Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jaguar vil vite hva utstyr kundene ønsker

Startet av HelectriC, torsdag 24. august 2017, klokken 21:26

« forrige - neste »

HelectriC

Fikk nettopp e-post fra Jaguar om hva utstyr jeg ønsker på bilen og hva som kunne få meg å velge en annen elbil. Virker som Jaguar kanskje har fått med seg en del forumdiskusjoner vedr tilhengerkobling, HUD etc.
ioniq 5

HelectriC

Ser at det allerede finnes en tråd om dette. Da jeg lagt ved spørsmålene så lar jeg tråden bli ellers hadde jeg slettet den ;)
ioniq 5

Leafy

#2
Påstand; De har fått mange avbestillinger pga manglende hengerfeste og må overbevise fabrikken om at det er "must have" på bilen.

Ble ringt opp av Jaguar for en stund siden for å høre om hvorfor jeg ikke var interessert lengre. Når jeg svarte at manglende hengerfeste ene og alene var grunnen, så kom svaret "Du er ikke den første som sier det".
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Counterpointer

Dette viste de allerede på visningen på Aker brygge. Giles Lentham bekreftet flere ganger at de ønsker å gjøre noe med hengerfeste men antagelig ikke med høy hengervekt siden bilen i utgangspunktet ikke var tenkt som trekkvogn og de vil holde på de sportslige egenskapene.

Tor Ping

Så lenge jeg kan få på en takboks og helst en liten lett henger er jeg happy.
De andre valgene de ramset opp var vel ting de uansett bør ha med enten som standard eller tilvalg.

Leafy

Sitat fra: knut.aulie på fredag 25. august 2017, klokken 00:04
Dette viste de allerede på visningen på Aker brygge. Giles Lentham bekreftet flere ganger at de ønsker å gjøre noe med hengerfeste men antagelig ikke med høy hengervekt siden bilen i utgangspunktet ikke var tenkt som trekkvogn og de vil holde på de sportslige egenskapene.

De har bekreftet at det ikke er aktuelt med hengerfeste før evt. en facelift/midtlivsoppgradering, noe som har ført til at mange har kansellert reservasjonen sin. Og hvorfor ellers skulle Jaguar sende ut en slik mail?
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

fantonsen

Sitat fra: knut.aulie på fredag 25. august 2017, klokken 00:04
Dette viste de allerede på visningen på Aker brygge. Giles Lentham bekreftet flere ganger at de ønsker å gjøre noe med hengerfeste men antagelig ikke med høy hengervekt siden bilen i utgangspunktet ikke var tenkt som trekkvogn og de vil holde på de sportslige egenskapene.

Skulle ønske undersøkelsen gjenspeilet dette, og delte tilhenger-spørsmålet opp i 2 deler. Ett valg for et fullverdig hengerfeste, og ett for mulighet til å kun trekke en lett henger over korte distanser en gang innimellom. Sist nevnte hadde vært mere enn godt nok for meg.

Dette er uansett ikke noe krav for min del, men kan selvfølgelig være med på å avgjøre valg av min neste elbil dersom ett alternativ har denne muligheten, og det andre ikke har det.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

leifarneb

Her ble det mye synsing synes jeg....

Mest sannsynligvis handler dette om hvilket utstyr som skal inngå i "standard-bilen" og hvilket som eventuelt kommer som tilvalg - hva vi som kunder mener er "må-ha" Kanskje også en konkret pekepinn på hvor viktig hengerfeste faktisk er. Det er ganske smart av dem å spørre kundene om dette nå, da de kan forhandle med produsenten og deretter prise optimalt. Dvs de kan ta seg enten bedre eller mindre bedre betalt, avhengig av hvilket utstyr som følger med som standard eller som tilvalg.

Er ganske sikker på at Jaguar følger nøye med på prisutviklingen om dagen. Det er tungt å selge Model X akkurat, dvs at i bruktmarkedet går de fort betydelig under prisforlangende. Dette i tillegg til at Audi også er rett rundt hjørnet betyr at de trenger å optimalisere prisettingen å få riktig "innpriser" fra fabrikken. Jaguaren er jo mindre enn både Audi & TMX - og litt "odd" i det Norske markedet. Heldigvis er den betydelig penere og kulere enn Model X - men som familiemann er jo sjeldent valget så enkelt. Begge alternativene til Jaguaren er jo vesentlig mer praktiske.

LAB

Stikkkontakt

For min del ville hengervekt på 1000 kilo vært helt ok. Bruk av henger begrenser seg til frakting av søppel til miljøstasjonen og frakt av ting jeg ikke ønsker ha inne i bilen. Sist jeg fraktet betydelig mer enn nevnte vekt ee sikkert 4-5 år siden da jeg hentet noe sand.

Autowinder

Om det stemmer, slik Bjørn Nylands tabell på nettet viser, at rekkevidden halveres med henger bakpå, so what !?
Det må da vel kunne selges med det uansett, og bare skrive en advarsel i rødt i håndboka og salgspapirer i fontstørrelse 72 og få folk til å signere på dette ? "Alle" skjønner at å kjøre i 110km/t i -15 grader tømmer batteriet fort, så jeg ser ikke poenget med å ta lobotomerte beslutninger på sluttbrukers vegne i slike saker. Bra dere sier det som det er, dere som kansellerer.  :+1: (Hva skjedde med "kunden har alltid rett"?)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA