Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brukt eller ny? Mulighet for rabatt på ny Golf (300 km)?

Startet av vnm, onsdag 06. september 2017, klokken 19:54

« forrige - neste »

vnm

Hei!

Vi skal ha en e-Golf som bil nr 2. Vi skal enten ha pent brukt (godt utstyrt) av den gamle typen eller ny med "alt utstyr".

Har noen erfaring med hva som er mulig å oppnå i rabatt på ny og velutstyrt e-Golf for tiden?

Tar gjerne i mot andre tips i forbindelse med kjøp av e-Golf. Har erfaring med elbiler, men e-Golf har jeg bare prøvd én gang...
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

Sjefen

#1
Jeg tror ikke det er så all verden å hente i rabatt. De selger masse e-golf og det er vell 4-6 måneder ventetid, så de sliter ikke akkurat med å selge for tiden. Men nå er også ny Nissan Leaf lansert, så mulig at VW ønsker å selge enda flere for å kapre flest kunder. Så også at e-golf visstnok skulle øke med 15k nå...

Hvor mye rabatt du kan få avhenger i stor grad av selger og hvor mye utstyr du har. En rabatt på 8k bør du forvente på selv en ribbet utgave. Selv bestilte jeg en relativt ribbet utgave, og fikk 16k i prisavslag. Så visst du skal ha fullt utstyr, synes jeg at du har gode sjanser for å få enda bedre prisavslag.

Et tips i forbindelse med kjøp av e-golf er at active info display og dynamiske lykter ofte kan gi betydelig lengre leveringstid. Jeg fikk kun 3 måneder leveringstid, ved å utelukke dette. Jeg kan også nevne at jeg innhentet et tilbud fra forhandler ett stykke utenfor byen, og fikk et betydelig bedre tilbud. Kanskje bilselgere i distriktene er mer villig til få et salg?

Lykke til!


offpist

Det er mulig å gjøre god kjøp på de litt eldre utgavene.
Jeg kjøpte for 2 uker siden en 2014 modell E-Golf med nesten alt utstyr utenom varmepumpe for 145 000 kr!
(den har skinnseter, front assist, park assist, Dynaudio, tonede bakruter, ryggekamera, vinterdekk++ Norsk kjøpt og alle servicer fulgt. Da er det meste av verditapet "gjort unna" så da har jeg rimelig bil de neste 3 år.

Vår andre bil, en (dansk importert) Nissan Leaf jeg kjøpte brukt for 3 år siden for 130 000 kr har kanskje tapt seg bare 30 000 kr på de årene.

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

geear

Sitat fra: offpist på torsdag 07. september 2017, klokken 07:18
Det er mulig å gjøre god kjøp på de litt eldre utgavene.
Jeg kjøpte for 2 uker siden en 2014 modell E-Golf med nesten alt utstyr utenom varmepumpe for 145 000 kr!
(den har skinnseter, front assist, park assist, Dynaudio, tonede bakruter, ryggekamera, vinterdekk++ Norsk kjøpt og alle servicer fulgt. Da er det meste av verditapet "gjort unna" så da har jeg rimelig bil de neste 3 år.

Vår andre bil, en (dansk importert) Nissan Leaf jeg kjøpte brukt for 3 år siden for 130 000 kr har kanskje tapt seg bare 30 000 kr på de årene.
Jøss. Kan ikke ha vært noen ordinær handel, eller så har den gått veldig langt? Er den innenfor normalen (30-50k) kan du legge den på Finn og få 200 for den..

offpist

Sitat fra: gr på torsdag 07. september 2017, klokken 13:20
Sitat fra: offpist på torsdag 07. september 2017, klokken 07:18
Det er mulig å gjøre god kjøp på de litt eldre utgavene.
Jeg kjøpte for 2 uker siden en 2014 modell E-Golf med nesten alt utstyr utenom varmepumpe for 145 000 kr!
(den har skinnseter, front assist, park assist, Dynaudio, tonede bakruter, ryggekamera, vinterdekk++ Norsk kjøpt og alle servicer fulgt. Da er det meste av verditapet "gjort unna" så da har jeg rimelig bil de neste 3 år.

Vår andre bil, en (dansk importert) Nissan Leaf jeg kjøpte brukt for 3 år siden for 130 000 kr har kanskje tapt seg bare 30 000 kr på de årene.
Jøss. Kan ikke ha vært noen ordinær handel, eller så har den gått veldig langt? Er den innenfor normalen (30-50k) kan du legge den på Finn og få 200 for den..

Ja jeg hadde nok litt flaks.
Jeg heiv meg i bilen ut til selger øyeblikket annonsen var ute, og 20 min senere signerte vi avtalen.
Men det er altså mulig..  Den hadde gått litt over 60K, men ingen skader eller bulker.

Verditap på bilen er jo en av de virkelige kostnadene med å ha bil, så derfor anbefalingen med å kjøpe brukt.
Gjør man et godt kjøp, så har man billig bil noen år.



Kjører:
Grå 2013 Model S P85

geear

Litt høy km, men godt kjøp, iallfall om du ikke kjører veldig mye.

Hadde nok nesten kjøpt den på spekulasjon selv om det hadde passet.

vnm

Sitat fra: offpist på torsdag 07. september 2017, klokken 13:38
Sitat fra: gr på torsdag 07. september 2017, klokken 13:20
Sitat fra: offpist på torsdag 07. september 2017, klokken 07:18
Det er mulig å gjøre god kjøp på de litt eldre utgavene.
Jeg kjøpte for 2 uker siden en 2014 modell E-Golf med nesten alt utstyr utenom varmepumpe for 145 000 kr!
(den har skinnseter, front assist, park assist, Dynaudio, tonede bakruter, ryggekamera, vinterdekk++ Norsk kjøpt og alle servicer fulgt. Da er det meste av verditapet "gjort unna" så da har jeg rimelig bil de neste 3 år.

Vår andre bil, en (dansk importert) Nissan Leaf jeg kjøpte brukt for 3 år siden for 130 000 kr har kanskje tapt seg bare 30 000 kr på de årene.
Jøss. Kan ikke ha vært noen ordinær handel, eller så har den gått veldig langt? Er den innenfor normalen (30-50k) kan du legge den på Finn og få 200 for den..

Ja jeg hadde nok litt flaks.
Jeg heiv meg i bilen ut til selger øyeblikket annonsen var ute, og 20 min senere signerte vi avtalen.
Men det er altså mulig..  Den hadde gått litt over 60K, men ingen skader eller bulker.

Verditap på bilen er jo en av de virkelige kostnadene med å ha bil, så derfor anbefalingen med å kjøpe brukt.
Gjør man et godt kjøp, så har man billig bil noen år.
Sinnsykt bra kjøp.

Har akkurat inngått avtale om kjøp av en 2015 med alt utstyr gått 45' til kr 210.000. Selger sa at responsen var enorm. Tilsvarende biler gått 10.000 km mindre går for 235.000+.
2017 P100D med alt utenom FSD, Midnight Silver, 21" grå, sort/sort/karbonfiber.

For salg: 2016 P90DL med alt, Titatium, 21" grå, sort tak, sort NG og karbonfiber.
Solgt: S90D (okt 2015)

offpist

Ja det første jeg trodde var at det var skrivefeil..
Telefonen hans ringte i ett sett men han bare la på, for jeg var jo der allerede...
Og da vi kom tilbake fra test tur, så sto det linet opp med andre kjøpere i oppkjøringen hans men da hadde jeg allerede sagt jeg kjøper bilen så de måtte gå hjem.. *#that feeling*
Glemte å si den har keyless også.

Nå har jeg montert senkesett, og kjøpt inn 18" audi felger som skal få 225/40-18 vinterdekk.
(Har bestilt nye senterkopper med VW logo)

Felgene fant jeg på finn.no for... 1000kr!
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA