Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

geear

Jeg hadde også Tilburg-status lenge i USA, og under hele båtturen til Europa. I havn i Zeebrugge i Belgia så endret den seg til "Din Tesla har ankommet havnen i Europa.".

geear

#766
Sitat fra: gr på mandag 20. november 2017, klokken 15:37
Oioi, da ble leveringstiden min fremskyndet i løpet av dagen i dag.

Fra 5-19. des til:

Beregnet leveringstid: November 28, 2017 - December 12, 2017

Det kan vel nesten tyde på at bilen min, som kom med Grand Sapphire 16. sept, har rukket å komme seg om bord på Celandine til Hirtshals og går med Fjord Line fra Hirtshals i morgen kveld, og ender i Risavika (Stavanger) onsdag kl. 0630. Hvis ikke vil det være umulig å rekke 28., for neste mulighet er at den kommer til Norge 29. nov.
Steike, da var mistanken min bekreftet, bilen min står på kaien i Risavika utenfor Stavanger nå, venter nok på fortolling. Kom i stormen i natt.  ::)  ;D

Den kom til Europa med Grand Sapphire 15-16. nov og gikk videre til Hirtshals søndag 19. Har riktig nok ikke sett at en av disse faktisk er min, men de er merket med Grand Sapphire og Delivery bekreftet at den var i Norge nå.

Det står Grand Sapphire på labelen under UX707, men ble visst fryktelig vanskelig å lese herfra.

sjokomelk

gr: Ser du en blå X100D med svarte 22" med nummer 071003 der et sted også? Isåfall skal du få en stor bamseklem fra meg ;D
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

leafolainen

Sitat fra: oleredv på tirsdag 21. november 2017, klokken 16:15
Fekk den etterlengta telefonen i dag! Henting er avtalt kl 1200 30.11 på Kokstad :)

Fikk telefon i dag jeg også, skal hente kl 16 samme dag. Det er visst flere som henter på hvert tidspunkt, så da kjører de felles gjennomgang av funksjoner før man får individuell sjekk av bil etterpå.

geear

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 22. november 2017, klokken 11:52
gr: Ser du en blå X100D med svarte 22" med nummer 071003 der et sted også? Isåfall skal du få en stor bamseklem fra meg ;D
Den som labelen er avbildet av, den fremste i midterste bildet, er blå med svarte 22" og mørkt interiør, med Grand Sapphire på labelen... ;) Kan ikke si noe om chassisnummer.

Så ikke andre blå, men studerte ikke så voldsomt, så ikke min bil heller i farten. Hadde et møte der ute i dag og kjørte bare forbi på vei tilbake. Følte meg som en drittunge full av barnslig glede der jeg stod.  ;D

Ellers ekstremt stor andel Model X. Så vel bare tre S og sikkert 30+ X.

sjokomelk

Stor fare for at det er min bil da :+1:
Alt stemmer overens med det jeg har bestilt. Er vel ikke så mange andre som er dumme nok til å kjøpe svarte 22" felger? :P
Jeg kjenner det kribler i magen allerede, og begynner å bli veldig klar for å få bilen min ;D

Fikk forøvrig julekort fra Tesla Stavanger i dag. Med "Vi i Tesla Stavanger ser frem til å utlevere din nye Model X." Årets første julekort til å sette på peishylla. :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

arthur_ols

Ser det går båt fra Zeebrugge i dag mot Drammen, noen som vet om status pleier å endre seg når bilen lastes på båt (i mangel av å sjekke UECC :'( ), eller endres ikke det før bilen er på norsk jord? Noen andre som hadde bil på Grand Sapphire som har fått bilen sin til Drammen? De som skal hente bil på vestlandet og som var med Grand Sapphire har fått bilene sine på kaia relativt kjapt fra Zeebrugge.
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

CaZpaH

Sitat fra: arthur_ols på torsdag 23. november 2017, klokken 10:05
Ser det går båt fra Zeebrugge i dag mot Drammen, noen som vet om status pleier å endre seg når bilen lastes på båt (i mangel av å sjekke UECC :'( ), eller endres ikke det før bilen er på norsk jord? Noen andre som hadde bil på Grand Sapphire som har fått bilen sin til Drammen? De som skal hente bil på vestlandet og som var med Grand Sapphire har fått bilene sine på kaia relativt kjapt fra Zeebrugge.

Min endret seg da den kom på norsk jord. Fikk da skrenket inn 14-dagers intervallet til et 7-dagers intervall. Statusen om at den hadde ankommet Europa var lik.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

sfinxern

#773
@arthur_ols

Tipper vi får endret status ila neste uke :+1:. Bilene bør være med Baltic Breeze som går i morgen (skulle egentlig gå i dag) som ankommer Drammen mandag neste uke, eller Auto Energy som går på lørdag og ankommer Drammen onsdag neste uke. Auto Eco som skulle fra Zeebrugge 18. november og ankomme Drammen 22. november gikk aldri til Drammen og er nå på vei mot Finland.

De neste båtene går ikke før 2. desember og da begynner det snart å spøke for levering før jul, så vi får krysse fingrene for en av disse første!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

arthur_ols

Vi må jo få plass i en av de? Det er jo ganske store båter det er snakk om, men de frakter nok en del andre merkevarer som også skal levere flest mulig før års slutt. For et styr det der må være å forholde seg til. Vel vel, bare de prioriterer meg så er jeg fornøyd   ;D 8)
Tesla Model S 75D
Bestilt 09.08
Zeebrugge 15.11
Utlevering 01.12 (perfekt kalendergave)

Kubiskisk

Hehe, tipper det går sin gang og at det ikke er mulig å påvirke så mye. Om det er slik at status ikke oppdateres før etter at bilen er på Norsk jord til uken uken så bør vi la være å holde pusten mens vi venter :-).
X75DBlåSyvseterKremKarbonPremiumFSDVin68XXX

geear

Alt tyder på at min kom til Norge i går, men har ikke fått oppdatert noe som helst på Tesla-kontoen, fortsatt 2-ukersintervall, ikke final invoice, ikke telefon. Så tålmodighetskrem er det bare å starte abonnement på...

jokke

Sitat fra: sfinxern på torsdag 23. november 2017, klokken 11:29
@arthur_ols

Tipper vi får endret status ila neste uke :+1:. Bilene bør være med Baltic Breeze som går i morgen (skulle egentlig gå i dag) som ankommer Drammen mandag neste uke, eller Auto Energy som går på lørdag og ankommer Drammen onsdag neste uke. Auto Eco som skulle fra Zeebrugge 18. november og ankomme Drammen 22. november gikk aldri til Drammen og er nå på vei mot Finland.

De neste båtene går ikke før 2. desember og da begynner det snart å spøke for levering før jul, så vi får krysse fingrene for en av disse første!
Det skipet lurte jeg også på. Hva skjedde med den turen tro?

sfinxern

Vet ikke, men Tesla må nok være ganske så sikre om å få med flest mulig på morgendagens transport i og med at denne ikke gikk innom Drammen. Det var jo veldig mange Tesla som kom med Grand Sapphire og denne båten ble omdirigert så..

I tillegg har det kommet 2 nye leveringer til Zeebrugge som skal til Drammen også, så det kommer nok en svær bulk nå neste uke!
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sjokomelk

Da har jeg blitt oppringt fra Tesla Stavanger og utlevering av bilen blir i neste uke. 8)
Julaften kom en måned tidlig i år. :laugh: :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA