Skrevet av Emne: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240  (Lest 6497 ganger)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #30 på: torsdag 01. mars 2018, klokken 08:45 »
Ny test i dag. Ladet ute i natt i minus 14 grader, med batterivarmer på. Batteriet var 96 % ladet da jeg startet. Ble minus 16 grader etterhvert.

Kjørte 50 km på tørr motorvei, aldri over 88 km/t.
Snittforbruk 21,7 kwt.
Snittfart 73,7 km/t.
Totalt forbruk 10 kwt.
Varmeapparat på 24, vifte på 3. Holdt akkurat med tanke på behagelig temperatur.
50 km igjen på måleren da jeg stoppet, dvs at jeg kunne kjørt maksimalt to mil til.

Kjørte i Eco-modus som alltid.

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #31 på: torsdag 01. mars 2018, klokken 09:27 »
I know, but I rather drive a warm car than freeze my arse off  :)

minibiti

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 114
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #32 på: torsdag 01. mars 2018, klokken 10:15 »
 :) 8) :laugh:
Renault Zoe 2016 (R240)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #33 på: fredag 02. mars 2018, klokken 07:58 »
Ny test i morges
Fra 9 grader varm garasje med 95% batteri og ut i 12 minus som ble 14 etter en mil. Tørr motorvei, maks 86 km/t.

Kjørte 52km.
Snittfart 73,6 km/t.
Snittforbruk 21,4 kwt.
Totalt forbruk 11 kwt.
Ecomodus med 24 grader på varmeapparatet og vifte på 3.
Ikke setevarme, radio eller noe annet på, som vanlig.
41% og 56 km igjen da jeg stoppet.

Ser helt klart et forbruksmønster her, hvor det viktigste er at rekkevidden på Zoe240 lider fryktelig i kaldt vær. Skal ta opp igjen tråden når temperaturen synker eller stiger en god del. Eller at jeg kjører en annen strekning med ulike fartsgrenser.

minibiti

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 114
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #34 på: fredag 02. mars 2018, klokken 10:09 »
Any car without a thermal battery management system will suffer during cold weather.
Both in terms of range (shorter) and also during charging (slower).
Renault Zoe 2016 (R240)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #35 på: fredag 02. mars 2018, klokken 10:46 »
You're right. I'll upgrade to another car shortly because of this. I need one that handles longer distances  than my Zoe 240.

minibiti

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 114
  • Welcome to the future
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #36 på: fredag 02. mars 2018, klokken 11:04 »
The Zoe R90 has a better thermal management (though not as good as Tesla's I think) and a battery pack twice as big so 200 km during the winter are no problem.
Unless you do not want a Zoe...  :P
Renault Zoe 2016 (R240)

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #37 på: fredag 02. mars 2018, klokken 12:06 »
I'm rather pleased with the Zoe, especially considering the price tag. And since I have bought the extra charger and get the wall box for free, I might buy the 400.

On the other hand - BMW i3 is a very nice car ...
« Siste redigering: fredag 02. mars 2018, klokken 12:25 av Zoe240 »

Zoe240

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
« Svar #38 på: onsdag 07. mars 2018, klokken 07:59 »
Ny test i dag. Fra varm garasje ut i minus 3-4 grader, fuktig motorvei, aldri over 88 km hastighet.

52,3 km distanse
73,4 km/t i snitt
18,7 kwt snittforbruk
9 kwt totalforbruk
52 % og 73 km igjen på batteriet.
Varmeapparat på 23, vifte på 3.
Ecomode hele veien.