Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesladollar

Startet av Måkemannen, torsdag 31. august 2017, klokken 15:44

« forrige - neste »

Måkemannen

Om man regner om kursen i en hvilken som helst valutakalkulator, så ser prisen litt for lav ut til å være sann. Fins det en eller annen ferdig valutakalkulator på nettet som regner om i Tesladollar?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


steam

Sitat fra: Måkemannen på torsdag 31. august 2017, klokken 15:44
Om man regner om kursen i en hvilken som helst valutakalkulator, så ser prisen litt for lav ut til å være sann. Fins det en eller annen ferdig valutakalkulator på nettet som regner om i Tesladollar?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Nei. Tesladollar varierer fra modell til modell.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Måkemannen

Sitat fra: steam på torsdag 31. august 2017, klokken 16:56
Sitat fra: Måkemannen på torsdag 31. august 2017, klokken 15:44
Om man regner om kursen i en hvilken som helst valutakalkulator, så ser prisen litt for lav ut til å være sann. Fins det en eller annen ferdig valutakalkulator på nettet som regner om i Tesladollar?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Nei. Tesladollar varierer fra modell til modell.
Hva ligger den på for TM3?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


Knut Røe

Ingen vet.
For S ligger det på cirka 8.40.

steam

Sitat fra: Måkemannen på torsdag 31. august 2017, klokken 17:02
Sitat fra: steam på torsdag 31. august 2017, klokken 16:56
Sitat fra: Måkemannen på torsdag 31. august 2017, klokken 15:44
Om man regner om kursen i en hvilken som helst valutakalkulator, så ser prisen litt for lav ut til å være sann. Fins det en eller annen ferdig valutakalkulator på nettet som regner om i Tesladollar?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Nei. Tesladollar varierer fra modell til modell.
Hva ligger den på for TM3?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Du misforstod kanskje. Da jeg sa fra modell til modell så mener jeg:

Model S 75D, 100D og P100D har potensielt sin egen Tesla-dollar. Det samme gjelder alle versjonene av Model X.
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil

Måkemannen

Sitat fra: steam på torsdag 31. august 2017, klokken 17:50
Sitat fra: Måkemannen på torsdag 31. august 2017, klokken 17:02
Sitat fra: steam på torsdag 31. august 2017, klokken 16:56
Sitat fra: Måkemannen på torsdag 31. august 2017, klokken 15:44
Om man regner om kursen i en hvilken som helst valutakalkulator, så ser prisen litt for lav ut til å være sann. Fins det en eller annen ferdig valutakalkulator på nettet som regner om i Tesladollar?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Nei. Tesladollar varierer fra modell til modell.
Hva ligger den på for TM3?

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk

Du misforstod kanskje. Da jeg sa fra modell til modell så mener jeg:

Model S 75D, 100D og P100D har potensielt sin egen Tesla-dollar. Det samme gjelder alle versjonene av Model X.
Ok takk for svar

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


Amoss

Greit å ta med seg at i "Tesla dollar" kursen så ligger det ett Europa-tillegg som skal dekke frakt og tilpassing til EU regler. Er ikke sikker på hvor mye dette er på, men regn i alle fall med ett par tusen $ der. Tviler på at dette varierer fra modell til modell.

Så for å regne "Tesla dollar kursen" på "bare bone" TMS 75:
Norsk pris: 582.300NOK
US pris: 69.500USD+ Eu tillegg: 2.000USD (ren antagelse - kan være både høyere og lavere)
= Tesla dollar krus på 8,14NOK pr. 1USD.

Model S 85D

HCO

Er det dollarkursen på det tidspunktet man konfigurerer bilen og låser bestillingen som bestemmer prisen på "min" bil? Noe annet vil være å legge valutarisikoen på kunden.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Elkjell

#8
Det blir ikke regnet ut pris for hver bil som selges. Det blir fastsatt en norsk pris som gjelder til de bestemmer seg for å endre den.
Hvis prisen går ned før du får levert bilen pleier de å sette ned din pris også. Om den stiger endres den ikke.
Det har vært praksis hittil.

indianrunner70

Oppmunterer alle til å folde hendene og be til gud om at tullballen Trump holder ut 2018..da er nok dollaren nede i mellom 5-6.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Måkemannen

Sitat fra: indianrunner70 på fredag 01. september 2017, klokken 15:23
Oppmunterer alle til å folde hendene og be til gud om at tullballen Trump holder ut 2018..da er nok dollaren nede i mellom 5-6.
Tja.. drite i alle bekymringer for miljøet, bare man får bilen sin billigere.. ? Det skulle peppergjengen sett.

På den annen side får man gjort nada med Trump. What will be, will be. Å folde hendene har aldri hatt andre virkninger enn å holde orden på armene.

Sent fra min Moto G (4) via Tapatalk


DrNox

Sitat fra: indianrunner70 på fredag 01. september 2017, klokken 15:23
Oppmunterer alle til å folde hendene og be til gud om at tullballen Trump holder ut 2018..da er nok dollaren nede i mellom 5-6.
Kanskje man kan gå rett på sak, å be gud om å styrke norske kroner, og svekke dollaren?
In god we trust.  :P

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Amerikanske produsenter pleier å regne fram faste vekslingskurser som normalt kan variere fra år til år. Som tidligere norsk distributør av amerikansk programvare inkl vedlikeholdsavtaler kunne dette  nærmest sees på som en risikosport med norske øyne da inntjening i norske kroner kunne variere sterkt, men dollarprisen var den samme.
Det mest normale i markedet er å låse til en fast kurs og holde den i årevis (eks. Microsoft), andre kan variere noe fra år til år (Apple). Tesla er mer dynamisk og de lar alltid kundene få nyte godt av gunstigere kurs i motsetning til andre bilprodusenter.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Legg ogfså merke til at Tesla holder en fastere vekslingskurs på tilleggsutstyr enn på selve bilene. Se på de amerikanske prisene og sammenlikne med de variable norske; Dvs ekstrautstyr for 1000 USD varierer noe i løpet av året, men mindre enn bilprisene. I USA bruker Tesla stort sett avrundinger på utstyr til nærmeste 500USD. Det betyr at vi faktisk har to ulike Tesladollarkurser; ekstrautstyr og grunnpris på bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA