Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Super salg, klarer de å levere?

Startet av EV-FTW, lørdag 09. september 2017, klokken 16:40

« forrige - neste »

EV-FTW

Ser at det skrives om beste salg noen sinne hos Nissan.

http://www.tv2.no/broom/9349916/

Over 700 signerte kontrakter bare på onsdag!

Nissan har jo egen batterifabrikk.
Dersom de klarer å holde leveringstidene sine kommer salget til å ta helt av på nye Leaf
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

kaiat

Produksjonen er allerede i gang i Japan, der skal de første bilene leveres i oktober. Samtidig jobbes det med å sette i gang produksjonen ved fabrikkene i USA og Storbritannia. Her skal de være i full sving i desember. http://insideevs.com/production-of-2018-nissan-leaf-to-begin-in-us-uk-by-the-end-of-2017/

Nissan har jo solgt batterifabrikken nå, men det ligger sikkert inne avtaler på leveranser av batterier. Det er vel bare Leaf, e-NV200 og Kangoo som bruker AESC-batterier uansett.

Goggen123

Snodig han sier i saken at de ikke tar depositum, Birger N Haug har da tatt 10.000 kr i depositum..

Pneg

Sitat fra: Goggen123 på lørdag 09. september 2017, klokken 20:24
Snodig han sier i saken at de ikke tar depositum, Birger N Haug har da tatt 10.000 kr i depositum..

Signerte kontrakt på onsdag hos BNH onsdag, ikke snakk om depositum.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Goggen123

Sitat fra: Pneg på lørdag 09. september 2017, klokken 21:17
Sitat fra: Goggen123 på lørdag 09. september 2017, klokken 20:24
Snodig han sier i saken at de ikke tar depositum, Birger N Haug har da tatt 10.000 kr i depositum..

Signerte kontrakt på onsdag hos BNH onsdag, ikke snakk om depositum.

Da er det enda merkeligere, folk som har vært ennå tidligere ute har betalt et depositum på 10.000. Vet ikke hvordentlig de gjør det da, om man uansett bare kan møte opp i butikken.

EV-FTW

Fikk tilbud av forhandler jeg og, og kontrakt oversendt på mail. Ingen krav om depositum.

Jeg avventer med å signere foreløpig. Har det greit med min 30 kWh.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Bondeknøl

Blir spennende å følge med på leveringskapasitet. Er veldig sjeldent at det produseres kjappere en forventet? Salget er nok veldig avhengig av om de klarer å levere kjapt nok. Gjør de det så blir det en hard konkurrent i elbilmarkedet allerede på nyåret. Nye eGolf har jo ti måneders leveringstid pr idag i følge en som bestilte denne uka.

Pneg

Hvordan påvirker antall bestillinger leveringstid? Det er kanskje en viss dynamikk i produksjons kapasitet hvis det er flere fabrikker og at de starter produksjon ut i fra bestillinger?
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

leafnor

Det går nok på 100%, uavhengig av bestillinger. Det produseres dels til lager (Made to stock= MTS) og på ordre (Made to order = MTO).
Bestillinger som kommer inn avklarer hvilke biler innom en "slot" som skal produseres. Er hele kapasiteten i en "slot" solgt, blir det selvfølgelig ikke produsert noe til lager.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Myrvang

Venter nok litt til. Launch edition mangler både rekkevidde og full pro pilot, samt at jeg vil ha skinn. Når alt det er på plass vil jeg nok vurdere. Foreløpig får jeg klare meg med mine 24 kWh.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Howard


Gimlar

Jeg reserverte, med det var ikke noe vits.havnet bak folk som bare møtte opp.

Pneg

Sitat fra: Gimlar på søndag 24. september 2017, klokken 12:51
Jeg reserverte, med det var ikke noe vits.havnet bak folk som bare møtte opp.

Hvordan vet du det? Jeg har forsøkt uten hell og finne ut av hvor jeg er i køen.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

Trond.m

Jeg forstod det slik at launch edition bilene kommer omtrent samtidig, og at innbetaling av depositum bare styrer rekkefølgen når de åpner for ordinære bestillinger.

Gimlar

Jeg vet det det fordi jeg ble oppringt av selger når jeg var i Tokyo Under lanseringen, og kom ikke hjem før en uke etterpå. Etter et par dager fant jeg ut at de tok bestillinger fortløpende og da fikk jeg selger til å bestille /holde av en bil til meg siden de tok bestillinger fortløpende og ikke kunne nekte noen som kom innom å kjøpe en bil. Så det er bnh som har denne «reservasjon muligheten», men Nissan leverer biler etter bestilling, ikke etter reservasjon virker det som.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA