Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Faceliften er ute på nettet

Startet av Touring, mandag 28. august 2017, klokken 22:10

« forrige - neste »

pendleren88

Dette viser jo hvor urgamle BMW faktisk er når det kommer til tekno-fronten.

De har nå oppgradert utseende på iDrive, som hos Tesla blir oppdatert "over skyen". Hos BMW må man kjøpe ny bil for å få ny software...
Bestilt Bmw i3 den 31.10.16, produsert 15.12.16 og levert 16.01.17.

JorgenM

Off topic, men BMW har annonsert OTA updates.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

moonbuggy

Dette er "facelift" på ekstremt sparebluss, men det gir seg selv når ny e-mini kommer neste år. Med ny e-mini på trappene og e utgave av 3 serien, 5 serien og suvene så er i3 nærmest "død". De tjener langt mer på å ha like modeller med forskjellige drivlinjer. E-mini om noe, blir jo direkte konkurrent til i3, men med langt større appell til unge.

Rapid

Helt klart sparebluss. Men for min del kunne de spart seg den fæle chromlisten over dørene også.... :-1-:

Autowinder

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 30. august 2017, klokken 15:49
Dette er "facelift" på ekstremt sparebluss, men det gir seg selv når ny e-mini kommer neste år. Med ny e-mini på trappene og e utgave av 3 serien, 5 serien og suvene så er i3 nærmest "død". De tjener langt mer på å ha like modeller med forskjellige drivlinjer. E-mini om noe, blir jo direkte konkurrent til i3, men med langt større appell til unge.


Jeg mener likevel at det er dårlig økonomi i å scrap'e i3 som produkt. Med så mye F&U som er lagt i forkant av de 2 i-produktene sammen med en formidabel investering i anlegget, kan jeg ikke forstå at det ikke kommer til å i det minste å holde liv i linjen(e) over tid. Men legges det mot formodning ned, er det vel et pluss for verdien på solgte biler ;o)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Trond.m

Sitat fra: 02jan på tirsdag 29. august 2017, klokken 18:44
At batterigarantien økes nå, har lite med nye modell, da BMW produsent har hatt denne garanti 160.000 km siden intro i 2013. Unntaket har vært at norske kunder kun fikk 100.000km garanti.
Hele europa unntatt UK har vel hatt 100.000 km. Teknisk sett har det vært liten grunn til å betvile holdbarheten, men bedre garanti kan bety en del for annenhåndsverdien. Vil tro at en 5 år gammel bil med 100.000 km uten batterigaranti vil måtte selges rimeligere en en med 3 år 60.000 restgaranti.

hELgenen

#36
Snodig praksis dette med batteri garanti. Min 94 Ah levert oktober 2016 er ikke dekket. Identisk bil levert 1 jan. 2017 er dekket. Blir ikke BMW på meg neste gang pga.denne forskjellsbehandlingen

Toalmar

Sitat fra: hELgenen på torsdag 31. august 2017, klokken 16:52
Snodig praksis dette med batteri garanti. Min 94 Ah levert oktober 2016 er ikke dekket. Identisk bil levert 1 jan. 2017 er dekket. Blir ikke BMW på meg neste gang pga.denne forskjellsbehandlingen
Min er produsert i november, men ikke registrert før enn i januar og er dermed med.  Ja det blir for dumt


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jan.lrsn

Min ble reistrert 22.12.2016, så akkurat ikke innenfor! Mest sannsynlig ingen problemer ved dette, men likevel. Kunne gjaldt alle med nye i3 uavhengig når den ble førstegangsregistrert.

Trond.m

Sitat fra: jan.lrsn på torsdag 31. august 2017, klokken 20:33
Min ble reistrert 22.12.2016, så akkurat ikke innenfor! Mest sannsynlig ingen problemer ved dette, men likevel. Kunne gjaldt alle med nye i3 uavhengig når den ble førstegangsregistrert.
Veldig enig i det. Nissan økte jo garantien når de introduserte 30 kW batteriet. Et større batteri gir færre ladesykluser innenfor en gitt kjørelengde, og vil vel derfor under ellers like forhold gi lenger levetid. Det ville derfor koste BMW  lite å gjøre garanten tilbakevirkende for alle 94Ah. Skulle jeg kjøpt nyere brukt 94Ah nå ville jeg, i likhet med andre som er kjent med dette, sett nøye på registreringsdatoen på 2017 modeller.

Ingeniøren

Tror ikke dette blir noe problem 100' eller 160'. Har ikke hørt om noe problemer med batteriene på i3 overhode og skulle det komme så tror jeg ikke BMW er tjent med å gjør noen forskjell.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trond.m

Nei, men en garanti for at man har et velfungerende batteri etter 8 år betyr ganske mye. Mange kjører 20.000 i året og da var garantien i praksis 5 år.

Klykken

Jepp. Har kjørt 60.000 på tre år nå, jeg. To år til så er jeg ute av garantitiden. Men kan heller ikke se at jeg har mindre rekkevidde nå enn tidligere, så jeg er ikke bekymret egentlig.
Hvis jeg ikke ryker på og kjøper Minien som er annonsert, hvis den blir en real "morobil" til en billig penge, så beholder jeg i3en til den "dør" av seg selv. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

jan.lrsn

Sitat fra: Ingeniøren på fredag 01. september 2017, klokken 09:02
Tror ikke dette blir noe problem 100' eller 160'. Har ikke hørt om noe problemer med batteriene på i3 overhode og skulle det komme så tror jeg ikke BMW er tjent med å gjør noen forskjell.

Nei det tror ikke jeg heller :)

Johan99

Fekk min 2017-modell i oktober 16. Er heller ikkje bekymra for batteri levetid, men eg sendte ein mail til selgar og spurte om BMW verkeleg unntok dei første 2017-modellane frå garantien. Det er samme batteri.
Vi får ein minus ved salg, så oppfordrer alle som har fått sin før nyttår til å gjere det samme. Kanskje dei kan justere etter påtrykk?
Tesla M3. Vectrix ombygd til Lithium. Tidlegare BMW I3 94Ah.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA