Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjonstakt

Startet av Philip Marlowe, torsdag 31. august 2017, klokken 15:39

« forrige - neste »

Lepet65

Sitat fra: Svolar på tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:15
Noen tweetet musk om levering til Norge? Som ett plaster på sc såret?
Gjøre vondt værre altså..

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

trykkertor

Sitat fra: Svolar på tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:15
Noen tweetet musk om levering til Norge? Som ett plaster på sc såret?
Blir ikke det som å pisse i buksene for å holde seg varm.
Plastre dårlig kapasitet på verkstedene med å komme tidligere med enda flere biler?

geear

Stemmer det! Selv om jeg har reservasjon på TM3 og gleder meg til de kommer på veien, så håper jeg virkelig ikke at Tesla finner på å fremskynde 2019-planene i Norge. De trenger definitivt det neste halve året (og sikkert mer) til å få kontroll på servicen sin.

GOS

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 17. juli 2018, klokken 13:13
Sitat fra: Svolar på tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:15
Noen tweetet musk om levering til Norge? Som ett plaster på sc såret?
Blir ikke det som å pisse i buksene for å holde seg varm.
Plastre dårlig kapasitet på verkstedene med å komme tidligere med enda flere biler?

TM3 er vel så gode og feilfrie og uten garanti-arbeid at det vil vel knapt kreve noe plass på SC for de raske servicene etter 20-40.000 km.   :P :P:o :o
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

THE

Sitat fra: trykkertor på tirsdag 17. juli 2018, klokken 13:13
Sitat fra: Svolar på tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:15
Noen tweetet musk om levering til Norge? Som ett plaster på sc såret?
Blir ikke det som å pisse i buksene for å holde seg varm.
Plastre dårlig kapasitet på verkstedene med å komme tidligere med enda flere biler?

De kan jo gi en Model 3 til alle oss som må vente månedsvis på time på SC slik at vi har bil når X eller S er på service/reparasjon/garantiutbedring. Når vi får vår kjære X eller S tilbake, så er det garantert noe som må fikses på Model 3'en, men da kan vi jo kjøre X/S til 3 er ferdig på verkstedet og X/S må ha ny fix...

Kanskje billigere for Tesla enn å betale leie for XC90, X5 o.l. i månedsvis også. (Ja, jeg er klar over at ikke alle får slike biler, men det er ikke gratis å leie C4 og Auris i månedsvis heller).
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Løve

Bloomberg sin tracker rapporterer 23 juli 2825 i uken. Er ikke det et dramatisk fall  ???

trykkertor

Sitat fra: Løve på mandag 23. juli 2018, klokken 08:20
Bloomberg sin tracker rapporterer 23 juli 2825 i uken. Er ikke det et dramatisk fall  ???
Jo, men det var inni en periode hvor det ble satset på miniubåter.  ;)

krl

Hvis dere ser på estimatet som funksjon av tid, og ikke bare som et enkelttall, så gir det mer mening. Basert på trenden, så bør det ikke gå under ca. 1500 enheter/uke. Disse tallene må sees over en viss tidsperiode; f.eks. tre-fire uker sammenhengende.

fonberg

Sitat fra: trykkertor på mandag 23. juli 2018, klokken 11:05
Sitat fra: Løve på mandag 23. juli 2018, klokken 08:20
Bloomberg sin tracker rapporterer 23 juli 2825 i uken. Er ikke det et dramatisk fall  ???
Jo, men det var inni en periode hvor det ble satset på miniubåter.  ;)

Trodde det var SpaceX-ressurser som jobbet med miniubåt-prosjektet?
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Counterpointer

Trackeren må sees over tid, men det som ikke fremstår positivt er at den var på nesten fem tusen falt til totusenåttehundre og så steg til rundt firetusen igjen for nå å gå ned til totusenåttehundre nå.

Går litt mye opp OG ned for min smak.

Men det har vært produsert mye for lager og i påvente av tax credit grense, så det er nok en stund til vi ser stabile tall

Får litt annet inntrykk når en ser på øverste eller nederste kurve


emurof

#761
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 26. juni 2018, klokken 12:40Det er jo bare 100% synsing, da. De som mottar biler er stort sett ekstremt fornøyde, og det er lite støy rundt feil og mangler.

Ja, det er typisk synsing fra en som egentlig ikke vet noe som helst.

Men jeg lurer jo litt på hvorfor dette teltet var nødvendig. Jeg trodde produksjonslokalene var laget for å skalere opp mot 10.000 biler i uken eller så? Hva skjedde egentlig? Hvorfor fikk de plutselig behov for en kjapp løsning i form av et telt?

Sitat fra: MrOtto på onsdag 04. juli 2018, klokken 09:44
Yahoo Finance: Elon Musk ordered Tesla engineers to stop doing a critical brake test on Model 3s (TSLA).
https://finance.yahoo.com/news/elon-musk-ordered-tesla-engineers-142049868.html

Sukk. Jeg liker egentlig ikke uttrykket, men: Mer Fake News. Hva er galt med disse journalistene? Er de inkompetente, eller er det redeligheten de går på? De rapporterer jo så mye feil om Tesla at man skulle tro de fikk betalt for å gjøre det.

Sitat fra: MrOtto på fredag 06. juli 2018, klokken 09:52
Allikevel sendte de uvitende ut biler med et under pari bremsesystem.

Det skjedde vel før den unødvendige testen ble kuttet ut?

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: emurof på mandag 23. juli 2018, klokken 17:32Ja, det er typisk synsing fra en som egentlig ikke vet noe som helst.

Men jeg lurer jo litt på hvorfor dette teltet var nødvendig. Jeg trodde produksjonslokalene var laget for å skalere opp mot 10.000 biler i uken eller så? Hva skjedde egentlig? Hvorfor fikk de plutselig behov for en kjapp løsning i form av et telt?
Jeg har ikke fasiten. Men mitt inntrykk er at Model 3 har tre produksjonslinjer; GA2, GA3 og GA4 (teltet). Vi har ikke hørt noenting om GA2, så min mistanke er at det har vært problemer med denne. Kanskje var de for ambisiøse i forhold til alien dreadnaught-ambisjonene, og pakket alt for tett. Og at det ikke har vært mulig å fikse denne på kort sikt pga plassutfordringer.

Det var kanskje ikke mulig å få til 5000/uke i Q2 basert på GA3 alene, så de gikk for å lage en midlertidig produksjonslinje i teltet. Kanskje de til og med tok en del av utstyret fra GA2 og plasserte det i teltet.

Nå sier Tesla at de skal få til 5000/uke på GA3 dette kvartalet, noe som gjør at de kan klare seg med kun GA3 i perioden der de får fikset opp GA2 til å produsere 5000/uke. Muligens vil vi se at GA4 blir demontert og utstyr returnert til GA2. Eller kanskje vi ser at teltet blir permanent, og vil etter hvert benyttes til å produsere Roadster eller noe.

Vi får bare se.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på mandag 23. juli 2018, klokken 19:18
Muligens vil vi se at GA4 blir demontert og utstyr returnert til GA2. Eller kanskje vi ser at teltet blir permanent, og vil etter hvert benyttes til å produsere Roadster eller noe.

Vi får bare se.

Om jeg ikke har misstolket noe, så er plassen for dette teltet alt en del av de utvidelsesplanene Tesla har for Fremont fabrikken. Så holder en liten knapp på at teltet blir revet og erstattet med en permanent bygning etterhvert. Men kanskje ikke i år? Men klart, dersom de er tilfredse med teltet, så kanskje de velger å beholde det? Dersom det dekker de behov de skulle dekke med den planlagte bygningen?
Model S 85D

Magnus Hansen

I følge podcasten The Tesla Show er det kun GA3 og GA4 som produserer model 3. Men vet jo ikke om de sitter på fasiten heller

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA