Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oppgradering av lydanlegg (Peugeot iOn)

Startet av Jon Torger Hetland Salte, torsdag 07. september 2017, klokken 12:59

« forrige - neste »

Jon Torger Hetland Salte

Fann ikkje ein relevant tråd, så eg startar ny.
Eg klarer ikkje å fortsetta å høyra på musikk i denne bilen. No vil eg oppgradera til noko som greier å gjengje meir enn tale.
Kor begynner eg? Er det god nok lydforsterking i det som allereie finns, slik at eg berre kan byta ut høgttalarane?
Nokon som har erfaring?
Peugeot iOn 2015

65lars

#1
Hei,
og velkommen til Forumet!
Dette er interessant.  Ser at 21 mennesker har lest det allerede, og du får nok snart noen forslag.  :)

Selv liker jeg god musikk, og innimellom veldig høytt og klart, men på Zeroen er der begrensinger, og skurring.
Og mening nr. 2 er at jeg sterkt misliker folk som kommer med audio på full guffe, så du hører det 2 kvartaler unna, kl. 02-05 om morgenen (eller nårsomhelst), i gjennom tynne (ikke lydisolerte) bildører (som virker som høyttaler-vibraner..)

Tenker litt på dette selv, installere et bedre lyd-system, bedre høyttalere, eller kanskje hode-telefoner, men tviler på om sistnevnte er lovlig.... :police:

Men liker å kjøre til litt øde plasser, parkere, og bare høre på god musikk - full throttle...  Fiske litt innimellom.
Eller på E-6.  ;D

Trilling, bestilt KIA

Jon Torger Hetland Salte

Takka for svar! Ja, eg høyrer til dei som køyrer verkeleg avsides landevegar med den litle halv-franske. Lyden som er no eignar seg utelukkande til Dagsnytt atten og lydbøker.

Før eg installerer ein 400w sub som opptek 3/4 av baggasjerommet, hadde det vore fint om nokon med erfaring delte nokre erfaringar. 
Peugeot iOn 2015

Beamer Screamer

Da har du litt andre erfaringer eller meninger om anlegget enn jeg. Jeg synes faktisk det er ganske OK, men så er jeg av den oppfatningen at god bass = god lyd. I iOn'en vår med standard anlegg er det såpass med bass at telefonen rister i koppholderen når jeg watter opp. Så jeg er fornøyd!
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA