Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mercedes kjører TV reklame for EQ

Startet av hansob, torsdag 31. august 2017, klokken 22:40

« forrige - neste »

doldis1

 @Mobileum

Fint om du leser innleggene mine før du svarer.

 
SitatHvem av de få er det du da mener har stålkontroll?

SitatIngen har nok stålkontroll på noe som helst akkurat nå.

   
SitatDaimler bygger batterifabrikk:

Nei de bygger faktisk 2 batterifabrikker, en i Tyskland og en i Kina i en joint venture med Kinesiske BAIC,
ingen av de skal, som jeg også skrev, produsere batterier, men kun montere batteripakker....

Du kan lese deg litt opp her : http://europe.autonews.com/article/20170102/ANE/161219895/automakers-hunt-for-battery-cell-capacity-to-deliver-on-bullish-ev

Ellers siden du leser electrek's sider har han en annen artikkel om temaet her :
  https://electrek.co/2017/07/05/daimler-battery-factory-china-mercedes-benzs-electric-cars/

Sakset fra artikkelen :
SitatWhile Daimler is making significant investments in battery production, they are still not producing battery cells. Like the one in Germany, the new factory will produce battery modules and packs, but they will be sourcing the cells from elsewhere.

Acustica

Det som er litt artig å tenke på er at Model S kom i '12 og ingen har egentlig kommet med noe godt motsvar enda.

doldis1

#17
Sitat fra: Acustica på torsdag 07. september 2017, klokken 21:17
Det som er litt artig å tenke på er at Model S kom i '12 og ingen har egentlig kommet med noe godt motsvar enda.

Jepp, de fleste bilprodusenter verden over sitter på gjerdet og avventer situasjonen ... Jeg tror de aller fleste
av de kommer til å falle ned på feil side av det gjerdet ...Hadde det ikke vært for Tesla hadde halvparten av
de aldri tenkt på å produsere annet enn fossile biler, den andre halvparten hadde nok forsatt med  "Hydrogenbiler om 5 år" til verden gikk tom for olje ...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA