Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye 33 kWh Renault Kangoo z.e m/hengerfeste

Startet av stromifokus, mandag 11. september 2017, klokken 14:10

« forrige - neste »

stromifokus


THE

Tilhengerfeste får du ikke på 5 seter eller Maxi-utgaven av varebil, kun på kort utgave av varebil. Kort utgave av varebil er vel godkjent for max. 375 kg tilhenger, så ikke veldig mye du kan henge etter varebilen heller.

Når det ikke er mulig med hurtiglading, eller i verste fall semihurtig 22kW AC, så blir det alt for dårlige lademuligheter til at dette blir et alternativ til diesel for veldig mange.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

kaiat

Den lange varebilen har da hatt 322 kg i tillatt hengervekt frem til nå? Ikke mye da, men...

Jeg har ellers ventet på denne og tenkte å ta en nærmere titt. Synd at den ikke fikk hurtiglading med oppgraderingen, men ellers virker den til å være bra.

Måkemannen

Nissan sin kan dra 460, og har hurtiglading. Bedre alternativ spør du meg.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


Trekkoppbil

#4
E-NV200 har vel ganske begrensa bruksområdet så lenge den ikke får noe større batteri, og det virker ikke som Nissan satser stort på den, så det er bra det kommer alternativer i klassa.

Jejl

#5
Har kjørt 22 kwh utgaven i snart 3 år, og er fornøyd så langt. Helt feilfri har den vært. 40 000 km service intervaller er også fornuftig. Har hatt en service til nå og den kostet noe med tusen kr.
13 liters dieseltank til tilleggsvarmeren er også veldig kjekt å ha på vinteren når jeg skal kjøre langt.

Forøvrig veldig merkelig at de har satt ned garantigrensen på batteripakken fra 75 til 66%. Men det har neppe noe å si for norske kjøpere. Tipper de kunne satt den til 80% uten at det hadde blitt noen reklamasjoner på den her i Norge.


Thorbjørn Hellehaven

Jeg kjenner ikke bilen eller, eller ditt behov for tilhenger.

Det tilhengerfestet har sine klare begrensninger, men er jo litt bedre enn ikke noe, og fungerer knallbra for sykkelstativ.

Tenk på at en liten tilhenger veier fra ca 150kg, og ikke uvanlig med rundt 250kg, eller 350kg for boogie. Kan nesten bare benytte de minste tilhengerene for å ha noen praktisk lastekapasitet igjen. Enkle lånehengere er nok ofte egenvekt over 200kg, og ofte boogie på over 300kg hos byggvarehus.

Panduck

Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 11. september 2017, klokken 19:34
E-NV200 har vel ganske begrensa bruksområdet så lenge den ikke får noe større batteri, og det virker ikke som Nissan satser stort på den, så det er bra det kommer alternativer i klassa.

https://insideevs.com/2018-nissan-e-nv200-to-get-40-kwh-battery/

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=35568.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA