Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Installatør i Bergen

Startet av provolone, mandag 11. september 2017, klokken 19:41

« forrige - neste »

provolone

Hei

Dagen er kommer for å få lader hjemme til soulen. Er det noen her som allerede har gjort jobben med å hente inn priser, og funnet den beste og billigste leverandøren i Bergen?

elpharaoh

Jeg sendte ut mail til 3 elektrikere og fikk svar fra 2 av de. Prisene var fra 10750-12000 for ladestasjon med type 2 kontakt + ny sikring i sikringsskapet med jordfeilbryter type b. Hadde en eksisterende kurs til garasjen så dette var uten trekking av kabel.

Valgte BEA som leverandør da jeg fikk et godt inntrykk av de på befaringen på tross av at de hadde den høyeste prisen...

Du kan sikkert få det både billigere og dyrere avhengig av jobben som skal gjøres.
Kjører Nissan Leaf og Ford S-Max.
Drømmer om Tesla.

elektrolux

#2
Det var gode priser!

Vår beste pris med samarbeidspartner Sønnico i Bergen er 11710.- inkl. mva for ferdig montert Ratio Homebox med type 2 stikk
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

brako79

Jeg valgte også BEA, på grunn av billigst pris. Sendte forespørsel på epost til 5 stk, 3 svarte og ga tilbud. BEA var eneste som kom på befaring, de to andre mottok bilder som jeg hadde tatt. 2 andre hørte jeg aldri noe fra, enda jeg purret.

BEA tok også jobben med å bytte ut alle sikringer i skapet til sikringer med jordfeilsbryter da jeg ikke hadde dette fra før, i samme rush.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

kristianbergen

Har meget god erfaring med sas elektroservice. Tidligere folk fra Sønnico:

http://www.saselektro.com/
Leaf 2013

provolone

Da har bea vært her, og kommet med tilbud på 20.000 for elbil ladestasjon. Det inneholder ladestasjon, ekstera sikring i sikringsskap, ca 30meter strømkabel, og kabel til bilen (2800,- )og Det må trekkes ut og ned en etasje og monteres på en mur. Høres ok ut?

brako79

Sitat fra: provolone på mandag 25. september 2017, klokken 19:54
Da har bea vært her, og kommet med tilbud på 20.000 for elbil ladestasjon. Det inneholder ladestasjon, ekstera sikring i sikringsskap, ca 30meter strømkabel, og kabel til bilen (2800,- )og Det må trekkes ut og ned en etasje og monteres på en mur. Høres ok ut?

Var dette pris for 3,6KW (16A) eller 7,2KW (32A) ladestasjon? Salto?
Ellers er det noelunde det samme jeg betalte for 10 sikringer, ladeboks, 10m kabel og borring gjennom flere stendere. Etter min prisrunde-innhenting, så var BEA den som ga rimeligste tilbud.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

provolone

Ikke presisert i tilbudet. Stor forskjell i pris?

brako79

Sitat fra: provolone på tirsdag 26. september 2017, klokken 16:39
Ikke presisert i tilbudet. Stor forskjell i pris?
Ganske likt tror jeg, ene jeg fikk tilbud fra var det forskjell på 2000 da de først ga meg tilbud på 3,6kw stasjon.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

provolone


brako79

#10
Sitat fra: provolone på onsdag 27. september 2017, klokken 19:27
16 amp sikring er det i tilbudet
Jeg ville ha fått lagt opp til 32A kurs, når du først er i gang. Kraftigere og dyrere kabel, men du slipper å gjøre om på det senere når du eventuelt skal oppgradere en gang i fremtiden.

Trenger du kun 16A kurs for all fremtid, så er det jo bare å "go for it".

edit: Så ville jeg også fått med løs ledning på stasjonen. Da type 2 kontakt er nevnt til å være fremtiden, samt at besøkende kan lade hos deg.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Amatøren

Jeg valgte selv 32 A når jeg fikk installert. Eller rettere sagt 2 stykk 32 A!

Når jeg først grave grøft (lader på stolpe) så fikk jeg elektrikeren til å trekke en ekstra 32 A kurs for fremtidig lader da de foretrakk å trekke i røret FØR grøften ble lukket.

Kan nevne at jeg også har en 16 A kurs på stolpen for konas julebelysning. Så utrolig greit det var med den ekstra kursen når jeg sto der med elektrisk motorsag og kuttet røtter på stubbene som sto i veien for planeringen av parkeringsplassen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

provolone

Sikkert lurt det her. Jeg skal bo i leiligheten jeg har nå i toppen 5 år til. Kommer nok til å ha min  kia soul hele den perioden, altså ikke oppgradere med det første.

Men tilbake til saken, synes folk det høres ut som en grei pris?

brako79

Vet ikke hvor dyr den kabelen er.
Men som jeg har sagt over, så ville jeg ha fått minimum 25A uttak, helst 32A, men da må du/BEA sannsynligvis søke BKK om det.

Koster deg ikke så mange kroner ekstra, eventuelt at du bruker dette som pruting. Sikringen koster vel ca det samme, men kabelen blir nok dyrere hvis de har lagt opp til en 2,5kvm kabel (16A)

Kanskje det blir lettere å få solgt når det er 25A/32A tilgjengelig om 5år? Kabelen er i hvert fall klar. Kanskje du blir boende der lenger?
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

provolone

Fått inn en ny henvendelse nå, og de mener  de skal få til 32a til samme pris. Befaring i neste uke, så da får vi se

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA