Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Outlander eller Rav4?

Startet av VanillaBean, fredag 08. september 2017, klokken 11:22

« forrige - neste »

VanillaBean

Jeg er i tenkeboksen i henhold til ny bil. Det blir enten Rav4 (Hybrid) eller Outlander PHEV.

Jeg lener meg mot Outlander så langt.... Jeg vil trolig kjøpe brukt og tenker i retning av en 2016 modell.

Jeg har en blanding av kort og lang kjøring i hverdagen og kan lade hjemme.

Innspill?
iMiev siden september 2013.

moby666

Outlander. Klarer ikke å finne enn god grunn til å kjøpe Toyota rav4

Niff123

Med hovedvekt på lokal kjøring = PHEV
Med hovedvekt på langkjøring = RAV4
Ditt oppgitte kjøremønster gjør valget usikkert. Vurder dette nøyere og særlig om du får ladet ofte. 2016-modell er perfekt.

VanillaBean

Takk for innspill!

Jeg har tittet litt og ser at det er noen endringer mellom 2016 og 2017. Er det nok til at jeg bør gå for 2017 modellen Outlander i stedet?
iMiev siden september 2013.

Niff123

Jeg har 2015, men har ikke registrert endringer av betydning deretter.
Utstyrsnivået er blitt noe annerledes så det bør vurderes med hensyn til pris. Vær obs på importbilene som kan mangle forvarming og enkel understellsbehandling. På vegvesenet.no kan du sjekke om bilen er import eller har hatt omfattende skade.

aaa3

2017-modellen har vel EV-knapp? Den er det mange av oss med eldre modeller som savner!
For øvrig tror jeg du skal ha ganske stor overvekt av langkjøring før Rav4 slår PHEV på forbruk.

kaiat

Har RAV4 Hybrid i familien og kan bekrefte at denne er noe tørst på småkjøring. Tror det lå rundt 0,8l på mila. Så med en del småkjøring i hverdagen og muligheter for lading er du nok bedre tjent med Outlander. Om hengervekt er et tema, har RAV'en noe høyere hengervekt med 1650 kg mot Outlanderens 1500 kg.

moby666

Kjøp en pen brukt 2016 med mest mulig utstyr. Instyle+ og bilen bør være norsk. Da er den også lettere å selge videre en gang. Kjøp med hengerfeste! Ser det ligger biler ute til salgs med skiboks, det ville jeg ha vurdert da bagasjerommet ikke er all verdens.


Sitat fra: VanillaBean på fredag 08. september 2017, klokken 15:13
Takk for innspill!

Jeg har tittet litt og ser at det er noen endringer mellom 2016 og 2017. Er det nok til at jeg bør gå for 2017 modellen Outlander i stedet?

kaiat

Ikke noe å si på bagasjerommet i Outlander syns nå jeg. Vi lånte en sjuseters dieselversjon på ferietur nå i sommer. Da vi ikke fikk inn alle tre barnesetene i andre seterad, ble det ene setet plassert i det ene ekstrasetet bakerst - mao. vi hadde så å si bare halve bagasjerommet tilgjengelig. Det holdt til bagasje for en småbarnsfamilie på fem i to uker.  :)

Viking800

PHEV kommer kun med 5 seter.

Redigert: må slutte å poste før jeg har drukket kaffi.

VanillaBean

 :) Mange takk! Dette har hjulpet meg å velge.

Nå er det bare å gå ut se etter 2017-modeller, Instyle+, til passende pris  :+1:
iMiev siden september 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA