Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Er i3 bilen for meg?

Startet av thompy, lørdag 26. august 2017, klokken 17:01

« forrige - neste »

Klykken

Kjører du ned til 0% så kommer du lenger, men jeg har aldri gjort det. Derav 14-15 mil på sommeren med litt i rest, og 8-10 mil er ned i -20C eller mer. Så er topografi en faktor, samt vær, føre osv.

Men med litt marginer er rekkevidden jeg skisserer realistisk.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Initium:
Får du fint 180km rekkevidde om sommeren og greit 160 nå på din 4,5 år gamle Leaf uten varmepumpe, så bør du beholde den.
Da har du en temmelig unik Leaf. Det matcher knapt noen 60A i3...

Initium

Må være ærlig å si at jeg ikke helt veit hvor langt Leafen vår går, kjører KUN fram og tilbake til jobb med den :o

Hørte med eieren nå, og den går nok endel kortere enn det....

Syns I3 er en innmari liten, frekk tass......

Initium

har vel bestemt oss for I3, og er 99,8% sikkert at det blir med det store batteriet, altså 94Ah.

Er det spesielle ting ustyrsmessig vi bør tenke over  at vi MÅ ha egentlig ? Egentlig går den  vel utenpå Leafen selv i " charged " edition, men er det spesielle greier vi ABSOLUTT ikke kan leve uten ?

Toalmar

Du finner flere tråder om utstyr og må ha om du kikker litt. Uansett for meg hadde det ikke vært noe å tenke på. Jeg er skråsikker på at de pengene du legger i en Fully Charged får du igjen når du eventuelt skal selge den i forhold til en med mindre utstyr


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Klykken

Tenk over hva slags utstyr du føler er absolutt nødvendig å ha, og se om du finner tilsvarende brukt (hvis du nå ikke handler ny). Om du får igjen det du legger i fullutstyrt er nok heller tvilsomt, men at du får solgt raskere er nok sant.
Jeg mener det aller mest viktige du bør ha med er største navi-skjerm, da den minste ødelegger utseendet ganske kraftig med denne rallemikkramma rundt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Initium

problemet er at det er kona som har vært el-billist, og det eneste kravet hun har, er rattvarme.....

Påstår alt det andre bare er dill, som ikke trengs.... i det hele tatt.

Jeg er mest opptatt av fargen selv, Ionic blå eller orange er det jeg ønsker meg. Frekke biler må ha frekke farger.... ;D

Amatøren

For meg vil en skikkelig godt fungerende adaptiv cruise kontroll (ACC) være viktigere enn varme i rattet. Har hørt mye rart om BMW sin kamerabaserte ACC.

Derimot har jeg også hørt mye skryt av bilen.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Autowinder

Du får kjøpe et løst varmetrekk fra Aliexpress ;-)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Amatøren

 :laugh:

Ha, ha.....

Synes jeg ser ledningen snurre seg godt rundt rattstammen i en krapp sving for å å hekte seg fast i en hendel eller lignende FØR man får dreiet rattet tilbake...........
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Agmuns

Sitat fra: Toalmar på torsdag 02. november 2017, klokken 19:40Jeg er skråsikker på at de pengene du legger i en Fully Charged får du igjen når du eventuelt skal selge den i forhold til en med mindre utstyr
Fully Charged vil kanskje ha en høyere utropspris på Finn enn Charged, men min erfaring (ikke med i3) er at man verken får igjen det ekstra man betaler for fullspekka biler eller det at man har tatt ekstra godt vare på bilen. Jeg har selv hatt flere fullspekka biler opp gjennom, og de selges nesten utelukkende til samme pris som helt gjennomsnittlig utstyrte biler. Verste eksempelet mitt er en Focus jeg solgte som hadde kraftigste bensinmotor av de som ikke er ST eller RS-utgave og omtrent krysset av alt på utstyrslisten. Bare motoriseringen økte nyprisen med nesten 50 000. Endte med at den ble solgt til samme pris som 1-liters motorene uten noe som helst utstyr. Bilen var i tillegg så godt vedlikeholdt at det ble kommentert at den så ny ut da den ble solgt ...

Mao, skal du få uttelling for at du var raus på utstyrslisten, så må du treffe den ene kjøperen som ikke klarer seg uten. Om bilen er Charged eller Fully Charged har lite å si så lenge minimumsutstyret er på plass.

Autowinder

Sitat fra: Amatøren på fredag 03. november 2017, klokken 12:52
Synes jeg ser ledningen snurre seg godt rundt rattstammen i en krapp sving for å å hekte seg fast i en hendel eller lignende FØR man får dreiet rattet tilbake...........

Duh. Den har jo innebygget nødutløsningskontakt ! :D
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Electricity

Sitat fra: Klykken på fredag 03. november 2017, klokken 11:27
Tenk over hva slags utstyr du føler er absolutt nødvendig å ha, og se om du finner tilsvarende brukt (hvis du nå ikke handler ny). Om du får igjen det du legger i fullutstyrt er nok heller tvilsomt, men at du får solgt raskere er nok sant.
Jeg mener det aller mest viktige du bør ha med er største navi-skjerm, da den minste ødelegger utseendet ganske kraftig med denne rallemikkramma rundt.

Jeg har spekket en selv og er i modus for å betale litt mindre helst.

Føler man bør ha:

Sota ruter bak
Pakeringspakke
Apple Carplay og største navi
Oppgraderte felger
Charged

Initium

Var den frekke, orange fargen i det hele tatt med når 94Ah batteriet var på banen ?
Har lyst på kombinasjonen av disse to, men finner KUN eldre biler med orange skrog....

Orbit

Oransje/rød er bare levert på årsmodellene før 94Ah kom på markedet.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA