Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

arthur_ols

#825
Føler min oppgradering er bittelitt større enn din, gr; Toyota Auris til Model S 75D 19"med alt (uten takluke riktig nok). 8)
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

RazAquato

SitatDet skjønner jeg er frustrerende. Nå bekreftet dere biler?

Best. 8.august, bekreftet 12.

GOS

Sitat fra: KristofferH på lørdag 25. november 2017, klokken 02:26
Du blir skuffet. Bilene har ikke kjøreegenskaper.

Nå er ikke X5 så veldig god med tanke på kjøreegenskaper da. Så å si han blir skuffet i forhold til den er gjerne å dra det litt langt.

Model S er helt fin med mindre du begynner å dra på som en vill ungdom i svingene. Det er også kjekt, men en merker det er langt fra f.eks en 3-serie.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

arthur_ols

Sitat fra: RazAquato på lørdag 25. november 2017, klokken 09:33
SitatDet skjønner jeg er frustrerende. Nå bekreftet dere biler?

Best. 8.august, bekreftet 12.
Da skjønner jeg du er utålmodig! Tror jeg er heldig i forhold til når den ble kjørt inn i båten (sist, først). I forhold til Final Invoice og estimering kan nok dette virke som tombola. De hadde nok vært tjent med å drite i å ha det estimeringssystemet på MyTesla og heller bare estimere ca nov-des et sted, selv om de selv estimerer okt nov.
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

CaZpaH

Håper inderlig at estimert leveringsdato i final invoice ikke stemmer :-p løpet mitt er følgende:

Bekreftet: 11/8
Ankom Drammen: 13/11
Estimert levering Trondheim: 22/12

Er på tråden med dem og skal prøve å få til levering til uka. Men fikk final invoice i går så ble usikker :-p

Men skal få telefon på mandag om det blir levering til uka eller ei.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

geear

Sitat fra: GOS på lørdag 25. november 2017, klokken 09:53
Nå er ikke X5 så veldig god med tanke på kjøreegenskaper da. Så å si han blir skuffet i forhold til den er gjerne å dra det litt langt.
Nevn én SUV som kjører bedre enn X5 med adaptive/dynamic drive og active steering. De har dobbel servopumpe som leverer 0-160 bar på noen millisekund til en aktuatorstyrt ventilblokk som, basert på roll og pitch, sender olje til en hydraulisk motor på hvert av stabstagene, som igjen vrir stabstagene for å stive de opp etter behov. Og det skjer i alle svinger, dumper og så videre. Det holder bilen nesten vannrett hele tiden, demperne er elektronisk styrt og endrer rebound/inbound, fjørene er luft.

GOS

Beklager. Jeg hadde av en eller annen grunn fått det for meg at det var en S som skulle hentes og ikke en X, og i den settingen så var ikke X5 så mye å skryte av med tanke på kjøreegenskaper. Om X5 er bedre /dårligere enn Model X skal jeg ikke uttale meg om.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

sjossang

På tide med noen stemingsbilder fra Røyken?

Hører rykter om at det skal leveres ut flere biler i desember enn i september. Tesla-ansatte fra avdelinger i Sverige og Danmark må jobbe i Norge i desember :)

Y LR hvit/hvit

BrandNew

Se der ja...litt fler enn det var tidligere denne uka. Jobber du i bygget der sjossang? Ser ingen hvite X'er i klargjørinhshallen. Min har stått der i en uke nå og jeg har ikke hørt et ord. Må stikke opp på mandag og høre. Du så ingen hvite inne der?


Sent from my iPhone using Tapatalk

sfinxern

Se her ja. Kommet veldig mange biler til Røyken ja. Kommer til å bli et heftig kvartal for Tesla dette her!! Kommer til å slå septembertallene lett :o!

Ser veldig frem mot å motta telefon nå!! Come on ;D!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Da er Baltic Breeze dratt fra Bremerhaven og er på vei mot Drammen :) :+1:!

Skal være fremme i morgen tidlig kl. 08.00.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sjossang

Sitat fra: BrandNew på lørdag 25. november 2017, klokken 16:54
Ser ingen hvite X'er i klargjørinhshallen. Min har stått der i en uke nå og jeg har ikke hørt et ord. Må stikke opp på mandag og høre. Du så ingen hvite inne der?

Har dessverre ikke kapasitet til å sjekke enkelt biler, men ja: det er flere hvite X'er her :)
Y LR hvit/hvit

sfinxern

Hvor mange biler klarer de å levere ut på hver lokasjon pr dag sånn ca?

Høres jo helt villt ut hvis Tesla Drammen sier de har 500 biler i kø for utlevering?!

Hvis det er som folk sier, at de tar felles gjennomgang ved utlevering, så vil det kanskje øke effektiviseringen, men det er jo fortsatt mye individuell gjennomgang av papirer, finansiering mv.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

krokus

Når er det man får ny estimert levering fra to uker til én uke, og eventuelt Final Invoice? Er det på et fast tidspunkt som f.eks når bilen er på båt til til Drammen?
Min ankom Zeebrugge 19. november og har fortsatt forventet levering 3-17. desember uten Final Invoice.

Noen med input på dette?
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP 2.5, FSD (Lev. nov/des)

CaZpaH

Sitat fra: krokus på søndag 26. november 2017, klokken 17:55
Når er det man får ny estimert levering fra to uker til én uke, og eventuelt Final Invoice? Er det på et fast tidspunkt som f.eks når bilen er på båt til til Drammen?
Min ankom Zeebrugge 19. november og har fortsatt forventet levering 3-17. desember uten Final Invoice.

Noen med input på dette?

Min fikk 7-dagers intervall da bilen ble lastet av båten i Drammen.

Final invoice fikk jeg ikke før nå på lørdag etter at jeg har etterspurt det fra Delivery. Så sistnevnte tror jeg er svært forskjellig når kommer.

Har forhåpentligvis levering uken som kommer nå (får endelig avklaring på dette i morgen)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA