Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leveringstid med bestilling av Inventory/demo bil?

Startet av ModelS_Oslo88, onsdag 30. august 2017, klokken 21:41

« forrige - neste »

ModelS_Oslo88

Bestilt i dag en Inventory P100D som befinner seg i Oslo (jeg bor også i Oslo). Fikk beskjed fra selgeren at leveringstid vil være 2-3 uker.. virker jo noe lenge... noen andre som har bestilt Inventory/demo bil denne uken som har fått samme beskjed?  :P

steam

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på onsdag 30. august 2017, klokken 21:41
Bestilt i dag en Inventory P100D som befinner seg i Oslo (jeg bor også i Oslo). Fikk beskjed fra selgeren at leveringstid vil være 2-3 uker.. virker jo noe lenge... noen andre som har bestilt Inventory/demo bil denne uken som har fått samme beskjed?  :P

Nice, link?
Model S 75D 24. oktober 2017
- Premium, Luft, Glasstak, Skinn, Karbon, EAP, FSD

Reservasjon Modell 3 01.04.2016 04:40

- Jeg kan ingenting om bil


ModelS_Oslo88

Sitat fra: steam på onsdag 30. august 2017, klokken 22:33
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på onsdag 30. august 2017, klokken 21:41
Bestilt i dag en Inventory P100D som befinner seg i Oslo (jeg bor også i Oslo). Fikk beskjed fra selgeren at leveringstid vil være 2-3 uker.. virker jo noe lenge... noen andre som har bestilt Inventory/demo bil denne uken som har fått samme beskjed?  :P

Nice, link?

Tusen takk! Avbestilt min TMS 75D, fristelsen ble for stor når Ludacris utgaven plutselig var innafor rekkevidden  :P

Den ble fjernet fra nettsiden med en gang jeg bestilte den.. se vedlegg:)

ModelS_Oslo88

Fikk forresten forventet leveringsdato på Final Invoice nå, 28.9, det er jo ganske fascinerende at det tar hele 4 uker å få en inventory bil levert!  8)

ModelS_Oslo88

Ser at mange har kjøpt Inventory 100s da mange har forsvunnet fra nettsiden....noen som vil dele leveringsdatoen med meg?! Jeg har fått 28.9... ikke akkurat 14 dager nei.......

msater

Mange av inventory er på båt på vei mot Norge. 14 dager er bare tull. Bestillte 21/7, ikke fått noen dato enda.
BMW iX50 - levert 17.01.2022
Blå X90D - levert 22.09.2017
e-Golf - levert 24.05.2016

ModelS_Oslo88

Sitat fra: msater på torsdag 31. august 2017, klokken 23:50
Mange av inventory er på båt på vei mot Norge. 14 dager er bare tull. Bestillte 21/7, ikke fått noen dato enda.

Åh skjønner! Min er i Oslo, derfor veldig gøy med 28 dagers leveringstid.. ::)

Obi_EL

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 01. september 2017, klokken 00:14
Sitat fra: msater på torsdag 31. august 2017, klokken 23:50
Mange av inventory er på båt på vei mot Norge. 14 dager er bare tull. Bestillte 21/7, ikke fått noen dato enda.

Åh skjønner! Min er i Oslo, derfor veldig gøy med 28 dagers leveringstid.. ::)

Bestilte en demo s100d for 14 dager siden. Er det noen som vet leveringstid på Tesla i «nyere» tid? Fikk en status e-post fra delivery guy om uvisst leveringstid da de har mange biler inne for klargjøring.

CaZpaH

Merkelig lang tid hvis bilen faktisk står i Oslo. Jeg hadde nylig en henvisning på en som bestilte en inventorybil. Bestilling lagt inn 8. Mai. Bilen var da på vei til butikk i Trondheim. Utlevert 5. Juni. Var da snakk om en TMS 75D.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Nasatech

Kjøpte du en som lå på https://teslainventory.teslastats.no/ og så du om det sto en lokasjoner eller om det bare sto «Norge»?

Står det «Norge» så er den på vei til Norge. Står det «Drammen» så er den i Drammen osv.

De bruker ca. 2 uker på å klargjøre en bil som er i Norge.

Jeg har database med ca. 1500 norske inventory biler. Jeg sammenlignet de med når de ble registrert hos Vegvesenet via https://teslastats.no og fikk da ca. 1 måned (28 eller 32 dager så vidt jeg husker). Dette er da gjennomsnittet på over 1500 biler så en ganske grei pekepinn ;)

Obi_EL

Sitat fra: Nasatech på torsdag 07. juni 2018, klokken 09:37
Kjøpte du en som lå på https://teslainventory.teslastats.no/ og så du om det sto en lokasjoner eller om det bare sto «Norge»?

Står det «Norge» så er den på vei til Norge. Står det «Drammen» så er den i Drammen osv.

De bruker ca. 2 uker på å klargjøre en bil som er i Norge.

Jeg har database med ca. 1500 norske inventory biler. Jeg sammenlignet de med når de ble registrert hos Vegvesenet via https://teslastats.no og fikk da ca. 1 måned (28 eller 32 dager så vidt jeg husker). Dette er da gjennomsnittet på over 1500 biler så en ganske grei pekepinn ;)

Jeg kjøpte via en salgsagent som ringte meg opp. Bilen stod på skøyen, også skulle den bli levert til Rud for klargjøring, men så ringte selgeren opp igjen og sa at bilen har blitt sendt til Drammen for klargjøring og utlevering. på final invoice stod det forventet leveringsdato er 8/6, men delivery sendte en epost igår om uvisst tid når bilen blir klar for levering. Han skrev videre at siden bilen har fått noen kilometer (5000 km) så må den gjennom en grundigere sjekk, og at nå har de mange biler som skal klargjøres til kunder, og vil derfor ta noe lengre tid. Er dette normalt? Hva kan evt. kjøpere gjøre? bare å vente?

Nasatech

OK. Så det var en demobil. Da er det jo noe annet. Det pleier å være mange utleveringer i juni så jeg forstår godt at det er litt kø.

Er nok, dessverre, bare å smøre seg med tålmodighet.

Obi_EL

Er det noen her som har fått en slags kompensasjon pga for laaanng ventetid/leveringstid av bestilte biler? Noen form for rabatt etc??

Tin

Sitat fra: Obi_EL på onsdag 06. juni 2018, klokken 11:33
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 01. september 2017, klokken 00:14
Sitat fra: msater på torsdag 31. august 2017, klokken 23:50
Mange av inventory er på båt på vei mot Norge. 14 dager er bare tull. Bestillte 21/7, ikke fått noen dato enda.

Åh skjønner! Min er i Oslo, derfor veldig gøy med 28 dagers leveringstid.. ::)

Bestilte en demo s100d for 14 dager siden. Er det noen som vet leveringstid på Tesla i «nyere» tid? Fikk en status e-post fra delivery guy om uvisst leveringstid da de har mange biler inne for klargjøring.

Lykke til. Jeg har ventet I 8 uker. Fikk melding om at bilen skulle klargjøres forrige uke. Denne uka så kommer det melding om at to dørhåndtak må byttes. Ingen aner når bilen er klar. Jeg er drittlei, null tilbakemelding. Sikkert ikke klar før I September.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA