Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Blandet opplevelse av levering av ny 90D ved Tesla Drammen

Startet av Vegard Winther, fredag 01. september 2017, klokken 21:57

« forrige - neste »

boppus


Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

mthoring

Sitat fra: boppus på onsdag 20. september 2017, klokken 20:21
Brumunddal! En av Norges best bevarte hemmeligheter.

Ikke bedre bevart av folk her på forumet enn at jeg endret utleveringssted dit en stund tilbake, satser på at det blir en hyggelig opplevelse :)
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Vegard Winther

Hører at Brumunddal får ny daglig leder.
Håper det samme nivået består, for Tesla Brumunddal er suverene.  :)

Bushy

Sitat fra: Vegard Winther på torsdag 21. september 2017, klokken 12:23
Hører at Brumunddal får ny daglig leder.
Håper det samme nivået består, for Tesla Brumunddal er suverene.  :)

Hmm... ser det ligger ute stilling som salgsleder i dala. Han butikksjefen vi prata med for en mnd sia starta der i mars eller noe. Holdt ikke lenge...
S75D sept. 17

PHsigP85

Ser du skriver at du likte AP2 på vei hjem. Har også hentet en 90D i disse dager, men får ikke aktivert ACC eller AP2. Lest tidligere at dette ikke virker fra starten, mener når kommer det? I min står det gul varsel og melding «Cruise Control Disabled»
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

steam

Sitat fra: PHsigP85 på fredag 22. september 2017, klokken 20:46
Ser du skriver at du likte AP2 på vei hjem. Har også hentet en 90D i disse dager, men får ikke aktivert ACC eller AP2. Lest tidligere at dette ikke virker fra starten, mener når kommer det? I min står det gul varsel og melding «Cruise Control Disabled»

Har du aktivert det i innstillingene på hovedskjermen da?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Cirion

Sitat fra: steam på fredag 22. september 2017, klokken 22:08
Sitat fra: PHsigP85 på fredag 22. september 2017, klokken 20:46
Ser du skriver at du likte AP2 på vei hjem. Har også hentet en 90D i disse dager, men får ikke aktivert ACC eller AP2. Lest tidligere at dette ikke virker fra starten, mener når kommer det? I min står det gul varsel og melding «Cruise Control Disabled»

Har du aktivert det i innstillingene på hovedskjermen da?
Det varierer fra bil til bil... Har hentet 2x AP2 biler hvor alt var deaktivert fra start. Forøk på å aktivere ACC eller AP gav melding om calibrering. 100-150km senere var alt aktivt. 1x Ap2 bil hadde alt aktivt fra start.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Vegard Winther

Min måtte også kalibrere først, samt at jeg måte "enable" AP-en via menyen. Den ble ferdig med kalibreringen et sted mellom Oslo og Gardermoen, så gikk ganske kjapt for min del.

Omen

Er det et sted jeg aldri skal hente bil igjen er det Drammen!
Skulle hente på onsdag, men ble som tidligere nevnt sendt hjem i leiebil, da min bil fortsatt stod på havna. Noe jeg fikk beskjed om fem min før avtalt utlevering

Skulle hente i dag kl11. Måtte vente til 12.30, hvorpå de med time etter meg ble ekspedert fortere. De begynte å polere bilen min kl 10.50...
Bilen var fin den, og etter at jeg hadde lest meg opp på alt som må sjekkes ble jeg «positivt» overrasket over at det kun var to lakkskader som må fikses. Noe som blir gjort. Fikk dog ikke med vinterhjul, siden de var tomme på lager. Forsvaret deres for dette var at dette var noe som gjaldt alle, så da var det liksom greit.
Kompensasjonen jeg ble lovet på onsdag, på grunn av bomtur, var det heller ikke noe snakk om og han som leverte ut virket til å kun ville ha meg ut. «Du kan jo se de demovideoene på nett» klarte han å lire av seg. Har hentet ut flere nybiler. Dette er den dyreste sålangt, og absolutt den kjipeste opplevelsen

(Bilen er dog helt suveren)

Håper det er høyere nivå i de andre avdelingene

Marius Sorteberg

Jeg hentet min S75D i Drammen på fredag og det var ganske kaotisk, men selv var jeg ganske fornøyd med den servicen jeg fikk.

Hadde avtale 15:00, var der et kvarter for det. Fikk vite at det var forsinkelser, hovedsakelig pga. registrering. Min bil sto da i vaskehallen og jeg ba om at de kunne si i fra når bilen var vasket slik at jeg kunne begynne å se over, selv om registreringen ikke var klar.

Hele lokalet var fullt, nesten ikke noen ledige seter, men de hadde satt opp en kaffebar med hyggelig dame som serverte gratis kaffe og enkle bakevarer.

Litt før kl. 16 kom en ung kar og spurte om jeg ville se min nye bil. Registreringen var ikke helt klar pga. noe surr med forsikringen, men de håndterte dette direkte med selskapet (jeg hadde oppgitt kontaktinfo i forkant på MyTesla). Jeg fikk se over bilen og fikk svar på alle mine spørsmål. Den unge mannen kunne ikke all verden om Tesla, men nok til alt det vesentlig. Det viktigste syntes jeg var at han var svært serviceminded og lot meg ta all den tiden jeg trengte.

Etter å ha sett over bilen fant jeg to mindre merker i lakken, begge saker han var enig i, men som ikke kommer til å trenge full omlakkering av flatene for å bli akseptable. Dette ble notert på et skjema og jeg tar det med Skøyen til uka for de er nærmere det jeg bor. Bilen kunne også ha vært vasket bedre. Det var steder hvor jeg fant limrester og poleringsmerker, men jeg påpekte ikke dette. Det har dukket opp noen mindre saker til, som knirk i dashboard, med dette regner jeg med at blir fikset det også.

Da jeg var ferdig og fikk nødvendig guiding ut av det relativt trange lokalet så jeg både ham og andre Tesla ansatte løpe rundt som hodeløse høner på jakt etter neste bil for utlevering, men så lenge jeg var den han betjente følte jeg ikke noe stress fra hans side.

Det er helt klart at Tesla ikke er skalert for å håndtere så mange utleveringer som har kommet de siste ukene, men jeg syntes de absolutt gjorde så godt de kunne, og for meg betyr det mye for inntrykket.

Dette er min første elbil, og jeg er veldig fornøyd så langt.

Vegard Winther

Fredag hadde jeg bilen inne til utbedring. De fikset det ene dørhåndtaket som hang igjen, så nå er det greit. (Lakkskadene fikk jeg fikset for et par uker siden.)

Men. En av tingene de skulle se på var at alle fire dørene ikke lukker seg skikkelig uten at man legger skikkelig kraft i bevegelsen. Dette kunne de imidlertid ikke gjøre noe med. Det er visst helt normalt på de nye bilene. De hadde testet dette på flere nye Tesla-er.

Jeg mener at dette kan ikke være riktig.

På den forrige Teslaen vår og på vår gamle Ford Mondeo så lukker dørene seg glatt nesten kun ved egenvekt.
Jeg har nå opplevd tre-fire ganger på like mange dager at jeg har måtte snu på vei inn i butikker for å gå tilbake til bilen og lukke døra skikkelig, da døra står på gløtt og bilen ikke lukker seg. Jeg har opplevd to ganger at jeg har koblet bilen til lading i garasjen og sjekka app-en på telefonen og oppdaget at bilen er ulåst og med lys og skjerm på.

Flere ganger har jeg lukket døra og snudd for å gå, for så å prøve igjen - og endelig en tredje gang før den går i lås.

Det er ikke noe problem hvis man legger skikkelig kraft i det. Da lukker døra seg. Men døra på en bil til over 800 000 tusen skal da lukke seg enkelt?

De hevdet at dette ikke var noe de kunne gjøre noe med, at det kan skyldes harde gummilister, og at det antageligvis vil gå seg til etterhvert. I mellomtiden er jeg redd for å gå fra ulåst bil og det som det kan medføre.

Har noen andre som har mottatt ny bil den siste måneden eller så opplevd noe av det samme? Kan noen sjekke om dørene lukker seg enkelt?


overlay

Sitat fra: Vegard Winther på mandag 25. september 2017, klokken 12:02
Fredag hadde jeg bilen inne til utbedring. De fikset det ene dørhåndtaket som hang igjen, så nå er det greit. (Lakkskadene fikk jeg fikset for et par uker siden.)

Men. En av tingene de skulle se på var at alle fire dørene ikke lukker seg skikkelig uten at man legger skikkelig kraft i bevegelsen. Dette kunne de imidlertid ikke gjøre noe med. Det er visst helt normalt på de nye bilene. De hadde testet dette på flere nye Tesla-er.

Jeg mener at dette kan ikke være riktig.

På den forrige Teslaen vår og på vår gamle Ford Mondeo så lukker dørene seg glatt nesten kun ved egenvekt.
Jeg har nå opplevd tre-fire ganger på like mange dager at jeg har måtte snu på vei inn i butikker for å gå tilbake til bilen og lukke døra skikkelig, da døra står på gløtt og bilen ikke lukker seg. Jeg har opplevd to ganger at jeg har koblet bilen til lading i garasjen og sjekka app-en på telefonen og oppdaget at bilen er ulåst og med lys og skjerm på.

Flere ganger har jeg lukket døra og snudd for å gå, for så å prøve igjen - og endelig en tredje gang før den går i lås.

Det er ikke noe problem hvis man legger skikkelig kraft i det. Da lukker døra seg. Men døra på en bil til over 800 000 tusen skal da lukke seg enkelt?

De hevdet at dette ikke var noe de kunne gjøre noe med, at det kan skyldes harde gummilister, og at det antageligvis vil gå seg til etterhvert. I mellomtiden er jeg redd for å gå fra ulåst bil og det som det kan medføre.

Har noen andre som har mottatt ny bil den siste måneden eller så opplevd noe av det samme? Kan noen sjekke om dørene lukker seg enkelt?

Blir irritert av slik ansvarsfraskrivelse. Det at flere biler er skrudd sammen dårlig betyr vel ikke at det er riktig.

jazzwheel

Jeg opplever at førerdøren på min nye bil har samme problem. Det har skjedd en rekke ganger på under en uke at jeg må lukke døra på nytt fordi den ikke gikk skikkelig igjen første gang. Det var ikke slik på min 2014 mod.

cra

Det skal markant mer kraft til å lukke framdørene på min 2017 i forhold til den fra 2014, ja. Vet ikke hvorfor det er slik, men regner med armene kalibrerer seg etterhvert. Det er ikek slik at jeg må ta i, men på forige lukket den seg nærmest av seg selv, ja.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tuten

Hentet bilen i dag i Røyken.
Bilen var grei uten noen feil som jeg fant. Men hva får man med utenom bil?
-iPhone dock i midten?
-Gummibeskyttelse til FOB?
-Medlemskap i elbilforeninga?

Får man ikke noe av dette?
2017 Model S 75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA