Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vi som ikke har fått bilen vår produsert ennå

Startet av elmu, onsdag 30. august 2017, klokken 10:03

« forrige - neste »

elmu

Er det noen som har fått mer informasjon fra Opel i forhold til leveringstider fremover.
Er blant de som fikk brev om utsettelse, men ikke hørt noe mer. Regner med Opel kommer med en leveringstid og spesifisering av endring på bilen (Ref ny pris og årsmodell) før fristen for kansellering av kontrakt går ut i september.

Freddy1950

Selgeren hos Opel i Tønsberg sa det ville komme info. vedr. det du lurer på i løpet av september. Les: i god tid før utløpet av oppsigelsesmåneden du (og jeg) har fått.

svmell

Skal fristen opprettholdes, må hver enkelt få en ny forpliktende leveringsfrist i god tid før siste september.

trykkertor

De må da bare se å utsette den septemberfristen kraftig. Den var nok utfra at det kom biler fortløpende, og at levering var ikke så mye mer enn 6 måneder frem i tid.
Ikke akseptabelt å tviholde på septemberfrist så lenge det er produksjonsstopp.
Og med den (dårlige) erfaringen vi har fått rundt Opel og informasjon, så tviler jeg på at det er noe særlig nyttig informasjon vi får i september. September er om 2 dager, og om 32 dager er den over. Har vært rimelig taust i lange tider, så noen informasjonsstrøm tror jeg ikke kommer.

Freddy1950

Tror dessverre (men håper ikke) du har rett. Har uansett bestemt jeg for å "la de få en siste sjanse". D.v.s. dersom de ikke drøyer til siste del av september før de gidder å ta oss på alvor. Har uforpliktende stilt meg på "alternative" lister,... men må nevne at jeg er super fornøyd med min Zoe som jeg kjøpte ny i mai i år. Ingen tull med hverken seter, elektronikk, lading, radio m.m. (jeg pendler mellom Norge og Sverige), og lader supert med TN strøm 16 amp. 3-FAS i S, og bruker "støvsugeren" problemfritt i Norge. Har 19 mil mellom de 2 stedene i Norge og Sverige, og har ca. 10 mil igjen å kjøre når jeg kommer fram. Sambo'n spør oftere og oftere hva vi skal med en Ampera-e?... og "snart", ganske snart, spør jeg meg selv samme spørsmål!

elmu

Har sent epost til forhandler, men ikke fått noe svar ennå. Er ca nummer 1350 i køen i Norge og nå har vel rundt 750 fått bil så håpte at det var noen som snart hadde fått litt mer informasjon. Ser ut til at Opel ikke har endret noe på spesifikasjon på bilen på nettsidene. De seller vel biler på denne så det kanskje ikke vits å håpe på at det blir litt ekstra funksjoner på 2018 modellen.

Ipadjove

Sitat fra: elmu på onsdag 30. august 2017, klokken 19:52
Har sent epost til forhandler, men ikke fått noe svar ennå. Er ca nummer 1350 i køen i Norge og nå har vel rundt 750 fått bil så håpte at det var noen som snart hadde fått litt mer informasjon. Ser ut til at Opel ikke har endret noe på spesifikasjon på bilen på nettsidene. De seller vel biler på denne så det kanskje ikke vits å håpe på at det blir litt ekstra funksjoner på 2018 modellen.

Du kan velge 360 panoramakamera (som Bolt har hatt fra start).
Men du mister da el-infellbare speil og noen sensorer var det vel.

singstaen

Jeg har bestillingsdato 10.10.2016 og var i dag i telefonsamtale med selger. Intet nytt å bekrefte...
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

steffkul

Sitat fra: singstaen på onsdag 30. august 2017, klokken 22:02
Jeg har bestillingsdato 10.10.2016 og var i dag i telefonsamtale med selger. Intet nytt å bekrefte...
Fikk du noen pekepinn når du bestilte 10.10.2016 på når du kunne forvente å få bilen?

Odd Knutsen

Kom en skikkelig nedtur melding denne uka: Ikke full pott i den europeiske kollisjonstesten.
Kan vel ikke å forvente at det blir endringer på dette på 2018 modellene?
Kontrakt AE 09.11.2016.
Nissan Leaf Tekna 2014 tilbakelevert etter lease 02.04.17.
Fosil historie: Mange MB, Opel, Golf

singstaen

Sitat fra: steffkul på fredag 08. september 2017, klokken 09:32
Sitat fra: singstaen på onsdag 30. august 2017, klokken 22:02
Jeg har bestillingsdato 10.10.2016 og var i dag i telefonsamtale med selger. Intet nytt å bekrefte...
Fikk du noen pekepinn når du bestilte 10.10.2016 på når du kunne forvente å få bilen?

Ble først forespeilet vinter 2017, så uke 39 og nå ingenting!
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

Kriss

Sitat fra: steffkul på fredag 08. september 2017, klokken 09:32
Sitat fra: singstaen på onsdag 30. august 2017, klokken 22:02
Jeg har bestillingsdato 10.10.2016 og var i dag i telefonsamtale med selger. Intet nytt å bekrefte...
Fikk du noen pekepinn når du bestilte 10.10.2016 på når du kunne forvente å få bilen?

Det er blitt formidlet at 200 biler skal produseres i løpet av september. Det er i hovedsak bestillinger fra uke 40 2016 som står for tur. Har fått beskjed om at min bil har status "ordre til produksjon". Det har den hatt lenge. For en Bolt-kunde tar det normalt bare en dag å få bilen videre i systemet på fabrikken. Det mest frustrerende er når folk med senere bestillingsdato får bekreftet levering. Utfordringen for Opel Norge er vel at de har liten innvirkning på det skjer etter at bestillinger er levert GM. Venter hver dag på en positiv melding fra forhandler, men har vel innsett at kombinasjonen Opel/PSA/GM er en dårlig miks for oss som står i kø.
Ampera e leveres desember 2017

singstaen

Ja det virker ikke som Opel har kontroll, og jeg frykter at de plutselig begynner å fordele biler til andre deler av Europa...
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

steffkul

Da vil det vel være urimelig av Opel å kreve at kundene med eksisterende bestillinger må bestemme seg innen slutten av september? Man må vel i det minste kunne kreve en pekepinn på når man vil få bilen før man bestemmer seg om man skal ha den eller ikke?!

Amatøren

Sitat fra: Kriss på fredag 08. september 2017, klokken 12:35
......, men har vel innsett at kombinasjonen Opel/PSA/GM er en dårlig miks for oss som står i kø.

Har Opel sett at det blir slutt på levering av Ampera-e fra GM om kort tid og vil begrense bestillingene?

Ligger det noen klausuler om hvor lenge/ev. antall biler de kan få levert med Opel logo? I så fall må de kjøper til høyere pris fra GM etter en viss dato?

Ikke vet jeg, men bare lurer..................
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA