Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Status A, B, C og D

Startet av Speeder, tirsdag 19. september 2017, klokken 21:02

« forrige - neste »

Speeder

Kommunikasjon mellom ladestasjon og bil går jo gjennom neste statuser, i allefall til C. Status D er slik jeg har skjønt det en status som er forbeholdt biler som må ha ventilerte omgivelser for at lading skal starte? Hva vil dette si i praksis, dagens biler er vel ikke avhengig av dette? Og eldre biler støtter vel ikke mode 3 lading?

Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

Griffel

Sitat fra: Speeder på tirsdag 19. september 2017, klokken 21:02
Kommunikasjon mellom ladestasjon og bil går jo gjennom neste statuser, i allefall til C. Status D er slik jeg har skjønt det en status som er forbeholdt biler som må ha ventilerte omgivelser for at lading skal starte? Hva vil dette si i praksis, dagens biler er vel ikke avhengig av dette? Og eldre biler støtter vel ikke mode 3 lading?
Det med spesielle krav til ventilasjon er vel kun relevant for biler og andre kjøretøy med bly/syre batterier. Og klasiske elbiler er gjerne mode 1 biler.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Speeder

Det er det samme som jeg har tenkt. Med andre ord er status D meget lite relevant?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA