Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fjernlys Ioniq igjen.....

Startet av cxphim, mandag 04. september 2017, klokken 13:22

« forrige - neste »

cxphim

Et tema som har vært oppe før ja.

Det jeg lurer på er. Har noen prøvd disse LED pærene fra tingtilbilen.no og kan bekrefte eller avkrefte om de faktisk passer fysisk i Ioniqen.
https://www.tingtilbilen.no/collections/led-hovedlys/products/2stk-9005-9006-led-6000k-25watt-4000lumen

Eller er det noen som har prøvd andre LED eller Xenon set på Ioniqen og kan dele sine erfaringer.

Kjell. Sort Ioniq Electric, teknikk og skinn 2017
Kjell. Sort Ioniq Electric, teknikk og skinn 2017

Esp1gr1

Tviler på at du vil få plass. Kjøpte noen lignende, og de bygde for langt ut til at lokket gikk på etter montering (dette er ikke sentrert i forhold til pæra, så hele vifta på pæra faller ikke inn i uthulingen i lokket). Kjøpte noen led-pærer med kjøletråder istedenfor vifte, og de gikk inn. Betraktelig bedre lys enn originalen. Se https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33412.30.html for tråd med link til dem jeg har montert.
Polar White Hyundai IONIQ med teknikkpakke, skinnseter, vinterhjul og hjemmelader bestilt 5/9-2016, levert 29/11-2016.
Audi e-tron 50 Advanced Business Galaxy Blue bestilt 29/11-2019, levert 20/3 2020

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

cxphim

Sitat fra: Esp1gr1 på tirsdag 05. september 2017, klokken 14:45
Tviler på at du vil få plass. Kjøpte noen lignende, og de bygde for langt ut til at lokket gikk på etter montering (dette er ikke sentrert i forhold til pæra, så hele vifta på pæra faller ikke inn i uthulingen i lokket). Kjøpte noen led-pærer med kjøletråder istedenfor vifte, og de gikk inn. Betraktelig bedre lys enn originalen. Se https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,33412.30.html for tråd med link til dem jeg har montert.

jeg fikk målene på pæra fra Oscar hos ting til bilen og 3d printa en dummy og den passet ikke. fikk ikke på lokket til støv beskyttelsen. den du har ser jo interesang ut. synd den ikke lenger er tilgjengelig.

Jeg bestilte dette HID kitet fra Ekstralys.no nå i dag siden det var på tilbud.
https://www.ekstralys.no/lumen-prosystem-xenon?art=12001-38-1255#tab-button-reviews
Kjell. Sort Ioniq Electric, teknikk og skinn 2017

cxphim

Kjell. Sort Ioniq Electric, teknikk og skinn 2017



HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

cxphim

Jeg har nå montert HID settet fra ekstralys.no som jeg linket til over og er fornøyd med resultatet. klart min mening er min mening og alle trenger ikke være enige. fargen på lyset jeg valgte er 6000K og matcher nær lyset. fjernlyset er klart sterkere og spesielt i regn og våt veibane. jeg valgte også 55W setet som skal være opptil 5x sterkere lys en en 55w halogen. har ikke noe å måle med så kan ikke si om det stemmer.

noe negativt er selve plasseringen av ballasten da det er veldig trangt i motorrommet på Ioniqen. ente med å strippse de fast i baksiden av lyktene. at en må bore hull i støv dekselet er også litt negativt men det gikk fint.

Siste ankepunkt er vel lovligheten av et slikt sett. selv om det er E merket tviler jeg på at selve lykta er godkjent for denne type pære. så ve senere eu kontroller er det nok bare å sette inn de gamle pærene.

om andre velger å gjøre som meg får være opp til dem og alt jeg kan si er at jeg synes jeg fikk mye bedre lys. nesten på høyde med vår V70 med bi xenon, savner nok at lyktene svinger med bilen mest.

Kjell. Sort Ioniq Electric, teknikk og skinn 2017

pej

- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

cxphim

Sitat fra: pej på tirsdag 19. september 2017, klokken 20:58
Ulovlig, men sinnsykt bra!

Hvilken type er den LED baren? Ser mange andre biler med enkel LED bar på veien. er det noen her som har blitt stoppet av biltilsyn eller politi pga av det?

Jeg monterte også et par med Rigid Dually spotter på min. sammen med HID kittet har jeg et ganske OK fjernlys.
Kjell. Sort Ioniq Electric, teknikk og skinn 2017

Elmo

Sitat fra: cxphim på fredag 22. september 2017, klokken 11:11
Jeg monterte også et par med Rigid Dually spotter på min.
De er vel til og med lovlige, for problemet med den ene led-baren er vel (primært) at det er krav om par.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Krok

Jeg monterte også et par med Rigid Dually spotter på min. sammen med HID kittet har jeg et ganske OK fjernlys.
[/quote]

Cxphim, ble fjernlysene bare litt bedre eller fungere dei vesentlig bedre. Vi vurderer å få montert ekstra lys på vår Ioniq. Med mye landeveiskjøring i mørke må vi ta grep. Er jo rett og slett farlig dårlig lys på bilen.

brako79

Sitat fra: Elmo på fredag 22. september 2017, klokken 12:37
Sitat fra: cxphim på fredag 22. september 2017, klokken 11:11
Jeg monterte også et par med Rigid Dually spotter på min.
De er vel til og med lovlige, for problemet med den ene led-baren er vel (primært) at det er krav om par.
To små ledbarer da på rekke. Eller to lange stablet. Men har vel regler for det og sikkert :-)
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

cxphim

Sitat fra: Krok på torsdag 28. september 2017, klokken 21:31
Cxphim, ble fjernlysene bare litt bedre eller fungere dei vesentlig bedre. Vi vurderer å få montert ekstra lys på vår Ioniq. Med mye landeveiskjøring i mørke må vi ta grep. Er jo rett og slett farlig dårlig lys på bilen.

Jeg må påstå at det ble vesentlig bedre og mest forskjell fikk jeg fra HID kittet. men jeg hadde vurdert å gå for noen ekstralys med et driving lysbilde i stedet for spot som dually lyktene har. det blir jo dobbelt så dyrt da....
sjekk denne filmen, den er ganske informativ. 
https://www.youtube.com/watch?v=H1oWaUtdpww&t=183s
Kjell. Sort Ioniq Electric, teknikk og skinn 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA