2017, klokken 14:03
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. september 2017, klokken 13:41
Virker som det er interesse. Men ikke på høyde med E-tron.

Jeg reserverte i går og fikk nummer 223.

Det blir annet design med sort og hvitt ikke blått som på konseptbilen. Men mye vil endres før denne kommer.

Hvilke elbiler har du bestilt nå? Er det for å være på den sikre siden eller skal du ha alle?
Mange spekulanter på slikt.
Får bil tidlig og kan videreselge med god fortjeneste siden tilgangen er begrenset.

Er nok en god del spekulanter ja, men sikkert like mange som ikke har bestemt seg for hvilken bil de skal gå for. På veldig mange av de nye elbilene er det særdeles lite informasjon som blir gitt før forhåndsreservasjon begynner, akkurat som EQ C.
Jeg er i alle fall redd for lange ventetider på en god del av bilene som kommer, gitt at de blir priset riktig i forhold til konkurrentene. 1 års ventetid er lenge på en elbil som muligens får mange nye konkurrenter (siden det finnes så lite utvalg elbiler hittil, er det lett at man sammenligner biler som i tradisjonelle former ikke hadde vært konkurrenter med hverandre) eller feks at mva fritak blir borte eller at det innføres av avgifter mens man venter i køen.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Counterpointer

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 13. september 2017, klokken 14:03
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. september 2017, klokken 13:41
Virker som det er interesse. Men ikke på høyde med E-tron.

Jeg reserverte i går og fikk nummer 223.

Det blir annet design med sort og hvitt ikke blått som på konseptbilen. Men mye vil endres før denne kommer.

Hvilke elbiler har du bestilt nå? Er det for å være på den sikre siden eller skal du ha alle?
Skal ikke ha alle

Men sånn som situasjonen er nå så må en på lista før spesifikasjoner er klare. Leveringstid og pris vil nok avgjøre om det blir bindende kontrakt. Er nå oppe i seks reservasjoner/kontrakt på biler, hvilket er helt fjernt egentlig. Når bestemmelsen blir tatt så går noen depositum inn i bilkjøp, så det er en form for sparing til kjøp

Counterpointer

Sitat fra: tiger`n på onsdag 13. september 2017, klokken 16:04
Sitat fra: bmw2002 på onsdag 13. september 2017, klokken 14:03
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 13. september 2017, klokken 13:41
Virker som det er interesse. Men ikke på høyde med E-tron.

Jeg reserverte i går og fikk nummer 223.

Det blir annet design med sort og hvitt ikke blått som på konseptbilen. Men mye vil endres før denne kommer.

Hvilke elbiler har du bestilt nå? Er det for å være på den sikre siden eller skal du ha alle?
Mange spekulanter på slikt.
Får bil tidlig og kan videreselge med god fortjeneste siden tilgangen er begrenset.
Jeg er IKKE spekulant!
Har Ampera-E nå og den skal ikke på Finn før neste bil er klar. Kunne tatt inn 100k kr på den, men det er ikke poenget.

hamkeng

Tesla Model YP 2023
Tesla Model 3LR 2021
Solgt - Citroen ë-C4 Shine
Peugeot e208 GT
Solgt - Leaf Tekna 2014
Solgt - Peugeot iOn 2014 til kona

stranger1891

#27
Reservert nå 14.09 kl.12:00 og er nr. 95X  :'(   :-\  :-[

fantonsen

Fikk over 1000 nå. Men det er helt sikkert et kontroll-siffer eller noe slikt inne i bildet her. Dette er neppe  rene løpenumre.
Antar vi ett kontroll-siffer, så er det bare til å dele på 10 for å finne din plass. Men det er bare løse spekulasjoner...
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

dagah

Håper jeg ikke er nummer 1051 i køen her. Har ventet på Ampera E lenge nå. Får se hvem som kommer først.

RESMER001051
Beløp   20019,- kr.
Status   Akseptert
Forhandler   Bertel O. Steen Rogaland AS
Dato   14.09.2017 14:33:03

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA