Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Faceliften er ute på nettet

Startet av Touring, mandag 28. august 2017, klokken 22:10

« forrige - neste »

Acustica

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. august 2017, klokken 10:35
Offisiell link:

https://www.bmw.com/en/all-models/bmw-i/i3/2017/at-a-glance.html

Godt nytt for forhandlerne. Var innom den lokale for 1 mnd siden.

"Selger dere mye i3 om dagen?"
"Vel, vi selger ingenting annet enn den."

thompy

Er det slik å forstå at det ikke blir mulig å oppgradere en 60ah til 120ah på senere tidspunkt?  :-\


Sitat fra: Zuexi på mandag 28. august 2017, klokken 22:36
Enig at i3s har fått et mer sporty look. Utrolig hva litt farge og plast kan gjøre.
Er forsåvidt enig i artikkelen at BMW går glipp av en mulighet ved å fortsette med samme batteripakke i det nye designet, når de allerede har lansert at de kommer med en oppgradering. Spesielt i en tid hvor konkurrentene nå kommer med lenger rekkevidde.

Klykken

Det er sikkert mulig, men de gjør det ikke hos forhandler etter hva jeg kan forstå. Retrofit kan sikkert være mulig hvis du er hendig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Toalmar

Jeg synes at løsningen med svart også helt fra A-stolpen og helt bak ble mye finere enn på dagens modell med det i bilens hovedfarge


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

JorgenM

#19
Ja det er nok for å få den til å se lavere og bredere ut. Støtfangeren fram gjør også stor forskjell på det intrykket.


i3S ser ut til å ha antennen innebygd i haifinnen mens den vanlige i3 har antenne slik som på dagens versjon.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Nå får endelig Norge batteri-garanti inntil 160.000km også:

http://www.tv2.no/broom/9326279/

"- Ved lansering av de nye modellene utvides også batterigarantien til BMW i3 fra 8 år/100.000 km til 8 år/160.000 km. Den nye batterigarantien vil samtidig ha tilbakevirkende kraft og derfor gjelde for alle BMW i3 registrert fra 1. januar 2017.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Jeronan

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. august 2017, klokken 13:01
Nå får endelig Norge batteri-garanti inntil 160.000km også:

http://www.tv2.no/broom/9326279/

"- Ved lansering av de nye modellene utvides også batterigarantien til BMW i3 fra 8 år/100.000 km til 8 år/160.000 km. Den nye batterigarantien vil samtidig ha tilbakevirkende kraft og derfor gjelde for alle BMW i3 registrert fra 1. januar 2017.

That is awesome news, since ours was registered end January 2017. :)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

SveinJ

2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Acustica

Sikkert naturlig utvikling, men for en tid siden var det nesten bare 60 ah å oppdrive brukt. Nå hagler det inn med 94 ah. :)

Trond.m

#24
Hva er poenget med i3s uten seter med bedre sidestøtte og et mer sportslig ratt. Synes dessuten at det brune skinninteriøret begynner å bli litt utdatert og trist. Mørkebrun er dessuten et litt merkelig valg når de kun tilbyr en farge. 

Virker kanskje som om de har litt lavt ambisjonsnivå med i3s. Det forundrer meg også at de velger å offentliggjøre bilder før bilutstillingen. Kanskje de vil overraske markedet med å vise fram noe mer spennende på utstillingen ?

Toalmar

Helt topp at batteri garantien ble bedre. Min ble registrert 04.01.2017 og jeg er derfor veldig glad for at jeg valgte å vente med reg til i januar


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Zuexi

#26
Forsåvidt enig at de kunne gjort en større makeover innvendig.
Pris på i3s fra 313.800,- + lev. omkost. i følge Dinside. Får håpe de har mer å fare med enn 14 hk ekstra og bredda plastfangere til å forsvare prisøkningen.

Edit: Burde vært sorte sportsseter med rød kontrastsøm i S-modellen Brunt passer liksom ikke inn i en rød/sort bil. Blir mye fargekræsj.

02jan

At batterigarantien økes nå, har lite med nye modell, da BMW produsent har hatt denne garanti 160.000 km siden intro i 2013. Unntaket har vært at norske kunder kun fikk 100.000km garanti.


Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Orbit

Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. august 2017, klokken 09:51
Ellers litt skuffende at interiøret er kliss likt, men de har vel fått mye skryt for interiøret og derfor valgt å safe...

De har jo tatt den helt ut med mye gulvmatter  8)

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

jkirkebo

Sitat fra: Orbit på tirsdag 29. august 2017, klokken 20:40
Sitat fra: JorgenM på tirsdag 29. august 2017, klokken 09:51
Ellers litt skuffende at interiøret er kliss likt, men de har vel fått mye skryt for interiøret og derfor valgt å safe...

De har jo tatt den helt ut med mye gulvmatter  8)



Usj, rimelig mørke og dystre greier. Må si jeg synes Loft-interiøret er det desidert peneste:

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA