Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

New rear seats..

Startet av ModelS_Oslo88, lørdag 09. september 2017, klokken 16:29

« forrige - neste »

AirCanada

Sitat fra: mthoring på søndag 10. september 2017, klokken 19:05
SR07 (samt APH3) her og.

Merkelig at min TMS75D (VIN 2137xx) ikkje er bekrefta med APH3. Bestilt 31.07 og bekrefta 03.08.
TMS 75D (levering oktober 2017)

mthoring

Virker som min havnet litt bak i køa, på godt og vondt, kanskje farge har noe å si? Min er obsidian black, og står i Baltimore enda..
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

olvi

Sitat fra: M@rtin på søndag 10. september 2017, klokken 18:43
Jepp. SR07 Standard 2nd row

på min S75. Bestilt 7.08. Bekreftet 11.08.
Pussig, har SR01, også Standard 2nd row.  Basert på bildet i view-design så er de like bildet i linken.
Hadde SR07 når den var i produksjon, og SR01 nå på vei over dammen.

S75D Bekreftet 24.07.

Gordon Retriever

Det er lettest å se forskjell på bilder av lyse seter:

Gammel stil (dvs. SR01?):



Ny stil (dvs. SR07?):




krokus

Hvorfor står det SR01 på bil bestilt og bekreftet 30. august?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

jazzwheel

SR01 på min, men bildet av nye bakseter. VIN2135xx

Gordon Retriever

Sitat fra: vegar_m på søndag 10. september 2017, klokken 21:35
Hvorfor står det SR01 på bil bestilt og bekreftet 30. august?

En sak for DeliveryNO@tesla.com

Høres ut som en bug - burde ikke alle biler bekreftet etter oppgraderingene 22. juli komme med SR07-seter?

krokus

Haha. Litt "fail", men så på koden til gammel bil som vi kansellerte. Står SR07 på ny bil, så da stemmer det!
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

raggi

Jeg har bekreftet bil 31.Juli, og hadde etter produksjon SR07, når jeg nå sjekker så er det skiftet til SR01. Noe må jo være feil her?

o.b.lix

Sitat fra: DrNox på lørdag 09. september 2017, klokken 16:37
Kona og jeg vil ha hvite seter. Men jeg synes de ser en anelse "glossy" plastikkaktige ut? Det er kanskje gjennskinnet som lurer meg? Om de skal være juice-, cola-, ketchup-avvisende er det mulig det bør være slik?

Nei de ser ikke glossy ut i virkeligheten, de ser faktisk helt nydelige ut, også etter en god tids bruk. Er veldig myke og behagelige.
MEN: Er veldig varme og klamme, på langtur svetter jeg på ryggen uansett, og dette samme gjør min kollega. Derimot har min kone varme på i setet også om sommeren.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DrNox

Sitat fra: o.b.lix på mandag 11. september 2017, klokken 10:12
Sitat fra: DrNox på lørdag 09. september 2017, klokken 16:37
Kona og jeg vil ha hvite seter. Men jeg synes de ser en anelse "glossy" plastikkaktige ut? Det er kanskje gjennskinnet som lurer meg? Om de skal være juice-, cola-, ketchup-avvisende er det mulig det bør være slik?

Nei de ser ikke glossy ut i virkeligheten, de ser faktisk helt nydelige ut, også etter en god tids bruk. Er veldig myke og behagelige.
MEN: Er veldig varme og klamme, på langtur svetter jeg på ryggen uansett, og dette samme gjør min kollega. Derimot har min kone varme på i setet også om sommeren.
Takk for svar. Vi går nok for hvite seter . Jeg liker en god deal og kunne gått for svarte seter, men synes hvite seter med litt hvitt i dørene gjør bilen veldig fin og luftig. Jag trivst best i upna landskap ;)

Gordon Retriever

#26
Her er en link til en tråd som er fin for diskusjon av hvite seter: Hvitt eller svart interiør?

mack_

Sitat fra: jazzwheel på søndag 10. september 2017, klokken 22:03
SR01 på min, men bildet av nye bakseter. VIN2135xx
Jeg bekreftet 30. Juli. Står aph2 og sr01 i koden, bildet av baksetet på bestilling viser nye bakseter. Blir litt skuffet hvis jeg får de gamle setene fordi jeg skal ha tre barneseter. Ser for meg at forhøyning i midten vil være bra i så måte!

Daniel80

Sitat fra: mack_ på mandag 11. september 2017, klokken 20:13

Jeg bekreftet 30. Juli. Står aph2 og sr01 i koden, bildet av baksetet på bestilling viser nye bakseter. Blir litt skuffet hvis jeg får de gamle setene fordi jeg skal ha tre barneseter. Ser for meg at forhøyning i midten vil være bra i så måte!

Det er ingen forhøyning i midten på de nye baksetene. Selve sitteputen er lavere enn de gamle. Men det er mere markerte forhøyninger MELLOM de 3 sitteplassene i baksetet.  3 barneseter blir nok utfordrende uansett da. Er kun mulig å bruke ISOfix på 2 av de også.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

mack_

Sitat fra: Daniel80 på mandag 11. september 2017, klokken 21:27
Sitat fra: mack_ på mandag 11. september 2017, klokken 20:13

Jeg bekreftet 30. Juli. Står aph2 og sr01 i koden, bildet av baksetet på bestilling viser nye bakseter. Blir litt skuffet hvis jeg får de gamle setene fordi jeg skal ha tre barneseter. Ser for meg at forhøyning i midten vil være bra i så måte!

Det er ingen forhøyning i midten på de nye baksetene. Selve sitteputen er lavere enn de gamle. Men det er mere markerte forhøyninger MELLOM de 3 sitteplassene i baksetet.  3 barneseter blir nok utfordrende uansett da. Er kun mulig å bruke ISOfix på 2 av de også.
Okei. Mener jeg har sett bilder av at midtsetet er forhøyet, men jeg blander nok med m3/x! Da har det minimalt å si for min del tenker jeg. Er selvfølgelig klar over at det kun er 2 isofix, men 3 barneseter går relativt greit. Prøvde i bilen jeg fikk låne av Lade SC før jeg trykte bestill :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA