Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Inventory

Startet av Nasatech, tirsdag 29. august 2017, klokken 15:01

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: sorteorm på mandag 13. august 2018, klokken 18:09
Var innom Tesla i dag for å høre om det hadde en fullpakket S75D, fikk skrevet ut tilbud men ser at det ikkje er noe billigere enn å konfigurere selv online, er det vanlig? Vil ha en hvit men dessverre så er det ikke noen ute på siden per dato

Ja, prisen er ofte den samme om bilen er identisk og det ikke har vært forandringer, men om bilen er hvit så skal det være litt billigere da de økte prisen på lakk for en kort tid siden.

Men største fordelen med inventory for øyeblikket er levering. Inventory nå blir levert i september og da får man 0.49% rente. Custom blir levert i desember og da er rentekampanjen over.

Bruk gjerne referral hvis du finner noe på https://teslainventory.teslastats.no/ :)

sorteorm

Kan man ikke bruke feks din referral ved kjøp i butikk da den bilen jeg er ute etter ikkje dukker opp på siden din?

Ser grunnprisen er dyrere på 75D i forhold til nå mens lakken er billigere. Så ikke store prisforskjellen. Men til gjengjeld så er både renten og supercharger ett pluss

Nasatech

Absolutt. Den kan brukes frem til 16. september. Både i butikk og på nett.

Kjedelig at de ikke har en bil du leter etter. Særlig med alle de bilene som er tilgjengelig nå.  Ser ikke ut til at det kommer flere biler med det første heller. Om det da ikke dreier seg om avbestillinger.

Renten er helt klar er veldig pluss.

Nasatech

Sitat fra: sorteorm på mandag 13. august 2018, klokken 18:09
Var innom Tesla i dag for å høre om det hadde en fullpakket S75D, fikk skrevet ut tilbud men ser at det ikkje er noe billigere enn å konfigurere selv online, er det vanlig? Vil ha en hvit men dessverre så er det ikke noen ute på siden per dato

En ting til, som jeg glemte.

Du kan alltids bestille en custom og så bytte til inventory senere (om noe skulle dukke opp). Det er gratis å bytte og du kan gjøre det etter at bilen er «låst»

What-a-watt

Noen tusenlapper sparer du, og får bil raskere enn ved bestilling. Og hvis du skal finansiere noe, eller hele, deler av kjøpesummen, er det gunstig rente frem til midten av september for Inventory-biler.

asb

Med tanke på mange inventory biler tilgjengelig, driver Tesla og tømmer lagrene før en kommende oppdatering/facelift?

What-a-watt

Tror nok heller de tømmer lagrene før kvartalsslutt 30 september.

Nasatech

Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:51
Tror nok heller de tømmer lagrene før kvartalsslutt 30 september.

Tror jeg også.

Kvartalsslutt og selvfølgelig rentekampanjen som går ut på mandag har nok mye å si. Så det forsvant rundt 100 biler på noen få dager før det kom nye inn igjen. Går nok en del biler for tiden.

fborch

Ja, finansieringen, og identisk bil til det jeg tenkte gjorde det hele ganske enkelt for min del. Fikk mail i går om at bilstatus var "på vei", hva enn nå det betyr. Ble bestilling av en TMX75D for min del.

What-a-watt

Dessverre har disse meldingene med "Underveis" ingen relasjon til din bil. Kun reklame, og du får en bunch av dem.

brattabo

Sitat fra: Nasatech på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:54
Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 21. august 2018, klokken 22:51
Tror nok heller de tømmer lagrene før kvartalsslutt 30 september.

Kvartalsslutt og selvfølgelig rentekampanjen som går ut på mandag har nok mye å si.

Går rentekampanjen ut på mandag førstkommende?

Nasatech

Sitat fra: brattabo på onsdag 22. august 2018, klokken 09:27

Går rentekampanjen ut på mandag førstkommende?

Ja, dessverre. De har endret det. Vet ikke hvorfor. Men på inventory er der ut mandagen og så er der slutt. Custom har vært slutt lenge.

jodd

Jeg fikk en mail fra selger på Kokstad i går, og der står det:
"Rentekampanje gjelder frem til lørdag 15.09"

Så da er det vel på'an igjen, med stadig nye forlengelser av kampanjen?
___________________________

01.03.2019: Tesla Model 3 LR AWD FSD

Nasatech

Merkelig. Var innom Skøyen i dag tidlig og han bekreftet at det var senest mandag 27. august.

ethoring

Jeg spurte Tesla Trondheim:
Hvor lenge varer rentekampanja på inventory?

Fikk til svar:
Til lageret er tomt  :) Det begynner å bli litt begrenset med biler nå

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA