Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Stå på retten sin

Startet av Troald, søndag 27. august 2017, klokken 12:03

« forrige - neste »

trykkertor

Jeg synes noen elbilister skal komme litt ned fra "sin høye hest".
Har ikke elbil selv, men venter på levering. Så får vi se om det er Ampera E eller Model3 som klarer å gi meg bil først.
Men i det siste har jeg her på forumet sett enkelte sine holdninger til at elbiler og elbilister oppfører seg av en "høyere" rang.
Sånn som nå i denne tråden, og et sted hvor noen påstod at så lenge en bil har forbrenningsmotor, så kan det ikke kalles en premium bil. Noe ala en Rolls Royce med ICE er ikke en premium bil, men derimot en Model S med mye småfeil, store gliper i panelene osv fint kunne regnes som en premium bil.
Selv regner jeg både Rolls Royce, og Models S/X som premium biler.

Men at noen nå i sitt el-eierskap lar seg heve høyt over biler med forbrenningsmotor og at elbiler skal ha mye rettigheter/lettelser og de andre kan dra dit peppern gror, synes jeg vitner om en holdning samfunnet ikke trenger.
Samtidig har jeg sett elbilister også snakke imot hydrogen-teknologien, da det for enkelte her inne er så ensporet og enøyd at det kun er elbil som gjelder. ALT annet er annenrangs.

Det merkelige er at jeg har kjørt mc i over 20 år, og mc-eiere i kollektivfelt, fletting, utslippsmessig og veislitasje messig aldri har hatt noe enormt behov for å fremme seg som så mye bedre enn billistene.
Vi har klart smidige flettinger, vært glad for de mulighetene vi har fått til bruk av kollektivfelt, uten å skulle stå på krav og rettigheter.
Etter at elbilistene kom er det "plutselig" blitt mye mer forvirring rundt hvor langt en i kollektivfeltet kan kjøre, om en har lov å kjøre el-bil hvor det står "unntatt buss og taxi" osv.

Hvorfor ikke bare gjøre samfunnets trafikkoppgave til et stort samarbeid istedet for at elbilister skal seg på seg om noen ny asfaltfrelser??

DagfinnN

TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Elmo

#47
Enig i det meste du sier trykkertor, men vil kommentere to ting:
Sitat fra: trykkertor på søndag 03. september 2017, klokken 13:59
Samtidig har jeg sett elbilister også snakke imot hydrogen-teknologien, da det for enkelte her inne er så ensporet og enøyd at det kun er elbil som gjelder. ALT annet er annenrangs.
Hydrogen til personbiler sløsing med energi i forhold til batterier. Faktisk ca 3-gangeren. Så sånn sett er hydrogen underlegent batterier.

Sitat fra: trykkertor på søndag 03. september 2017, klokken 13:59
Etter at elbilistene kom er det "plutselig" blitt mye mer forvirring rundt hvor langt en i kollektivfeltet kan kjøre, om en har lov å kjøre el-bil hvor det står "unntatt buss og taxi" osv.
Jeg kjenner flere motorsyklister som har gått i den fella, allerede lenge før elbiler var noe menigmann engang hadde hørt om.
Og faktisk forsøkte NMCU å få endret reglene på dette punktet allerede før årtusenskiftet.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

DBR

Sitat fra: trykkertor på søndag 03. september 2017, klokken 11:04
Sitat fra: 1000kwh på søndag 03. september 2017, klokken 10:03
På tide å fjerne taxier fra kollektivfelt. Dobbelt utslipp med diesel er ikke mye miljøvennlig.
Hvor er logikken i din påstand?
La heller taxien stå i treg kø og spy ut utslipp, enn å la den slippe frem og totalt gi mindre utslipp??
Med den logikken burde bare bensin og dieselbiler få tilgang til kollektivfeltet

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Elmo

Sitat fra: DBR på søndag 03. september 2017, klokken 16:37
Hvor er logikken i din påstand?
La heller taxien stå i treg kø og spy ut utslipp, enn å la den slippe frem og totalt gi mindre utslipp??
Med den logikken burde bare bensin og dieselbiler få tilgang til kollektivfeltet
[/quote]
De har jo to "egne" felt allerede ;D  Ikke vår feil at de lager kø der ;)
Men selvfølgelig, hvis vi begrenser dem til det ene kollektivfeltet så blir verden mye bedre :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA