Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny pris på e-Golf fra 27.08.17

Startet av Mobileum, fredag 25. august 2017, klokken 14:22

« forrige - neste »

Erlingni

Kortversjonen, fra kontrakten;
De kan lovlig endre prisen med inntil 6% med bakgrunn i valuta og/eller prisendring fra fabrikk (og toll og avgiftssatser).
Ved prisøkning utover de 6%, har kjøperen rett til å heve kjøpet, uansett årsak.
Dersom bilen allerede befinner seg  i landet, kan de kun endre prisen med bakgrunn i valutakurs.

Tipper at de uansett tenker seg om før de velter dette over på sine intetanende eksisterende og fremtidige kunder. En ting er jo hva de har lov til rent juridisk, en annen ting er hva som er "fornuftig" med tanke på å irritere på seg noen hundre kunder for 1% (altså noen skarve hundretusener til sammen på bunnlinja). Men vi får se.

Mobileum

Som det er spesifisert over, så gjelder prisøkningen for kontrakter inngått ETTER 27.08.17!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

Trond.m

Sitat fra: Mobileum på mandag 28. august 2017, klokken 13:48
Som det er spesifisert over, så gjelder prisøkningen for kontrakter inngått ETTER 27.08.17!
Det stemmer, men det var noen som hevdet at en liten økning på ca 1 % kommer på alle biler i høst en gang.

Erlingni

Sitat fra: Mobileum på mandag 28. august 2017, klokken 13:48
Som det er spesifisert over, så gjelder prisøkningen for kontrakter inngått ETTER 27.08.17!

Vel, ikke ifølge dette innlegget;

Sitat fra: kristtorp på lørdag 26. august 2017, klokken 16:56
Fikk samme beskjed fra Møller Follo, det er fabrikken som setter opp prisen.

De nevnte også at de kommer til å sette opp prisen i løpet av høsten med ca 1%, denne kommer både for de som bestiller nå og får utlevert bil etter denne økningen.

kristtorp

Sitat fra: Mobileum på mandag 28. august 2017, klokken 13:48
Som det er spesifisert over, så gjelder prisøkningen for kontrakter inngått ETTER 27.08.17!

Jeg fikk beskjed om denne økningen på kontrakter som var inngått etter 27.08, men jeg fikk også beskjed om at prisen kom til å gå opp i løpet av høsten for de som er på venteliste og de som bestiller da. Mener det var en økning på rundt 1%.

Propell

Kan ikke finne noen ny pris på https://www.volkswagen.no/no/h/brosjyrer-og-priser/brosjyrer-og-priser.html På forsiden står det også E-Golf fra 307' så det er bare å kreve oppgitt pris..
Har lyst på VCDS .
2017 E-Golf FL VIP Sort Levert. 15/6
2016 Volvo V70 D4 Grå Dynamic
2008 Golf GT Solgt.

Trond.m

Ja, du får nok skrevet kontrakt på oppgitt pris, men de garanterer vel da ikke prisen. Så når det kommer en prisøkning så må man vel finne seg i det. Sånn sett kommer man ikke bedre ut ved å vise til informasjonen på nettet.

cvalstad


Mobileum

Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

laric

Fikk beskjed idag fra Møller om att min bil (produsert forrige uke) går opp med 1% i pris.

Dog var selgeren veldig hyggelig og gav meg en lakkbehandling i kompensasjon. Men 1% høyere pris må eg dessverre betale.

Sjefen

Sitat fra: laric på tirsdag 12. september 2017, klokken 21:55
Fikk beskjed idag fra Møller om att min bil (produsert forrige uke) går opp med 1% i pris.

Dog var selgeren veldig hyggelig og gav meg en lakkbehandling i kompensasjon. Men 1% høyere pris må eg dessverre betale.

Hmm... ble oppringt fra selger idag ang. info om levering osv. Bilen ble produsert siste uken i august, altså uken før deg, men han nevnte ikke noe om prisøkning. Fikk info om at bilen var kommet til Oslo idag.

Trond.m

Jeg venter på en bil produsert 18.8. Den kunne vært i landet før prisstigningen hvis ikke VW bruker så lang tid. Så jeg forventer at jeg unngår prisstigning på den.

Pippus

#27
Sitat fra: TM på onsdag 13. september 2017, klokken 21:39
Jeg venter på en bil produsert 18.8. Den kunne vært i landet før prisstigningen hvis ikke VW bruker så lang tid. Så jeg forventer at jeg unngår prisstigning på den.
@TM..Jeg venter også på en bil produsert den 18.8. Får denne utlevert nå den 19 ;D Har ikke hørt noe fra selger om justering av pris, så selv om det er "lov" til å gjøre dette, vil jeg nok oppleve det som direkte "ufint" å justere prisen noen få dager før utlevering(for ikke å si på utleveringsdagen). Jeg mener også at det er skrevet noe om varslingstid for prisjustering. De risikerer jo å plassere kunden i en form for "tvangssituasjon" med dårlige forberedelse og valgmuligheter tett opptil utlevering. Ser ikke helt for meg at de tar en "Apple-statement": o`..by the way...there is one more thing...du kan bare ta med deg bilen hvis du legger igjen 4000 ekstra...sorry. Hmmm nei tror virkelig ikke det..

Edit: Bekreftet produsert uke 33, så dato kan være mlm. 14.8-18-8
Edit 2 ::):Fikk akkurat nå betalingsinformasjon og prisen var som avtalt ved bestilling

kristtorp

Fikk tilsendt ny kontrakt av selger i går der økningen var på 3000 kr. Så biler bestilt før 27.08 får også denne økningen.

Ronny-

Jeg bestilte i starten av august og fikk beskjed om at det ville bli en liten prisøkning pga. dyrere euro.
Ble forespeilet 1% økning i prisen, men jeg har enda ikke fått noen oppdatert pris/kontrakt.

Det ser ut som det er denne valutakorrigeringen som nå er synlig på volkswagen.no?



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA