Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesladollar

Startet av Måkemannen, torsdag 31. august 2017, klokken 15:44

« forrige - neste »

DrNox

Men burde ikke rokeringen skje før TM3 kommer?
Skjer disse rokeringene alltid fra Tesla sentralt, eller er dette noe man kan gjøre bare for Norge?

Jeg begynte akkurat å se på S og X for en måned siden, så det har vært interressant ;)
Kjekt når pris og produkt går kundene sin vei :)

Gordon Retriever

Sitat fra: DrNox på lørdag 09. september 2017, klokken 18:08
Skjer disse rokeringene alltid fra Tesla sentralt, eller er dette noe man kan gjøre bare for Norge?

Det hadde vært kjekt hvis f.eks. oppvarmet ratt og baksete ble standard, men jeg tviler på at markedsbehovet for dette er særlig stort i sentrale Teslamarkeder som California, og jeg tviler Tesla vil introdusere spesifikt Norges-utstyr.

En annen ting er at dersom du setter deg ned og spesifiserer opp en Model 3, kommer du ganske raskt opp i priser som begynner å nærme seg startprisen Model S. Og der får du en rommeligere, mer komfortabel bil på kjøpet.  AP koster det samme i Model S og Model 3, dvs. at det prosentvise tillegget er mindre i Model S.  Slik sett synes jeg ikke Model S står seg så dårlig i sammenligning med den mindre Teslaen.

Men det er klart at hvis man er veldig opptatt av hva som vil bli forandret og hva som vil bli lagt til i framtiden, får man aldri kjøpt.  ;D

DrNox

Tesla har jo allerede gjort modelS til et bedre valg.
Er veldig glad for at Luftfjæringen ble standard. Og er imponert av renta Tesla stiller opp med.

Synes kanskje Tesla kunne gitt oss kunder mer informasjon, om koder og valg, og hvordan de ser for seg at transaksjoner og avtaler skal være. Jeg er litt forvirret, selv om jeg har brukt alt for mye tid på å orientere meg.
Ringte og snakket med en salgsperson men det var ikke særlig oppklarende. Han sa at alle fikk samme pris, og at ingen fikk noen form for avslag. Når jeg så leser diverse tråder her inne så stemmer ikke det helt?

Kramzz

Tror de er ganske så bastant på prisene med mindre bilen er skadet ved utlevering.
Henvisning er vel eneste form for rabbatering så langt jeg har fått med meg
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

turfsurf

Man får avslag på Inventory biler, og hvis prisen går ned på bilen før levering.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

DrNox

Da ser det ut som om jeg må finne en pent skadet inventorycar :)
Fint om prissystemet er slik dere skiserer.

Sjulimann

#37
Hvordan blir prisingen når bilen kommer til Norge? Prisen skal jo være 35.000 USD, som er 275.000 NOK i dag, men jeg har vanskelig for å se for meg en så lav pris på en bil som TM3.

Hva koster en model S i USA kontra Norge?

Edit: Ser via Tesla sine sider at Model S 75D med kun standardutstyr koster 74.500 dollar i USA, og 617.500 kr i Norge. 74.500 dollar er 585.000 kroner. Det er kanskje europatilpasning og transport/ekstra logistikk som drar prisen litte grann opp?

Kan det kanskje tenkes at pris på TM3 i Norge blir rett i overkant av 300.000? Venter i spenning!  ::)
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

Amoss

#38
Sitat fra: Sjulimann på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:13
Det er kanskje europatilpasning og transport/ekstra logistikk som drar prisen litte grann opp?
https://elbilforum.no/forum/index.php/topic,35275.msg607042.html#msg607042
:angel:


Sitat fra: Sjulimann på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:13
Kan det kanskje tenkes at pris på TM3 i Norge blir rett i overkant av 300.000? Venter i spenning!  ::)

Med dagens kurs så høres rundt 300.000NOK ut som en realistisk pris. Den gang de først snakket om ca 30k USD etter intensiver og senere 35k eksklusive incentivene tilsvarte en ren dollar-konvertering under 200.000NOK. Håper på fortsatt styrking av norske kroner frem til prisen blir satt så vi ender opp med en pris i dette området for grunnmodellen inklusive Europa-tillegget:
Sitat fra: Sjulimann på tirsdag 12. september 2017, klokken 12:13
Hvordan blir prisingen når bilen kommer til Norge? Prisen skal jo være 35.000 USD, som er 275.000 NOK i dag, men jeg har vanskelig for å se for meg en så lav pris på en bil som TM3.

... men i så fall vil vi nok se at TM3 "knuser" alle alternativene på salgsstatistikkene her til lands...


Edit: Ikke glem at Bolt/Ampera-e i utgangspunktet har en høyere grunnpris i USA, og enn så lenge en grunnpris så vidt under 300.000NOK her.
Model S 85D

Counterpointer

Dollaren har steget, 10 øre på min valutakalkulator i det siste.........

(Bruker ikke Norges Bank, men en app....)

Sjulimann

Ja, prisforskjellen på amerikansk og norsk TMS 75D var 32.500kr etter dagens kurs, så hvis det er samme pristillegg og kurs når TM3 kommer så vil lilleversjonen koste 307.500kr og storeversjonen koste 378.500kr.

Kommer ekstrautstyr i tillegg eller vil det kun være èn konfigurasjon tilgjengelig for begge batteristørrelsene?
2013 Leaf Tekna Gen2 (2017-2020)
2020 Tesla Model 3 Long Range AWD (2020- )

Amoss

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 12. september 2017, klokken 14:19
Dollaren har steget, 10 øre på min valutakalkulator i det siste.........

(Bruker ikke Norges Bank, men en app....)

Kurser går opp, og kurser går ned... Dette er helt normalt, spesielt i forbindelse med valg. Det interessante er utviklingen over tid, ikke enkelte mindre justeringer opp eller ned.  Kan hende dagens justering viser markedets reaksjon på fortsatt høyre/frp regjering, og tilhørende forventet oljepengebruk? Ser at størstedelen av økningen kom i går - på valgdagen - i følge Norges Bank midtkurs.
Model S 85D

Knut Røe

Kronen svekket seg pga lave KPI tall. Kom inn på 0.9, forventet 1.5.
Dette svekket kronen siden man da forventer lavere rentebane fremover her til lands.

Amoss

Sitat fra: tiger`n på tirsdag 12. september 2017, klokken 21:40
Kronen svekket seg pga lave KPI tall.

Ok, hadde ikke fått med meg det. Men som sagt vil jeg se mer enn to dagers stigning før jeg anser det som noen "trend".
Model S 85D

Magnus Hansen

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 09. september 2017, klokken 18:34

En annen ting er at dersom du setter deg ned og spesifiserer opp en Model 3, kommer du ganske raskt opp i priser som begynner å nærme seg startprisen Model S. Og der får du en rommeligere, mer komfortabel bil på kjøpet.  AP koster det samme i Model S og Model 3, dvs. at det prosentvise tillegget er mindre i Model S.  Slik sett synes jeg ikke Model S står seg så dårlig i sammenligning med den mindre Teslaen.

Men det er klart at hvis man er veldig opptatt av hva som vil bli forandret og hva som vil bli lagt til i framtiden, får man aldri kjøpt.  ;D

Skal sies at toppmodell Model 3 får vesentlig lenger rekkevidde enn grunnmodell Model S.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA