Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

New rear seats..

Startet av ModelS_Oslo88, lørdag 09. september 2017, klokken 16:29

« forrige - neste »

steam

Sitat fra: Daniel80 på mandag 11. september 2017, klokken 21:27
Sitat fra: mack_ på mandag 11. september 2017, klokken 20:13

Jeg bekreftet 30. Juli. Står aph2 og sr01 i koden, bildet av baksetet på bestilling viser nye bakseter. Blir litt skuffet hvis jeg får de gamle setene fordi jeg skal ha tre barneseter. Ser for meg at forhøyning i midten vil være bra i så måte!

Det er ingen forhøyning i midten på de nye baksetene. Selve sitteputen er lavere enn de gamle. Men det er mere markerte forhøyninger MELLOM de 3 sitteplassene i baksetet.  3 barneseter blir nok utfordrende uansett da. Er kun mulig å bruke ISOfix på 2 av de også.



Da er det i så fall en VELDIG rar kameravinkel.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

M@rtin


Sjekk også denne vinkelen ;)






Martin

2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

Gordon Retriever

Sitat fra: steam på søndag 10. september 2017, klokken 06:40
Sitat fra: raggi på søndag 10. september 2017, klokken 01:50
Når ble baksetene oppgradert til disse?

22.-23. Juli tror jeg

Steam har rett i at konfiguratoren ble oppdatert til å vise de nye setene samtidig som de andre endringene kom rundt 22. juli.

Her ser det imidlertid ut som Tesla har rotet det til for seg selv igjen, for i følge Tesla er det kun biler produsert etter 4. september som får de nye setene.

MyMuffin

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 13. september 2017, klokken 17:14
Sitat fra: steam på søndag 10. september 2017, klokken 06:40
Sitat fra: raggi på søndag 10. september 2017, klokken 01:50
Når ble baksetene oppgradert til disse?

22.-23. Juli tror jeg

Steam har rett i at konfiguratoren ble oppdatert til å vise de nye setene samtidig som de andre endringene kom rundt 22. juli.

Her ser det imidlertid ut som Tesla har rotet det til for seg selv igjen, for i følge Tesla er det kun biler produsert etter 4. september som får de nye setene.

Det kan vel ikke stemme? I så fall så kommer de til å få flere sure kunder.
Nye seter var ett av punktene som fikk meg til å kansellere og legge inn ny bestilling i starten av august.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

HelectriC

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 13. september 2017, klokken 17:14
Sitat fra: steam på søndag 10. september 2017, klokken 06:40
Sitat fra: raggi på søndag 10. september 2017, klokken 01:50
Når ble baksetene oppgradert til disse?

22.-23. Juli tror jeg

Steam har rett i at konfiguratoren ble oppdatert til å vise de nye setene samtidig som de andre endringene kom rundt 22. juli.

Her ser det imidlertid ut som Tesla har rotet det til for seg selv igjen, for i følge Tesla er det kun biler produsert etter 4. september som får de nye setene.

Nei, det kan ikke stemme. Det er allerede biler levert med nye baksete og de kundene har neppe bil som ble bestilt for 9 dager siden og allerede fått levert.
ioniq 5

Gordon Retriever

Men hvorfor sier Tesla 4. september?  Det er beviselig biler produsert i august som har de gamle setene, noe som får meg til å tro at Tesla fram til 4. september kan ha brukt leveranser av gamle og nye seter om hverandre.

mthoring

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 13. september 2017, klokken 20:04
Men hvorfor sier Tesla 4. september?  Det er beviselig biler produsert i august som har de gamle setene, noe som får meg til å tro at Tesla fram til 4. september kan ha brukt leveranser av gamle og nye seter om hverandre.

Kanskje de nye setene, SR07, har sammenheng med APH3 tro? Min ble ferdigprodusert 27. august og har SR07/APH3, jeg vet om en bil som ble bekreftet senere, men ferdigprodusert ca. en uke før og den har SR01/APH2.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

EXCEL


Bittelitt OT:
Er det noen som har gode råd vedrørende impregnering av stoffet i delskinnsetene?
Hvis tommel opp: hvilke kjemikaler anbefales?
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017 oppgradert til MCU2/HW3, CCS og takfeste.
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

Gordon Retriever

Sitat fra: mthoring på onsdag 13. september 2017, klokken 20:09
Kanskje de nye setene, SR07, har sammenheng med APH3 tro?

Så rart en sammenheng mellom bakseter og autopilot-hardware kan virke, høres det der ikke helt usannsynlig ut.

@EXCEL: Du får nok bedre svar ved å stille spørsmål om vedlikehold av stoffseter i en annen tråd.

jazzwheel

Det er bilde av nye seter på min spec, men den sier SR01. Det skal bli vanskelig for dem å slippe gratis unna hvis det er gamle seter i bilen og dette gjelder manger. DS sa forresten at biler som blir levert i disse dager med APH2 vil få APH3 ved første service.

mack_

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 13. september 2017, klokken 22:33
Det er bilde av nye seter på min spec, men den sier SR01. Det skal bli vanskelig for dem å slippe gratis unna hvis det er gamle seter i bilen og dette gjelder manger. DS sa forresten at biler som blir levert i disse dager med APH2 vil få APH3 ved første service.
Min har bilde av nye seter, men gammel kode er innlagt. Er et bilde av nye seter nok til å klage på dette? Interessant at DS sa det angående APH3, den var ny for meg! Jeg var nok en av de siste som fikk produsert bil med APH2 :-\

jazzwheel

Sitat fra: mack_ på onsdag 13. september 2017, klokken 22:41
Sitat fra: jazzwheel på onsdag 13. september 2017, klokken 22:33
Det er bilde av nye seter på min spec, men den sier SR01. Det skal bli vanskelig for dem å slippe gratis unna hvis det er gamle seter i bilen og dette gjelder manger. DS sa forresten at biler som blir levert i disse dager med APH2 vil få APH3 ved første service.
Min har bilde av nye seter, men gammel kode er innlagt. Er et bilde av nye seter nok til å klage på dette? Interessant at DS sa det angående APH3, den var ny for meg! Jeg var nok en av de siste som fikk produsert bil med APH2 :-\
Ingenting er vel 100% sikkert, men hvis ikke et bilde av nye setene er god sak så vet ikke jeg.

Bushy

 Ildene med de nye setene finner du jo sammen med rabattene som tydeligvis ikke stemmer heller. MyTesla skaper mye drit ass.
S75D sept. 17

jazzwheel

Sitat fra: Bushy på onsdag 13. september 2017, klokken 23:06
Ildene med de nye setene finner du jo sammen med rabattene som tydeligvis ikke stemmer heller. MyTesla skaper mye drit ass.
Hvilke rabatter?

Bushy

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 13. september 2017, klokken 23:58
Sitat fra: Bushy på onsdag 13. september 2017, klokken 23:06
Ildene med de nye setene finner du jo sammen med rabattene som tydeligvis ikke stemmer heller. MyTesla skaper mye drit ass.
Hvilke rabatter?

Showroom discount og adjust price for det som bestilte før 22 juli tipper jeg. Men det er ikke sikkert man får det selv om det står der...
S75D sept. 17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA