Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesladollar

Startet av Måkemannen, torsdag 31. august 2017, klokken 15:44

« forrige - neste »

bno

Sitat fra: DrNox på fredag 01. september 2017, klokken 19:49
Sitat fra: indianrunner70 på fredag 01. september 2017, klokken 15:23
Oppmunterer alle til å folde hendene og be til gud om at tullballen Trump holder ut 2018..da er nok dollaren nede i mellom 5-6.
Kanskje man kan gå rett på sak, å be gud om å styrke norske kroner, og svekke dollaren?
In god we trust.  :P
God med stor "G" tenker at du var litt rask der ja ;D

Men at vi får en styrking av NOK vs US$ fremover synes( analytisk sett) å ligge i kortene.

DrNox

Den e Goe 8)
Tror og håper på en kollisjon i valuttakrysset usd/nok, og at Teslaen min kommer godt i fra det :+1:
Det som gjør ventingen litt vanskelig for meg er jo den gode renta fra Tesla/DNB...Men om jeg ikke gjør en god deal så skal jeg klare å vente til TM3en kommer. Håper jeg ::)

bno

Sitat fra: DrNox på lørdag 02. september 2017, klokken 11:51
Den e Goe 8)
Tror og håper på en kollisjon i valuttakrysset usd/nok, og at Teslaen min kommer godt i fra det :+1:
Det som gjør ventingen litt vanskelig for meg er jo den gode renta fra Tesla/DNB...Men om jeg ikke gjør en god deal så skal jeg klare å vente til TM3en kommer. Håper jeg ::)

Altså: "Golden cross"


DrNox


DrNox

usd 7.8nok. Krigshissere i N-korea :-1-:

Måkemannen

Dumt spørmål; hva kan egentlig tenkes å skje om det absolutt verste faktisk skjer, at NK går til det skrittet å droppe en a-bombe på Sør-Korea eller Japan? En ting er dollarkursen, men hva med verdenssamfunnet generelt, vil alt bryte sammen?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


DrNox

#21
Jeg tror et kjapt prevangtivt angrep fra usa vil styrke dollaren, men et alvorlig angrep/krig vil få børsene til å bli blodrøde. Men USD er vel en slags safehaven når pengemarkedene skjelver og det vil styrke dollaren.
Langvarig krig vil styrke olje og våpenindustri som nok vil gni seg i henda..Men den amerikanske økonomien tror jeg vil tape på det.
Husker en hovedoppgave fra Handelshøyskolen der man sammenlignet usa med romeriket, der økonomien ble utarmet på grunn av alle basene som måtte opprettholdes. Romerriket falt og det vil usa også, var vel tonen..Sånn cirka..
På historisk institutt handler vel romerikets fall mer om demografi mtp folkevandringene fra øst. ???


Amoss

Sitat fra: Måkemannen på mandag 04. september 2017, klokken 17:33
Dumt spørmål; hva kan egentlig tenkes å skje om det absolutt verste faktisk skjer, at NK går til det skrittet å droppe en a-bombe på Sør-Korea eller Japan? En ting er dollarkursen, men hva med verdenssamfunnet generelt, vil alt bryte sammen?

Ikke så mye egentlig (vel, en a-bombe er for så vidt mye nok i seg selv da...). Kina vil tvette sine hender og se en annen vei, og derved gi USA/S.K./Japan/Nato fritt leide til å gjøre (nesten) som de vil med N.K.

... men dersom USA vil gå til ett "kjapt preventivt angrep" derimot, så blir det en stor fare for storkrig med Kina. Kina har offentlig erklært at så lenge N.K. ikke går til angrep først, så vil de stille opp og forsvare dem med alle midler. Underforstått så vil de IKKE forsvare N.K. dersom disse går til angrep først.
Model S 85D

DrNox

#23
Om usa gjør noe millitært tror jeg ikke man setter amerikanske soldater på bakken. Det blir sikkert en del bomberaid. Får man Nato med kan jo Norge stille med jagerbombefly. Vi hadde jo ca 500 bombetokter mot Gadaffi i Libya. Fredsnasjonen Norge.

Hvor gal er denne herskeren i  Nord-Korea? Like gal som Sadam med sine masseødelegelsesvåpen? N-K har ikke olje derfor setter nok ikke USA "all-inn".

Jeg er USAvenn men liker ikke utenrikpolitikken deres. De har spreng litt for mange unger i luften.
En kuriositet er at flere amerikanske-soldater har dødd av selvmord etter å ha vært med på krigene i Gulfen. Det sier litt av hva man har vært med på, og at man ser at dette ikke kan rettferdigjøres.

Vil ikke diskutere mer politikk her på et elbilforum, men vil gjerne si at olje og våpenindustri er en god grunn til å kjøpe en TESLA 8)

Så et klipp fra avskjedstalen(?) til  President-Eisenhover i 1961!!!!!!!!!!!! hør 10 sec.
https://youtu.be/8y06NSBBRtY?t=100


ladov

Kim Jong Un er nok ikke det minste gal. Han er en kynisk maktpolitiker som ser atomvåpen som en god forsikring mot å ende som Saddam eller Ghadaffi.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

bno


DrNox

Sitat fra: Elkjell på fredag 01. september 2017, klokken 11:44
Det blir ikke regnet ut pris for hver bil som selges. Det blir fastsatt en norsk pris som gjelder til de bestemmer seg for å endre den.
Hvis prisen går ned før du får levert bilen pleier de å sette ned din pris også. Om den stiger endres den ikke.
Det har vært praksis hittil.
Har veldig lyst til å handle nå. Super-renta hjelper også.
Det som taler i mot for meg er at Tesla fremdeles har et etterslep på valutta krysset usd/nkr. Og at mange på forumet tror at Tesla kommer til å gjøre TMS enda bedre mtp at TM3 kommer snart. Er egentlig fornøyd med at luftfjærer ble standard, men kjenner jeg har lyst til å maximere og vente på mer.. ::) :P

Om jeg venter er det egentlig bare super-renta jeg kan miste. Alt annet vil gå min vei. Og jeg tror egentlig super-renta blir videreført ut året. Går alt skeis så kommer jo TM3...Problemet mitt er at kona ikke liker det minimalistiske interiøret..

Gordon Retriever

Sitat fra: DrNox på lørdag 09. september 2017, klokken 11:25mange på forumet tror at Tesla kommer til å gjøre TMS enda bedre mtp at TM3 kommer snart.
[...]
Går alt skeis så kommer jo TM3...Problemet mitt er at kona ikke liker det minimalistiske interiøret..

Jeg har nylig sagt i en annen tråd at det vil være overraskende om Tesla velger å bruke ressurser på å en oppgradering av Model S (og X) mens de står midt oppi en meget avgjørende fase for merkets framtid (les: opptrappingen av produksjonen av Model 3).
Men jeg er overbevist om at de vil fortsette å få Model S til å virke attraktiv, og når vi kommer til punktet der man kan sammenligne Model S og Model 3 ved siden av hverandre i Teslas lokaler, vil det være lettere å se hvorfor man betaler mer for Model S. :)

Samtidig er noe av vinneroppskriften for innovative merkevarer som Tesla å være noen hestehoder foran, og dermed lansere produkter som ikke nødvendigvis er akkurat det folk forventer seg i dag.
Er erfaringene fra Model 3 gode, kan Tesla velge å gi Model S et interiør som er ennå mer minimalistisk enn dagens modell.

DrNox

Er enig at man ikke finner på all verden med Sèn når TM3 opptar så mye av organisasjonens ressurser. Man skal jo tross alt implementere nye løsninger inn på samlebåndet. Men kanskje Tesla vil putte mer av de tingene som Tesla allerede lager til Sèn? Da mener jeg tilvalgene som man må kjøpe utenom. Man kan jo gjøre S`en mer attraktiv om man halverer prisen på tilvalgene. Man kan også la noen av valgene bli standard. Kunne jo ønsket at hifi kunne blitt standard eller vinterpakken eller til og med HEPA-filteret. Hvor attraktivt og fantastisk er egentlig dette filteret? Jeg har jo HEPAfilter på støvsugeren min og den koster jo kun en tusenlapp.

For ikke å snakke om autopilot(AP) som jeg synes virker alt for dyr i forhold til at den ikke virker optimalt enda. Man kunne slått sammen begge AP tilvalgene!
Skinnsetene som ikke lenger er skinnseter er også dyre. Kan jo kjøpe meg en god sofa i stuen heller ::)

Gordon Retriever

Sitat fra: DrNox på lørdag 09. september 2017, klokken 15:25
Men kanskje Tesla vil putte mer av de tingene som Tesla allerede lager til Sèn? Da mener jeg tilvalgene som man må kjøpe utenom. Man kan jo gjøre S`en mer attraktiv om man halverer prisen på tilvalgene. Man kan også la noen av valgene bli standard. K

Absolutt - og Tesla gjorde nettopp dette for halvannen måned siden.  Mistenker at Tesla vil la det gå litt mer tid før de foretar en større omrokering igjen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA