Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Legger du inn bestilling på nye Leaf?

Startet av Gordon Retriever, onsdag 06. september 2017, klokken 03:17

« forrige - neste »

sylwester

@hemi regner med at du har godt over snittet km/år for at det blir såpass lønnsomt å bytte?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

bob-bob

#76
Da har kona bestilt seg ny Leaf Acenta 40 kwH med "driver assist" pakke , lyst stoff interiør og halogen lys . Spring Cloud  lakk. ( ikke launch edition bil men vanlig Acenta dette ..).
Ble bestilt med velour tepper ( gummimatter følger med) og skvettlapper i bilens farge samt vinterdekk på felg.
Da ble det 294000,- ferdig levert.... ikke så ille tror jeg ?

Levering juni/juli 2018 og da selger vi hennes 2013 Acenta i mars. Har en annen bil hun kan kjøre med til den nye kommer.
Tror det fortsatt er greit å bli kvitt hennes 2013 Acenta , den er helt strøken og en av svært få facelift /varmepumpe biler med lyst interiør.
(Det ble spesialbestilt og tok 2 måneder ekstra ...)

Dyprød metallic om noen er interessert. Chrome pakke og skvettlapper. Fabrikk garanti til november 2018 ( solgt ny på Hamar ...) Damekjørt og fullstendig skade/ripefri .
(nye vinterdekk ).

Trond.m

#77
Mye bil for pengene det @bob-bob. Var ikke klar over at man kunne bestille lyst interiør. Trodde det skulle ligge en konfigurator på nettet, men det finner jeg ikke. Det ser ut som man bare kan bestille Tekna, og jeg fikk antydet august levering. Det synes jeg var sent, så jeg avventer litt. Hva fortalte det til deg angående levering av N-Connecta eller Tekna ?

bob-bob

Sitat fra: TM på tirsdag 12. desember 2017, klokken 15:55
Mye bil for pengene det @bob-bob. Var ikke klar over at man kunne bestille lyst interiør. Trodde det skulle ligge en konfigurator på nettet, men det finner jeg ikke. Det ser ut som man bare kan bestille Tekna, og jeg fikk antydet august levering. Det synes jeg var sent, så jeg avventer litt. Hva fortalte det til deg angående levering av N-Connecta eller Tekna ?

Bestilte hos forhandler med manuell konfigurering sist fredag. Det var den første bestillingen som de hadde gjort bortsett fra Launch Edition , men dem hadde de solgt mange av.

N-connecta mener jeg var samme leveringstid ( juni-juli -18 ) --- Tekna leveringstidspunkt visste de ikke---

Goggen123


Joltus

Bare håper April - Mai betyr April og ikke Juni eg :p


odahle

Hva tenker folk om størrelsen? Holder det til en familie på 3 samt bilsete i baksetet? Litt bekymret, men samtidig er bagasjerommet oppgitt til 435 liter noe som vel er på nivå med flere mindre stasjonsvogner.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

mizzle

Bestilte launch edition med levering i Mai, håper de holder leveringsplanen, gleder meg til første min første elbil :)

Var å så den når den var i Skien og jeg ble positivt overrasket over plassen i bilen, spesielt foran, litt dårligere i baksetet, jeg måtte sitte med bøyd hode men jeg er over 1,90cm så det er nok litt mer enn japanerne er vant til :)

GekkoE

Bøyd hode? Jeg er 196 og trenger ikke sitte med bøyd hode i dagens Leaf. Trodde ikke den nye var mindre

Trig8

Sitat fra: odahle på torsdag 14. desember 2017, klokken 08:46
Hva tenker folk om størrelsen? Holder det til en familie på 3 samt bilsete i baksetet? Litt bekymret, men samtidig er bagasjerommet oppgitt til 435 liter noe som vel er på nivå med flere mindre stasjonsvogner.
Har dagens Leaf og den har helt fint plass til vår familie på 4 og bilsete i baksetet går fint. Det er bra plass i bagasjerommet så alle kan ha med seg en stor 90 liters bag på helge-/ferietur.

Joltus

Sitat fra: odahle på torsdag 14. desember 2017, klokken 08:46
Hva tenker folk om størrelsen? Holder det til en familie på 3 samt bilsete i baksetet? Litt bekymret, men samtidig er bagasjerommet oppgitt til 435 liter noe som vel er på nivå med flere mindre stasjonsvogner.
Familie på 3, altså et barn?

Skulle da holde i massevis. Men tror ikke en europa bilferie er noe å satse på.....

Zuexi

Har vært avventende på å bestille bil til Nissan slapp spec og info om øvrige modeller. Var klar for Tekna, men kom over en avbestilling av Launch Edition, så da blir det bil i Mars istedenfor August.  :D

Elling Berg

Baksetet har dårlig takhøyde. Det har ført til at jeg ikke bestiller. Jeg er 181 og kunne ikke sitte komfortabelt bak. Niro har bedre plass bak, men der er bagasjerommet lite.

Elling

Trond.m

Sitat fra: Zuexi på fredag 05. januar 2018, klokken 23:55
Har vært avventende på å bestille bil til Nissan slapp spec og info om øvrige modeller. Var klar for Tekna, men kom over en avbestilling av Launch Edition, så da blir det bil i Mars istedenfor August.  :D
Tror det var et lurt valg. I august vil jeg ikke se bort fra at det nærmer seg mulighet for bestilling av 64kWh modellen. Da tror jeg de fleste vil velge stort batteri ved kjøp av ny bil, men det er  nok likevel et godt marked for nesten ny 40 kwh. Ble det sort eller Spring Cloud ?

Zuexi

Sitat fra: TM på lørdag 06. januar 2018, klokken 16:20
Tror det var et lurt valg. I august vil jeg ikke se bort fra at det nærmer seg mulighet for bestilling av 64kWh modellen. Da tror jeg de fleste vil velge stort batteri ved kjøp av ny bil, men det er  nok likevel et godt marked for nesten ny 40 kwh. Ble det sort eller Spring Cloud ?
Ble sort. Hadde egentlig sverget på at jeg ikke skulle ha sort bil igjen. Synes det både er kjedelig farge og alt synes bare man har kjørt 200 meter med nyvasket bil.
Blir nok "ventepølse" til 60 kWh tenker jeg, og da er sort safe ved videresalg. Så får man se hva som dukker opp først av Kona, Niro og Leaf med stor batteripakke. Kanskje Leaf GT/Nismo også har dukket opp :)

Egentlig overrasket over at når Nissan slipper en brosjyre over bil,  ekstrautstyr, interiørfarger/-materialer o.l., så er det ingen som kan svare på hvordan ting blir seende ut.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA