Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvem kan se om denne har varmepumpe?

Startet av PeterOHav, torsdag 31. august 2017, klokken 12:58

« forrige - neste »

PeterOHav

Hei, jeg er i tvil om denne e-Golfen har varmepumpe eller ikke. Kan noen se fra vedlagt bilde om den har..?
E-Golf er fra oktober 2014 (førstegangs registrert).


Hilsen Peter

Trond.m

Undrer meg over dette spørsmålet. Kan ikke et verksted se om bilen har dette på bakgrunn av chassisnummeret ?

PeterOHav

Nei, det kunne dem ikke. Derfor la jeg ut spørsmålet her.

Trond.m

Sitat fra: PeterOHav på torsdag 31. august 2017, klokken 13:16
Nei, det kunne dem ikke. Derfor la jeg ut spørsmålet her.
Det er da utrolig. Som jeg skrev i en annen post, så har BMW en database hvor man åpent kan gå inn og søke på chassisnummer for å få alle utsyrskodene bilen er ustyrt med. Trodde at alle fabrikker hadde dette, siden et verksted og deleleverandør alltid spør etter registreringsnummer hvis man skal ha en del. Tyskere er jo kjent for å ha orden i sakene.

kaiat

Har sett nettsider for VW også hvor du kan legge inn chassisnr for å få ut denne infoen. Jeg husker bare ikke hva de het... :-[

Trond.m

#5
Interessant  :+1:
Forsøkte denne på en helt ny e-Golf 2018 modell, og den ser ut til å gi komplett spesifikasjon. Der står det i klartekst på min at den har varmepumpe (som jeg selvfølgelig visste). Jeg er sikker på at verstedet har tilgang til samme informasjon, men de gidder vel ikke sjekke  ???

Det hender at biler kommer uten det utstyret de skulle hatt, så det er sikkert en god ide å sjekke at "som bygget" stemmer med det som er bestilt.

Det står også spesifisert hvilket utstyr bilen IKKE har. Hos meg står det
"Without special body measures". Det betyr at de har laget den med standard dimensjoner  ;D

https://www.vindecoderz.com

SteinarSun

Hvis du ser 4 varmerør helt til venstre i motorrommet er det vp, er det 2 er det ikke
TM3 LR AWD
x - e-Golf 2017
x - e-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA