Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Zoe40 - batterispenninger

Startet av N00b, fredag 25. august 2017, klokken 16:15

« forrige - neste »

N00b

Er det noen som vet hva en Zoe40 lader batteriene til av spenning?

Har erfaring med Tesla og kjenner godt til den taperingen som skjer på slutten av ladingen. Jeg mistenker at batterispenningen er høg. Det tar lang tid å klemme på siste %.

Snakker vi cellespenning på 4.1 eller høgere?

bjaolsen

Sjekket akkurat nå i morges med fulladet batteri så ligger cellene på +/- 4.1 Volt.
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

N00b


bjaolsen

Oops, dette er altså spenninger for Q210, men regner ikke med at Ze40 er veldig forskjellig
bjaolsen

2020 e-2008
(2015 Zoe 43kW)
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

gasgaraget

Hej.
Batterispänningen ca 6min efter avslutad laddning.

Jonas
Renault Zoe 40 -17
Tesla Model X 90D -16

N00b

#5
Da har de økt på og tar ut mestparten av kapasiteten tilgjengelig i toppen. Forklarer hvorfor siste % tar så lang tid.

Tesla lar oss lade helt opp til maks spenning på Li-ion som er 4.20 V. Men advarer samtidig at dette bør vi ikke gjøre daglig.

Hadde vært gøy å vite spenning på 0 også

gasgaraget

Renault Zoe 40 -17
Tesla Model X 90D -16

N00b

#7
Det er jo rart da, Tesla lar oss bruke fra 4.2V til 3.0V.

Renault bruker 4.15V og 3.4V
Da er det mye som ligger under 0% på Zoe

N00b

Er det noen som har prøvd å kjøre bilen til den stopper og vet hvor langt den går under null? 

gasgaraget

Detta är vid 0%. Checkat med CanZE och då ca 2% kvar då bilen rapporterar 0%.
Jonas
Renault Zoe 40 -17
Tesla Model X 90D -16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA