Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesladollar

Startet av Måkemannen, torsdag 31. august 2017, klokken 15:44

« forrige - neste »

Kramzz

Gleder meg som en hund til denne bilen
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.


DrNox

Hmmm, nå måtte jeg tenke meg om litt. Norges Bank har et inflasjonsmål på 2.5%. Stiger inflasjonen over 2.5% så setter sentralbanken, i teorien, opp renta og nkr styrker seg.
Did I get it?

Sjulimann

Jeg har enkelte kolleger som blir skeptiske når jeg sier jeg har lyst på model 3. "Amerikansk er dårlig kvalitet. Lite driftsikkert. Kjøp Leaf/i3/e-golf/" etc. Hvordan er erfaringene til dem som har hatt Tesla en stund? Jeg vil vel tro det har vært noen barnesykdommer, men Tesla har vel vært flinke til å utbedre det de oppdager?
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

Klykken

Sitat fra: Sjulimann på onsdag 13. september 2017, klokken 14:14
Jeg har enkelte kolleger som blir skeptiske når jeg sier jeg har lyst på model 3. "Amerikansk er dårlig kvalitet. Lite driftsikkert. Kjøp Leaf/i3/e-golf/" etc. Hvordan er erfaringene til dem som har hatt Tesla en stund? Jeg vil vel tro det har vært noen barnesykdommer, men Tesla har vel vært flinke til å utbedre det de oppdager?
Sjekk ut Model S-forumet. Står en del om diverse erfaringer der.

Bare husk at de som opplever problemer er gjerne de som "roper høyest" også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

skysurfer

Husk at Leaf bygges i England. Det er mye verre. Første Leafen min var defekt når jeg fikk den og de klarte ikke å fikse den i løpet av 8 mnd. Jeg krevde ny bil, og fikk det.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

S4e


Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 09. september 2017, klokken 18:34

En annen ting er at dersom du setter deg ned og spesifiserer opp en Model 3, kommer du ganske raskt opp i priser som begynner å nærme seg startprisen Model S. Og der får du en rommeligere, mer komfortabel bil på kjøpet.  AP koster det samme i Model S og Model 3, dvs. at det prosentvise tillegget er mindre i Model S.  Slik sett synes jeg ikke Model S står seg så dårlig i sammenligning med den mindre Teslaen.

Men det er klart at hvis man er veldig opptatt av hva som vil bli forandret og hva som vil bli lagt til i framtiden, får man aldri kjøpt.  ;D

Det er jo ikke sikkert S er mer komfortabel...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

o.b.lix

Sitat fra: Sjulimann på onsdag 13. september 2017, klokken 14:14
Hvordan er erfaringene til dem som har hatt Tesla en stund? Jeg vil vel tro det har vært noen barnesykdommer, men Tesla har vel vært flinke til å utbedre det de oppdager?
Tesla er veldig flinke til å utbedre - og stiller alltid med lånebil uten kostnad for deg når det er noe.
Det har nok ikke vært flere feil på Tesla enn på andre bilmerker slik jeg klarer å oppsummere det.

Men de har til tider hatt noe lang ventetid for utbedringer.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Sitat fra: o.b.lix på mandag 18. september 2017, klokken 12:52
Det har nok ikke vært flere feil på Tesla enn på andre bilmerker slik jeg klarer å oppsummere det.

Men de har til tider hatt noe lang ventetid for utbedringer.
Jeg sliter med å se hvordan disse setningene ikke står i motstrid til hverandre. Opptil et halvårs ventetid på reklamasjonsutbedringer ved enkelte verksteder inntil ganske nylig, og flere måneder på de fleste. Kun få unntak med noen uker ventetid. Samtidig med at antallet biler har vært lavt, og relativt sett høy samlet kapasitet på verkstedene.

Køene er på vei ned samtidig som antall biler på veien øker, så det går nok rette veien.

Mazzbot

Når fikk man vite norsk pris på model S da den kom ? Spent på hva den koster når det er 50 000$
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Amoss

Sitat fra: Mazzbot på søndag 05. november 2017, klokken 12:48
Når fikk man vite norsk pris på model S da den kom ? Spent på hva den koster når det er 50 000$

Om jeg husker rett så var det i November/Desember året før den kom hit. Altså i 2012 - med levering i August 2013. Men da var det vel egentlig meningen at leveringene skulle starte tidligere, men at det ble forsinket pga europeisk typegodkjenning? Dog litt usikker på dette...

... men prisene ble vist justert ned i etterkant? Og de med bestilling til gammel pris fikk da en rabatt som ble fra-trukket for å kompensere for forskjellen.

Men da var alt konfigurasjonen åpen for US kunder en stund før dette, noe det ikke er for Model 3 nå. Så skal jeg gjette vil priser og konfigurasjoner neppe slippes/åpnes før tidligst over påske. Mer sannsynlig en gang til sommeren.
Model S 85D

Knut Røe

Sitat fra: Mazzbot på søndag 05. november 2017, klokken 12:48
Når fikk man vite norsk pris på model S da den kom ? Spent på hva den koster når det er 50 000$
Regn med samme som på eksisterende modeller, cirka 8.4.
Blir fort 500 tusen for denne bilen med noen options.

daktari

Siden tigeren er litt ustø på hoderegning: 8,4x50.000=420.000
Hvis Tesla holder på policien om samme pris worldwide bør vi kunne få biler mellom 300.000 og 500.000 tipper jeg.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Sitat fra: o.b.lix på mandag 18. september 2017, klokken 12:52
Sitat fra: Sjulimann på onsdag 13. september 2017, klokken 14:14
Hvordan er erfaringene til dem som har hatt Tesla en stund? Jeg vil vel tro det har vært noen barnesykdommer, men Tesla har vel vært flinke til å utbedre det de oppdager?
Tesla er veldig flinke til å utbedre - og stiller alltid med lånebil uten kostnad for deg når det er noe.
Det har nok ikke vært flere feil på Tesla enn på andre bilmerker slik jeg klarer å oppsummere det.

Men de har til tider hatt noe lang ventetid for utbedringer.

Tesla har langt flere feil enn alt annet. Model 3 blir neppe bedre.

Taffelman

Sitat fra: bmw2002 på søndag 05. november 2017, klokken 18:29Tesla har langt flere feil enn alt annet. Model 3 blir neppe bedre.
Tesla eiere er ikke enig med deg: https://www.consumerreports.org/car-reliability-owner-satisfaction/tesla-model-s-model-3-reliability/

TMS  NO/US =  8,288

Med samme kurs kan Model 3 starte fra 295.000 NOK ferdig levert. Dvs ca 75.000 rimeligere enn billigste BMW 318i men med performance som en BMW 340i og sannsynligvis bedre utstyrt i grunnversjon med stor skjerm, navigasjon, etc.. som er options hos BMW.
X75D
TM3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA