Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2018 Leaf - Same shit, new wrapping?

Startet av Mazda5, onsdag 06. september 2017, klokken 09:59

« forrige - neste »

stromifokus

Sitat fra: Acustica på søndag 10. september 2017, klokken 08:22
- Chademo vs CCS i fremtiden?
- Biler som BMW i3 virker å være mer fremtidsrettede og moderne, spesielt innvendig.
chademo får 100 kWh standard ladere nå flere steder. Koreanerne har dette som standard i dag. Ingen av de tyske bilene er klargjort for dette idag engang.
i3, er det dørene som er så moderne? Kamerabasert ACC i solskinn? De spesielle kjøreegenskapene på motorveien?

Acustica

Sitat fra: Acustica på søndag 10. september 2017, klokken 08:22
Jeg vurderer stadig Leaf 2018 som 1. elbil, men:

- Innvendig design fremstår for meg som litt utdatert med analog speedometer og selve AV-enheten?
- Chademo vs CCS i fremtiden?
- Biler som BMW i3 virker å være mer fremtidsrettede og moderne, spesielt innvendig.
- 300 tusen er litt mye? 265 tusen-ish hadde vært lettere å forsvare ut fra "pakken".

Fikk bilde av "Spring cloud"-fargen og den viste seg å ha et lysegrønt skjær i seg. Da blir det ikke Leaf i denne omgang. Grønn og sort bil kjøper jeg ikke. Uansett rekkevidde. :D

xmir

Jeg reserverte på forhånd hos BNH men kansellerte nettopp. Ikke fikk jeg tak i selgeren, ikke fikk jeg informasjon, ingen tilbud og heller ikke svar på spørsmål. Om det evt. blir kjøp av leaf så blir det gjennom forhandleren fra hjemplassen og kun en e+ utgave i andre farger enn hvit/grå og med skinnseter.

jkirkebo

Sitat fra: stromifokus på mandag 11. september 2017, klokken 00:55
i3, er det dørene som er så moderne? Kamerabasert ACC i solskinn? De spesielle kjøreegenskapene på motorveien?

Jeg vil si både interiøret og eksteriøret fremstår ganske moderne og fremtidsrettet, for ikke å snakke om bruken av karbonfiber og CRP i karosseriet.

Jeg ville heller hatt BMWs kamerabaserte ACC + muligheten til å velge vanlig CC fremfor Tesla sin radarbaserte uten mulighet for å velge vanlig CC. Savner vanlig CC ganske mye til tider.

Dørløsningen er vel vesentlig mer praktisk enn på 2-dørs småbiler.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA