Skrevet av Emne: batteripakke  (Lest 2434 ganger)

frank

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 74
    • Vis profil
batteripakke
« på: mandag 28. august 2017, klokken 19:30 »
Holder på å bygge opp en ny batteripakke til min Think, hovedsaklig med blokker fra min gamle P106
Prøver å legge ved et bilde, kan noen ta en titt og si om det er gjort noen fatale feil?
Har ikke koblet strømskinner ennå, har tenkt å bruke skinner fra PSA.
Den gamle pakken hadde en blåst 7-rekke, er det noen viktige ting å ta hensyn til ved gjenbruk av slanger?

Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6687
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: batteripakke
« Svar #1 på: mandag 28. august 2017, klokken 21:48 »
PSA batteripakken har konsekvent vannfylling inn ved minuspolen og ut ved plusspolen. Jeg er ikke 100% sikker men jeg tror den retningen på vannfyllingen er viktig (dvs jeg tror at det har noe med konstruksjonen på batteriet å gjøre).
Det er ikke lett å se på bildet ditt hva som er retningen du har tenkt å fylle vann. Men hvis retningen er viktig, som jeg tror, så syns jeg det ser ut som du har byttet retningen på den ene fyllerakka ??

Hvordan har du tenkt å gjøre med vannkjølingen ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.

elektrolux

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 11775
    • Vis profil
Sv: batteripakke
« Svar #2 på: mandag 28. august 2017, klokken 22:08 »
Du har heldigvis tatt hensyn til at strøm og vann går samme vei.

Ønsker du et mer proft utseende har vi slike C slanger som du har en av på lager.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El og Citroen AX elektro
Har for tiden VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model, Fiat 500 Microvetti, Buddy og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635

Daglig leder i elbilhjelpen.no AS. Utleievirksomhet via Nabobil.no, Leieting.no, Avamera.com og Air B&B i tillegg til privat og eget firma. Bytter hus via homeforexchange.com

frank

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 74
    • Vis profil
Sv: batteripakke
« Svar #3 på: tirsdag 29. august 2017, klokken 00:33 »
Takk for svar.
Fylleretningen er som du sier motsatt for midterste rekken, men det kommer jo av strømretningen, med kortest mulige kabler.
Da må det vel være feil på alle Think, se bilde.
Er det mulig å finne ut om det er viktig, kan jo snu fylleretningen med to lange slanger på midterste rekken
Vannkjølingen har jeg tenkt å koble opp som før.
Tror jeg satser på å bruke slangene som er der nå, de fra Thinken var fine og myke
C- slangen er den eneste jeg brukte fra P106, de fleste der var ganske harde og med en så godt som kollapset, har forstått at det er en vanlig feil.
Alderen er ganske lik, med byttede kasser på P106 i 2001 og Thinken fra 2002
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 6687
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: batteripakke
« Svar #4 på: tirsdag 29. august 2017, klokken 08:46 »
Vannkjølingen har jeg tenkt å koble opp som før.
Jeg har aldri sett en Think kasse med kjøleslanger montert. Det var jo mye enklere/smartere enn på PSA :+1:
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Saxo 2000 og P106 2001. Vi har kjørt tilsammen 146.000 km med PSA classic.
Har nå også en eUp 2015, gått 50.000 km hittil.