Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering november - desember 2017

Startet av haheide, onsdag 30. august 2017, klokken 13:56

« forrige - neste »

runejonny

Helt riktig. Sjekket sus nå og da er det:

Din Tesla har ankommet Tilburg-fabrikken i Nederland for sluttmontering. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet.

:-[
Tesla Model S75D - Januar 2018

loiphin

#181
My S75D has been "in production" pretty much since I ordered/confirmed it on 29th Sept. VIN is 2250xx. Current delivery date is December/Early Jan, although last week it stated Nov/Dec. But now its back to Dec/Jan :( Delivery port is Drammen.

What the hell am I going to do for three months :(

Help!  :-\
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

TeslaModelX

Sitat fra: loiphin på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 18:49
My S75D has been "in production" pretty much since I ordered/confirmed it on 29th Sept. VIN is 2250xx. Current delivery date is December/Early Jan, although last week it stated Nov/Dec. But now its back to Dec/Jan :( Delivery port is Drammen.

What the hell am I going to do for three months :(

Help!  :-\

It took about 5 weeks from my order was confirmed and till the car was produced.

loiphin

Sitat fra: ModelS på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 19:03
Sitat fra: loiphin på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 18:49
My S75D has been "in production" pretty much since I ordered/confirmed it on 29th Sept. VIN is 2250xx. Current delivery date is December/Early Jan, although last week it stated Nov/Dec. But now its back to Dec/Jan :( Delivery port is Drammen.

What the hell am I going to do for three months :(

Help!  :-\

It took about 5 weeks from my order was confirmed and till the car was produced.

And what was the time from ordering to delivery? And in what year?
Tesla Model S 75D (2017) - SOLD
Tesla Model 3 LR (2020)
Tesla Model Y Perf (2023)

TeslaModelX

Sitat fra: loiphin på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 19:24
Sitat fra: ModelS på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 19:03
Sitat fra: loiphin på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 18:49
My S75D has been "in production" pretty much since I ordered/confirmed it on 29th Sept. VIN is 2250xx. Current delivery date is December/Early Jan, although last week it stated Nov/Dec. But now its back to Dec/Jan :( Delivery port is Drammen.

What the hell am I going to do for three months :(

Help!  :-\

It took about 5 weeks from my order was confirmed and till the car was produced.

And what was the time from ordering to delivery? And in what year?

Have no idea, still waiting ;)
The car is at the docks in Baltimore. Hoping for it to be shipped 22.10.

Jeronan

The Oberon is currently on the way from Baltimore and to arrive this Friday 20th in Zeebrugge.

So there might be more Tesla cars coming with that one.  :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

TeslaModelX

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 20:31
The Oberon is currently on the way from Baltimore and to arrive this Friday 20th in Zeebrugge.

So there might be more Tesla cars coming with that one.  :+1:
I don't even dare to hope :)
When did you confirm your order?

Jeronan

Sitat fra: ModelS på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 20:37
Sitat fra: Jeronan på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 20:31
The Oberon is currently on the way from Baltimore and to arrive this Friday 20th in Zeebrugge.

So there might be more Tesla cars coming with that one.  :+1:
I don't even dare to hope :)
When did you confirm your order?

I changed my order last week to one of the incoming inventory cars. I already saw the writing on the wall when I placed my order two weeks ago and saw people's delivery move towards January or even February/march.

I talked to Drammen Delivery today and she said mine (including other inventory cars) should arrive at Zeebrugge this week.

So that means either from the ship that docked at Zeebrugge last weekend or the Oberon that is arriving on Friday.

/Fingers crossed  ::)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

MXAnders17

Sitat fra: HowieX på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 16:31
Sitat fra: MXAnders17 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 12:47
Sitat fra: HowieX på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 11:16
Jeg bekreftet bestillingen 19. september.

Jeg har akkurat samme status, samme bil, og bekreftet 20.sept.
Kanskje vi tar båten over sammen ;-)
5 seter du også? Virker som ting har gått litt raskere med denne konfigurasjonen sammenlignet med 7 seter'n.

6 seteren, så har nok ikke noe med det å gjøre.

Bestilt Tesla Model X Performance juli 2019
Eier Tesla Model X 75d
Eier Nissan Leaf Tekna 2017

CaZpaH

Hvis man ikke har fått 14-dagers intervall i mytesla er bilen mest sannsynlig IKKE på Oberon. Har en kollega som fikk oppdatert 14-dagers intervall på sin TMX dagen Oberon forlot Baltimore. Leser også flere her på forumet som fikk denne opp da Oberon forlot Baltimore.

Neste båt ut er Tarago. Går fra Baltimore 22. oktober. Håper at min er på den da jeg har hatt tilburg-statusen 1,5 måned snart. Syns det er på tide at den snart beveger seg over dammen.
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

MortenRA

Snakket med delivery ang. bestilte inventory-bil jeg venter på, og fikk beskjed om at den var på båten til Zeebrugge. Regner med den er på Oberon som ankommer 20. oktober. Noen som vet om den da vil rekke Baltic Breeze som går den 26. oktober?
Tesla Model S 75D - Soon to come

mthoring

Sitat fra: MortenRA på onsdag 18. oktober 2017, klokken 03:40
Snakket med delivery ang. bestilte inventory-bil jeg venter på, og fikk beskjed om at den var på båten til Zeebrugge. Regner med den er på Oberon som ankommer 20. oktober. Noen som vet om den da vil rekke Baltic Breeze som går den 26. oktober?

Det er jo ingenting i veien for at den skal rekke det, så det er lov å håpe.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Espen79

Snakket nettopp med delivery om status på min inventory bil som ble bestilt forrige torsdag.

Fikk beskjed om at den står på kaia i Baltimore og venter på transport over havet. Forventet levering til meg i månedsskifte nov/des.

Dere med erfaring: Hvilken båt har dere tro på at den kommer med for at dette skal holde?
Venter på X100D inventory bil (bestilt 12.10.17)

Allram

Sitat fra: Espen79 på torsdag 19. oktober 2017, klokken 14:42
Snakket nettopp med delivery om status på min inventory bil som ble bestilt forrige torsdag.

Fikk beskjed om at den står på kaia i Baltimore og venter på transport over havet. Forventet levering til meg i månedsskifte nov/des.

Dere med erfaring: Hvilken båt har dere tro på at den kommer med for at dette skal holde?

Vil tro den går med Tarago som forhåpentligvis min bil også venter på. Den går vel den 22/10 fra Baltimore og ankommer Zeebrugge ~2/11. Så går det vel en 2-3 uker til før den er i Norge :)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

HowieX

Snakket akkurat med delivery som fortalte at bilen min var på vei fra Chicago(?) og ut til havnen, og at de estimerte levering til meg i Drammen i andre halvdel av november. Han anså at det ikke var noen fare for at vi ville passere nyttår, og at jeg ikke trengte å bekymre meg for endringer iht. foreslått statsbudsjett. Pålitelig?
Tesla Model X 75D - Pearl White 5 Seter, sort vegan med karbon, Premium og oppgradert autopilot - levert lørdag 2. desember 2017
Kia Soul EV 2016
BMW 525d Xdrive Touring 2012 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA