Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Blandet opplevelse av levering av ny 90D ved Tesla Drammen

Startet av Vegard Winther, fredag 01. september 2017, klokken 21:57

« forrige - neste »

Megaoctane

Sitat fra: Vegard Winther på fredag 01. september 2017, klokken 21:57
Noen råd her?

1) Du har kjøpt verdens beste bil å kjøre.
2) Det er også noe av det mest premium som finnes der ute, da biler som S klasse og 7 serier ikke lenger er premium grunnet fossilmotor.

At guds gave til menneskeheten ikke klarer å låse dørene, må du dra til forhandleren og klage på, ikke på forumet her.

...

Sitat fra: msater på lørdag 02. september 2017, klokken 00:09
Nesten så jeg vurderer en togtur til Brumunddal for utlevering etter denne skrekkhistorien... er vel ingen andre alternativer på Østlandet? Fordelen med Brumunddal er at turen hjem blir lengre når man bor i Oslo :) Men bilen skal jo fraktes fra Drammen til Brumunddal så kan vel ta  noen dager ekstra.
Huff ja.. har også valgt utlevering der, men om det er helt kaos der når bølgen av biler kommer senere i høst, så er det kanskje lurere å velge et annet sted.

Jeg tar ihvertfall ikke ut en bil av butikken uten at det som måtte være av feil og mangler er skikkelig dokumentert og med skriftlig lovnad om at det skal fikses/rettes. Sånt er alltid vanskeligere i ettertid.

Husk skikkelig kamera, er vel moralen her.. blir litt trist, kjenner jeg.

TeslaModelX

#17
Nå har du vel uansett garanti på bilen. Så de feilene du nevner er vel feil som er ufravikelig når det kommer til om Tesla må fikse dem? Det er da åpenbare feil/mangler ved produktet (bilen) du har mottatt.

1000kwh

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 01. september 2017, klokken 22:43
Sitat fra: DBR på fredag 01. september 2017, klokken 22:38
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 01. september 2017, klokken 22:36
Sitat fra: DBR på fredag 01. september 2017, klokken 22:12
Tesla, premium merke?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Jaja, prismessig hvertfall...
Prismessig er jeg enig. Men tesla er på ingen måte premium. Store glipper i paneler, ikke så stille som premium biler og div div.
Ikke misforstå. Det er gode biler, men premium er det ikke akkurat (enda)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Det kan godt hende, må innrømme at jeg har ikke så mye erfaring med Tesla, bilen jeg får nå i sept er Tesla #1 for min del! De siste tre bilen jeg har hatt har vært Porscher (fantastisk kvalitet i alle ledd)... noe som sier meg at jeg kommer til å bli skuffet på kvaliteten hvis jeg forstår deg rett... :P
Dette sporer helt av. Men Tesla er definitivt premium. Det er bare dumt å si noe annet. Det er ingenting premium med duringa fra en SLØV dieselmotor i en BMW eller Mercedes.

Tilbake til sak: ta bilder og få dokumentert alt (slik som det virker som om du har gjort allerede). Det er ikke akseptabelt med riper og trege dører. Fortsett å legg press på Tesla! Hvis det et kaos der nå og du kan leve med feilene, be skriftlig om å få rettet dette ved første service eventuelt.

DBR

1000kwh: det er ganske dumt å påstå at tesla er premium. Det eneste premium med bilen er prisen.
De ønsker å komme opp ditt, men har på ingen måte jobbet hardt for det.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Øyvind.h

#20
Sitat fra: 1000kwh på lørdag 02. september 2017, klokken 09:11
Dette sporer helt av. Men Tesla er definitivt premium.

Jepp. Men hva man legger i begrepet er sikkert individuelt.
Noen synes det er premium med fossilmotor, så lenge døren lager en dump lyd når den lukkes og panelene har nanometer presisjon.
Andre synes det er premium med lydløse og momentane krefter, så lenge interiøret faller i smak og gir en moderne opplevelse.

Å kalle en bil med fossilmotor premium mener jeg blir gammeldags i 2017.
For meg er dog kjøreglede viktigere enn om panelene er på millimeteren jevne over hele bilen. Da kan jeg glemme alt annet enn elektrisk drivlinje i familiebilen. Men tyske konkurrenter virker i snitt mer gjennomført og raffinert på detaljer enn Tesla. Ikke uenig i det :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Softblue

Produsenter som er premium kaller seg aldri det.
Produkter som kalles premium er som regel "want to be".
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Viking800

Sitat fra: Softblue på lørdag 02. september 2017, klokken 10:42
Produsenter som er premium kaller seg aldri det.
Produkter som kalles premium er som regel "want to be".

Word.

AirCanada

Noen som har laget en "sjekkliste" på biler som blir hentet ut (feil som er gjengangere osv.)?
TMS 75D (levering oktober 2017)

Vegard Winther

Da har jeg nettopp kommet tilbake fra Tesla Brumunddal.
Helt annen opplevelse!
Utmerket service som vanlig, og helt klar beskjed om at dette var uakseptabelt og skal utbedres.
Puster litt lettere nå  :P

DrNox

Det var kjekt å høre for en som sitter på Teslagjerdet :+1:

Dette med sjekkliste hadde vært en god ide!

1000kwh

Sitat fra: Softblue på lørdag 02. september 2017, klokken 10:42
Produsenter som er premium kaller seg aldri det.
Produkter som kalles premium er som regel "want to be".
Vær forsiktig med påstandene dine ;)


daktari

Hadde litt samme opplevelse som trådstarter. Kom til tiden, men satt og ventet en time. Så skulle de skru på skiltene. Masse småplukk (håndtak, skrangling, vinduer som ikke var tette) som jeg måtte adressere selv mot verksted. Men på Rud yter de sin beste service.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

DrNox

Gjør meg betengt å kjøpe en vare til 700 000Nok og oppover som ikke er satt perfekt sammen :o
Tesla skjerp dere!!!!!!!

Vegard Winther

Det skal sies at da jeg mottok levering av vår forrige Tesla, en 70D, i Brumunddal, var det en helt annen opplevelse. Det ble den opplevelsen og erfaringen man håper og forventer ved overlevering av ny bil i denne klassen. Og det var kun en liten filleting å påpeke, som de rettet opp uten diskusjon.
Var veldig fornøyd.

Er dessverre ikke det denne gangen, men blir det nok så fort det blir fikset.
Viser seg nå at dette med at dørene ikke lukker seg skikkelig, gjelder begge framdørene og ene bakdøra. Må faktisk ta i skikkelig for at den skal smekke ordentlig igjen.  :o

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA