Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trondheim - Oppdal med B-electric?

Startet av tommyha, tirsdag 29. august 2017, klokken 10:44

« forrige - neste »

tommyha

Skal jeg kjøpe Mercedes?
Til ukentlig pendling til og fra jobb (og henting/levering på skole og barnehage) tror jeg denne bilen er perfekt for vårt behov. Men, jeg har også et ønske om at vi kan benytte bilen til vår hytte på Oppdal innimellom. På vinterstid vil vi nok benytte vårt fosile alternativ med 4x4, så det er mest vår-sommer-høst det kan være aktuelt å benytte elbilen.
Plass i baksete: Vi har 3 barn. 2 sitter i barnesete og den eldste uten. Vil det fungere greit i baksetet på en 2 timers biltur?
Rekkevidde: Tror dere MB klarer strekningen Trondheim - Oppdal (til hytteveggen) uten lading underveis? Med fullastet bil? Avstanden er 135km og 750 høyde meter. Ettersom det er små barn i bilen, skal komforen under turen være på topp :-)


Ganrak

Hei,

Vi er fornøyd med vår til alt annet enn langtur. Vi trodde vi skulle klare å leve med den som eneste bil, men det gikk ikke for vår del.

Jeg tror du klarer å få inn alle, men om det blir harmonisk kommer vel an på barna og antall ipads. Kan potensielt bli trangt til han i midten om barnesetene er veldig store.

Du klarer avstanden med litt planlegging + eventuelt lade opp til topp med range-pakken. Jeg tror ikke du klarer det uten lading på vinterstid.
Tesla X90D 2017
Mercedes B-Electric

PaulusA

Enig.
Plassen i baksetet er litt mindre enn de fleste i mellomklassen, men større enn golf klassen
Mercedes B Electric Art 2016
Bor i Holmestrand, Vestfold

Pigeonbay

Klarte Oppdal Levanger i sommer uten lading imellom og fullstappet bil. Trondheim Oppdal går nok fint. Veit ikkje kor høgt opp i lia du skal då, den bruker litt strøm i bratte bakker.

Sent fra min FRD-L09 via Tapatalk


Petrus


ethoring

Sitat fra: Petrus på lørdag 03. februar 2018, klokken 22:54
Det skjært sæ!! (-21°C)   :-1:

Huff da! Hvor ble du stående?

Basert på min erfaring med B250e så hadde jeg tatt sjansen på Trondheim - Oppdal sommerstid med range plus. Tror ikke jeg hadde villet prøvd uten, og i hvert fall ikke vinterstid selv med range plus.

KTS

Har hatt tre seter bak, gikk akkurat, måtte presse døren igjen...
2 seter og en ungdom i midten går nok akkurat. Jeg klarer å presse mine 190cm og 90kg i midten på korte turer vel å merke, samt en betydelig kortere sjåfør  :)
Test hos en forhandler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA