Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp! Har brent ladestasjonen

Startet av storform, tirsdag 12. september 2017, klokken 09:28

« forrige - neste »

Orbit

Sitat fra: gr på onsdag 13. september 2017, klokken 11:35
Hva med å legge ut type boks slik at andre som har samme kan sjekke om deres også er OK i stedet for at noe brenner ned? Kan jo se ut som at produsenten har for dårlige kontrollrutiner...

Jeg er 99.999% sikker at dette er en Salto-boks, ved å sammenligne bildet over med monteringsanvisningen (utsnitt nedenfor).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jan.lrsn

Man må kunne stole på at produktet man monterer er kontrollert og godkjent fra produsenten. Om man følger produsentens monteringsanvisning og trekker til med rett moment, så har jo elektrikeren alt på sitt tørre. Varmekamera er kostbart verktøy og de fleste små/mellomstore elektrofirmaer har bare ett eller ingen slike. Ofte er det ingen kunde eller elbil på adressen og da blir det jo vanskelig å få termografert. Men som nevnt tidligere, ting skjer og varmgang oppstår. Er heldigvis sjeldent det skjer, uansett hvilken utstyr det er snakk om.

Ferry

Sitat fra: jan.lrsn på onsdag 13. september 2017, klokken 21:28
Varmekamera er var kostbart verktøy og de fleste små/mellomstore elektrofirmaer har bare ett eller ingen slike.

Fikset det for deg  ;) Et dugende varmekamera koster ikke mer enn et ok multimeter, eller en fjerdepart av en telefon. Kjøpte meg et privat til å plugge i iPhone, Flir One, til ca. 2000,- Kan fint avsløre varmgang i kabler etc.med det kameraet. Ser t.o.m. reisverket i veggen vinterstid.

Ingeniøren

Sitat fra: Ferry på torsdag 14. september 2017, klokken 00:01
Sitat fra: jan.lrsn på onsdag 13. september 2017, klokken 21:28
Varmekamera er var kostbart verktøy og de fleste små/mellomstore elektrofirmaer har bare ett eller ingen slike.

Fikset det for deg  ;) Et dugende varmekamera koster ikke mer enn et ok multimeter, eller en fjerdepart av en telefon. Kjøpte meg et privat til å plugge i iPhone, Flir One, til ca. 2000,- Kan fint avsløre varmgang i kabler etc.med det kameraet. Ser t.o.m. reisverket i veggen vinterstid.

Jepp, verden har gått fremover her, enten det kobles på mobil eller komplett enhet så fås det fra rundt 500 kr og opp.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

jan.lrsn

De enkleste fungerer vel bra til sitt bruk og jeg er ikke oppdatert på prisene for disse  :) varmgang er ikke noe som nødvendigvis kommer med en gang om det er dårlig tilskrudd. Kanskje man skulle tatt en etterkontroll etter en måneds tid bruk under belastning. Blir ikke noe rimeligere tilbudene fra elektrikerene fremover da :P

Griffel

Sitat fra: pudderjagar på onsdag 13. september 2017, klokken 18:37
For meg ser da ut som om elektrikeren har gjort ein dårleg jobb med tilkobbling av boksen. Ikkje produsenten.

Men ser ikkje heile boksen så da kan være ei intern kobling som er på bildet.
Siden elektriker sier at de ledningene som er svidd har ikke han rørt, må jo det være ledningene til stikkontakten det er snakk om. Så jo her har nok produsente hele ansvaret.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA