Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal du se lansering i natt?

Startet av Burger, tirsdag 05. september 2017, klokken 19:30

« forrige - neste »

1Ampera

Sitat fra: sylwester på onsdag 06. september 2017, klokken 14:55
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 06. september 2017, klokken 10:01
Sitat fra: brako79 på onsdag 06. september 2017, klokken 09:10
Fortsatt chademo og type 1?

Tviler jeg på, er vel krav om Type 2 i nye elbiler/hybrider som selges i EU fra 2019 eller deromkring mener jeg. Så jeg antar den får Type 2 i Europa. Men om det blir CHAdeMO eller CCS for hurtiglading er nok mer usikkert.
Stikkordene er 2019 og nye.. En eksisterende modell fra 2018 blir nok unntatt den regelen og de vil nok holde bilene  så lik som mulig i alle markeder om de kan holde kost nede.

Type1 eller type2 på bilsiden gjør jo ikke sp mye, men de har tydeligvis valgt Chademo og jeg er usikker på om ikke det er lurt for europa.


Den blir levert med følgende.
BATTERILADER
Innebygd lader, kW
6,6
Hurtiglader, kW
50
Ladekabel
EVSE 10 amp Type2, Mode-3 32 amp Type2
2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

sylwester

Vi kaller type2 til type1 for type2 uavhengig av grensesnittet til bilen så det er ingen bekreftelse på at bilen får type2-kontakt.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA