Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla Inventory

Startet av Nasatech, tirsdag 29. august 2017, klokken 15:01

« forrige - neste »

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Dlikse på fredag 08. september 2017, klokken 11:33
finner du demokjørte biler har de veldig god pris iforhold til ny iværtfall. Jeg fikk nesten en x100d til x75d pris.

Samme her, fikk demo P100D til nesten sammepris som en tilsvarende utstyrt 100D  :+1:

Men ellers så var det også to/tre P100D'er som var helt ny som var kanskje 50-60k billigere enn en tilsvarende bestillingsbil. Men de ble tatt rimelig kjapt..

Lindberg

Hva tenker dere om leveringstid på disse?

Jeg lot meg overtale til en S75 Inventory som jeg signerte og betalte depositum for 31/8. Fikk da vite at bilen sto i Baltimore, klar til transport over Atlanteren.

Siden har det vært sparsomt med info på MyTesla, det står ingen forventet leveringstid, bare "Tesla leveringsteam kontakter deg for nærmere avtale om levering". Har ikke fått noe svar på min henvendelse til DeliveryNO heller.

Vet ikke om jeg fikk en god eller dårlig pris, men jeg regnet meg vel frem til at jeg egentlig fikk AP "gratis", kontra egendesignet bil...  ;) 

Det var vel egentlig lovnad om å få bil tidligere som gjorde at jeg gikk for inventory, ikke så opptatt av at jeg MÅ ha det og det utstyret.

sjossang

Tipper du får den nå i september. Tesla elsker gode kvartalstall, og ut fra bilder vi har sett fra Drammen, Kristiansand, Larvik, Stavanger og Bergen, så renner det inn med nye biler som alle skal ut til kunder!
Y LR hvit/hvit

Omen

Sitat fra: Lindberg på fredag 08. september 2017, klokken 14:53
Hva tenker dere om leveringstid på disse?

Jeg lot meg overtale til en S75 Inventory som jeg signerte og betalte depositum for 31/8. Fikk da vite at bilen sto i Baltimore, klar til transport over Atlanteren.

Siden har det vært sparsomt med info på MyTesla, det står ingen forventet leveringstid, bare "Tesla leveringsteam kontakter deg for nærmere avtale om levering". Har ikke fått noe svar på min henvendelse til DeliveryNO heller.

Vet ikke om jeg fikk en god eller dårlig pris, men jeg regnet meg vel frem til at jeg egentlig fikk AP "gratis", kontra egendesignet bil...  ;) 

Det var vel egentlig lovnad om å få bil tidligere som gjorde at jeg gikk for inventory, ikke så opptatt av at jeg MÅ ha det og det utstyret.

Da er du i noe samme situasjon som meg. Jeg kjøpte inventory 19.8, og den står fortsatt i Baltimore. Har blitt "lovet" levering i slutten av september. Ingen status e.l på MyTesla. Fikk forklaring fra en som har kjøpt flere biler at den statusen vi har i MyTesla nå er "siste status" før levering - derfor blir det ikke oppdatert slik man ser alle refererer til. Selv om det jo blir feil, når bilen faktisk ikke er leveringsklar.

Nasatech

24 biler så langt i dag og 28 i går. De bør øke tempoet om det skal bli råe tall http://teslastats.no

Lindberg

Det var ikke mange S75 i oversikten din der, Nasatech...

Da regner jeg med at det er et lass med de rett rundt hjørnet, med mitt navn på en  ;D

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Omen på fredag 08. september 2017, klokken 14:57
Sitat fra: Lindberg på fredag 08. september 2017, klokken 14:53
Hva tenker dere om leveringstid på disse?

Jeg lot meg overtale til en S75 Inventory som jeg signerte og betalte depositum for 31/8. Fikk da vite at bilen sto i Baltimore, klar til transport over Atlanteren.

Siden har det vært sparsomt med info på MyTesla, det står ingen forventet leveringstid, bare "Tesla leveringsteam kontakter deg for nærmere avtale om levering". Har ikke fått noe svar på min henvendelse til DeliveryNO heller.

Vet ikke om jeg fikk en god eller dårlig pris, men jeg regnet meg vel frem til at jeg egentlig fikk AP "gratis", kontra egendesignet bil...  ;) 

Det var vel egentlig lovnad om å få bil tidligere som gjorde at jeg gikk for inventory, ikke så opptatt av at jeg MÅ ha det og det utstyret.

Da er du i noe samme situasjon som meg. Jeg kjøpte inventory 19.8, og den står fortsatt i Baltimore. Har blitt "lovet" levering i slutten av september. Ingen status e.l på MyTesla. Fikk forklaring fra en som har kjøpt flere biler at den statusen vi har i MyTesla nå er "siste status" før levering - derfor blir det ikke oppdatert slik man ser alle refererer til. Selv om det jo blir feil, når bilen faktisk ikke er leveringsklar.

Jeg bestilt min inventory bil (som er allerede i Norge) 8/30 og fikk final invoice dagen etter med forventetleveringsdato 28/9  :o Synes det var litt lang leveringstid menmen..

Nasatech

Sitat fra: Lindberg på fredag 08. september 2017, klokken 15:08
Det var ikke mange S75 i oversikten din der, Nasatech...

Da regner jeg med at det er et lass med de rett rundt hjørnet, med mitt navn på en  ;D

Nei. Regner med at de kommer inn i løpet av september. Bør bli spennende. Hørte at aksjeeiere klagde på at bilene brukte lang tid før de kom opp på inventorysiden.

sjossang

Sitat fra: Nasatech på fredag 08. september 2017, klokken 14:58
24 biler så langt i dag og 28 i går. De bør øke tempoet om det skal bli råe tall http://teslastats.no

Morsomt å se at biler utlevert i Stavanger får reg nr EK44xxx, mens i Oslo får de EK53xxx. Vet det ikke betyr så mye, men jeg vil ha høyest mulig nummer når jeg får bilen ;)
Y LR hvit/hvit

Nasatech

Sitat fra: sjossang på fredag 08. september 2017, klokken 15:38
Sitat fra: Nasatech på fredag 08. september 2017, klokken 14:58
24 biler så langt i dag og 28 i går. De bør øke tempoet om det skal bli råe tall http://teslastats.no

Morsomt å se at biler utlevert i Stavanger får reg nr EK44xxx, mens i Oslo får de EK53xxx. Vet det ikke betyr så mye, men jeg vil ha høyest mulig nummer når jeg får bilen ;)

Ja. Kommer litt an på hvor i landet bilen blir registrert og hvilke nummerserier de har hentet ut. Set de nå har kommet til EK44978 på Tesla og Nissan har EK44996, så bare 18 biler til så er EK44 historie for Tesla sin del ;)

Omen

Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 08. september 2017, klokken 15:29
Sitat fra: Omen på fredag 08. september 2017, klokken 14:57
Sitat fra: Lindberg på fredag 08. september 2017, klokken 14:53
Hva tenker dere om leveringstid på disse?

Jeg lot meg overtale til en S75 Inventory som jeg signerte og betalte depositum for 31/8. Fikk da vite at bilen sto i Baltimore, klar til transport over Atlanteren.

Siden har det vært sparsomt med info på MyTesla, det står ingen forventet leveringstid, bare "Tesla leveringsteam kontakter deg for nærmere avtale om levering". Har ikke fått noe svar på min henvendelse til DeliveryNO heller.

Vet ikke om jeg fikk en god eller dårlig pris, men jeg regnet meg vel frem til at jeg egentlig fikk AP "gratis", kontra egendesignet bil...  ;) 

Det var vel egentlig lovnad om å få bil tidligere som gjorde at jeg gikk for inventory, ikke så opptatt av at jeg MÅ ha det og det utstyret.

Da er du i noe samme situasjon som meg. Jeg kjøpte inventory 19.8, og den står fortsatt i Baltimore. Har blitt "lovet" levering i slutten av september. Ingen status e.l på MyTesla. Fikk forklaring fra en som har kjøpt flere biler at den statusen vi har i MyTesla nå er "siste status" før levering - derfor blir det ikke oppdatert slik man ser alle refererer til. Selv om det jo blir feil, når bilen faktisk ikke er leveringsklar.

Jeg bestilt min inventory bil (som er allerede i Norge) 8/30 og fikk final invoice dagen etter med forventetleveringsdato 28/9  :o Synes det var litt lang leveringstid menmen..


Det kan jeg være enig i. Trøst deg med at jeg ikke har fått final invoice engang :P

ModelS_Oslo88

Sitat fra: Omen på fredag 08. september 2017, klokken 16:57
Sitat fra: ModelS_Oslo88 på fredag 08. september 2017, klokken 15:29
Sitat fra: Omen på fredag 08. september 2017, klokken 14:57
Sitat fra: Lindberg på fredag 08. september 2017, klokken 14:53
Hva tenker dere om leveringstid på disse?

Jeg lot meg overtale til en S75 Inventory som jeg signerte og betalte depositum for 31/8. Fikk da vite at bilen sto i Baltimore, klar til transport over Atlanteren.

Siden har det vært sparsomt med info på MyTesla, det står ingen forventet leveringstid, bare "Tesla leveringsteam kontakter deg for nærmere avtale om levering". Har ikke fått noe svar på min henvendelse til DeliveryNO heller.

Vet ikke om jeg fikk en god eller dårlig pris, men jeg regnet meg vel frem til at jeg egentlig fikk AP "gratis", kontra egendesignet bil...  ;) 

Det var vel egentlig lovnad om å få bil tidligere som gjorde at jeg gikk for inventory, ikke så opptatt av at jeg MÅ ha det og det utstyret.

Da er du i noe samme situasjon som meg. Jeg kjøpte inventory 19.8, og den står fortsatt i Baltimore. Har blitt "lovet" levering i slutten av september. Ingen status e.l på MyTesla. Fikk forklaring fra en som har kjøpt flere biler at den statusen vi har i MyTesla nå er "siste status" før levering - derfor blir det ikke oppdatert slik man ser alle refererer til. Selv om det jo blir feil, når bilen faktisk ikke er leveringsklar.

Jeg bestilt min inventory bil (som er allerede i Norge) 8/30 og fikk final invoice dagen etter med forventetleveringsdato 28/9  :o Synes det var litt lang leveringstid menmen..


Det kan jeg være enig i. Trøst deg med at jeg ikke har fått final invoice engang :P

Ikke sant  8)

Ser at de klarte 42 i dag, mange 90 som blir levert ser det ut til!

THE

Er en del gode kjøp på inventory nå ser det ut til. F.eks. denne: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE20HF047432

Hadde jeg ikke hatt levering neste uke på min blå X100D uten selvkjøring aktivert, så hadde jeg kanskje tatt 30000,- i tap på depositum og heller bestilt denne. Prisen jeg har fått på final invoice er 978000,- etter at 8000,- i henvisning er trekt fra. Denne i rødt blir jo over 50000,- rimeligere og har i tillegg FSD aktivert. Hadde spart 20000,- fått rød bil som jeg egentlig hadde lyst på og FSD som bonus.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

eivind79

Hei,
Hvor finner dere de gode kjøpene?
Finner bare biler på inventory som ligger med høyere pris enn egenkonfigurert

Øggen

Sitat fra: THE på fredag 15. september 2017, klokken 10:22
Er en del gode kjøp på inventory nå ser det ut til. F.eks. denne: https://www.tesla.com/no_NO/new/5YJXCCE20HF047432

Hadde jeg ikke hatt levering neste uke på min blå X100D uten selvkjøring aktivert, så hadde jeg kanskje tatt 30000,- i tap på depositum og heller bestilt denne. Prisen jeg har fått på final invoice er 978000,- etter at 8000,- i henvisning er trekt fra. Denne i rødt blir jo over 50000,- rimeligere og har i tillegg FSD aktivert. Hadde spart 20000,- fått rød bil som jeg egentlig hadde lyst på og FSD som bonus.

Ser ut som du gikk for deal THE.
Den e vekk no....
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA