Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lampe for parkbrems lyser

Startet av plasma, lørdag 09. september 2017, klokken 22:15

« forrige - neste »

plasma

Da ønsker jeg å kjøpe motorstyring av dere.

Elmo

Sitat fra: plasma på fredag 15. september 2017, klokken 22:52
. . . og feil på at bilen mangler vann. 
Det at den sier bilen mangler vann er fordi du ikke har fått resatt overladingstelleren da du fylte vann uten i intrument.

MEN, det kan faktisk være årsaken til at bilen ikke går også !! 
Det er en sikkerhetsfunksjon at bilen ikke skal gå hvis overladingstelleren (vannfyllingstelleren) kommer over et visst nivå.
Reset vanntelleren og se om ikke bilen "kommer seg".
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Elmo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 16. september 2017, klokken 11:35
Betyr defekt motorstyring. 270 000 kr hos Peugeot, og 4000 kr fra oss.  ;D
Er det kortet i bunnen av Sagemboksen du tenker på da, Elektrolux ??
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

plasma

Da ønsker jeg å kjøpe motorstyringsenhet til 4000kr .

Elmo

Sitat fra: plasma på søndag 17. september 2017, klokken 09:27
Da ønsker jeg å kjøpe motorstyringsenhet til 4000kr .
Som sagt bør du sjekket om bilen går bra igjen bare ved å resette vannlyset, før du kjøper/bytter motorstyringen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

plasma

History Water w/lamp lit : counter 0950Ah   W/lamp set.:0870Ah. Får ikke slokket vannlampa  .Har satt bilen til vedlikeholdslading. Skal fylle vann etter dette. Forsøker å slukke lampe etter dette.

Elmo

870Ah er grenseverdien for når vannfyllingspampa skal lyse i instumentpanelet.
Counter=950Ah er hvor mye du faktisk har overladet siden sist telleren ble resatt, altså siden bilen "tror" at du sist fylte vann.
Jeg er ganske sikker på at det alene er årsaken til at bilen ikke går.
Faktisk vil jeg tro at den ikke vil tillate vedlikeholdslading heller.

Sitat fra: plasma på søndag 17. september 2017, klokken 11:05
Får ikke slokket vannlampa
Mene du at du ikke finner funksjonen i Lexia, eller at den ikke blir resatt når du prøver.
Hvis det første er problemet så kan jeg se på min lexia i ettermiddag og "vise" deg.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

plasma

batteriet er relativt full ladet. Får ikke ladet nok til å øke temperaturen nok. Går det å tappe batteriet med ev. en panelovn? Hvor lavt kan man ev. tappe batteriet ?

Elmo

#23
Sitat fra: plasma på søndag 17. september 2017, klokken 14:36
batteriet er relativt full ladet. Får ikke ladet nok til å øke temperaturen nok.
Vedlikeholdslading (Maintenace charge) fortsetter normalt "for ever", dvs inntil du stopper selv ved å ta av ladekabelen. Så, som jeg sa, bilen "tror" du har allllt or lite vann og stopper ledingen for å ikke skade batteriene

Sitat fra: plasma på søndag 17. september 2017, klokken 14:36
Går det å tappe batteriet med ev. en panelovn? Hvor lavt kan man ev. tappe batteriet ?
Det går an, men krever litt modifisering av ovnen.
Men som sagt tidligere så tror jeg ikke det hjelper. Du må få resatt vannfyllingstelleren (Counter Ah).
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

plasma

Har resatt telleren til lading ok. Har skjønt hvordan jeg vedlikeholds-lader. Får lest og slettet feilkoder. Trodde jeg måtte ha tenningen på. Fungerer mye bedre med tenning av.Chopper feil kommer tilbake når tenning aktiveres. Da kommer parkbrems-lampa på og får ikke revers   -lampa til å tenne. Trenger ny motor-styring til Saxo bilen .

Elmo

Sitat fra: plasma på mandag 18. september 2017, klokken 20:51
Har resatt telleren til lading ok.
:+1:
Sitat fra: plasma på mandag 18. september 2017, klokken 20:51
Chopper feil kommer tilbake når tenning aktiveres. Da kommer parkbrems-lampa på og får ikke reverslampa til å tenne. Trenger ny motor-styring til Saxo bilen .
Går bilen fremover - noe som helst ??
Grunnen til at jeg spør er at den vanligste årsaken til at motorstyringen ryker er at det er kortsluttning/overledning i motoren.
Og hvis du har feil i motoren da bytter motorstyringen, så ryker den tvert igjen (BTDT :-[ >:( )
Så du bør (må) få megget motorviklingene før du bytter motorstyringen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

plasma

Grønn lampe for kjøring fremover tennes, men bilen går ikke fremover.

Elmo

En av mine biler hadde brent motorkontroller da jeg kjøpte den. Jeg husker dessverre ikke om det grønne "forover" lyset gikk på, men jeg tror det.

Jeg var ganske sikker på at motoren var OK så jeg byttet bare kontrolleren. Den gikk nøyaktig én (1) meter, så var den "nye" også brent >:(
Så byttet jeg både motoren og enda en kontroller og bilen nå går bilen.

Så jeg anbefaler deg altså på det sterkeste å få sjekket om motoren er OK, før du prøver å kjøre med en ny kontroller.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

plasma

Jeg lurer på hvordan jeg går frem når jeg skal megge el. motoren ?

Elmo

Sitat fra: plasma på mandag 25. september 2017, klokken 20:21
Jeg lurer på hvordan jeg går frem når jeg skal megge el. motoren ?
Først så må du få lånt eller kjøpt en megger.
Motoren må kobles fra i elektronikkboksen. Da må du først ta ut "hovedsikringen" (merket A på dette bildet). Så se på dette bildet, og ta av de to grove til høyre (merket motor) og den lille røde og lille blå oppe til høyre.
Og så måle med meggeren på ledningene.
Jeg har lest her på forumet at meggeverdien ikke bør være under ca 0,15 MOhm (eller ca 1 kOhm pr 1 V).

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA