Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kansellering

Startet av Erlingni, torsdag 24. august 2017, klokken 15:26

« forrige - neste »

Lindberg

Jeg endte opp med å kansellere min M3-reservasjon, og heller bestille en S75 Inventory.

Nå har jeg omsider fått respons fra Tesla.
"Vi har mottatt ditt ønske om å avbestille din Model 3 reservasjon

Da betalingen er over 6 måneder gammel så har muligheten for tilbakeføring til brukte kredittkort bortfalt. Vi behøver nedenfor informasjon for å fullføre avbestillingen. IBAN og BIC nummer finner du som regel på din banks hjemmeside, eller i din nettbank. IBAN er ditt internasjonale konto nummer og BIC er bankens internasjone kode.

Navn på konto holder:
Bankens navn:
IBAN:
SWIFT: "


Det er vel trygt å gi disse opplysningene på mail til en som tilsynelatende jobber hos Tesla (i Amsterdam)? Står avsendermail #norsk navn#@tesla.com, men via en haug kryptiske tegn @salesforce.com

Jeg er livredd for spam/virus/hacking av konto, ikke helt komfortabel med å dele kontoinformasjon på denne måten...

Hva tenker dere?

Klykken

Jeg hadde ringt og fått bekreftet at dette er praksisen de har.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

daktari

Kan ikke bekrefte at dette er metoden, men Salesforce er it-leverandør av salgs- og kundesystemer og den Tesla bruker.
Sende kontonummer og banknummer (Iban og swift) på epost er neppe farlig .
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Erlingni

Enig, kontonummeret (det være seg både det norske og/eller IBAN) alene vurderer i hvert fall jeg som trygt. Firmaer distribuerer jo disse helt åpent på sine hjemmesider etc. SWIFT er bare din banks internasjonale identifikasjon, og den er offentlig tilgjengelig.

Men hvor lang tid tok prosessen med å få respons?
Jeg endte med å fysisk reise til Tesla, da jeg nå er inne i syvende uke med venting, uten respons på mine henvendelser. Der kunne de bekrefte at jeg hadde kansellert (bombe, det ser jeg jo på min side). Når det gjaldt tilbakebetaling, mumlet de noe om Amsterdam, og bare trakk på skuldrene....

Lindberg

Jeg kansellerte M3 samme dagen som jeg bestilte S'en, det var 31 august. Først får man jo bare bekreftelse i MyTesla, om at kansellering er mottatt. Det gikk hvertfall 10 dager, før bildet av M3 i MyTesla forsvant.

Så fikk jeg altså den mailen igår, hvor jeg måtte oppgi kontonummer osv. Da jeg hadde gjort det, fikk jeg svar tilbake under to timer senere, fra samme mailadresse, med at de hadde mottatt kontoinformasjonen, sendt den videre til fakturaavdeling i Amsterdam, og at jeg kan vente å ha pengene på konto om 3-4 uker.

Mons

#20
Jeg kansellerte en X75D for over fem uker siden, men det kom aldri noen respons på MyTesla, selv etter gjentatte purringer. For et par dager siden ble bestillingen endelig fjernet fra MyTesla, men pengene har jeg fremdeles ikke sett noe til. Bekreftelser eller kvitteringer nekter de plent å sende. Temmelig useriøst, synes jeg.

Edit 19. sept: Har nå endelig fått tilbake depositumet på kredittkortet. Har ikke fått noen kvittering av noe slag.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tesla Model X100D 2017
Tesla Model S P85+ 2013 - solgt

Vidar1979

Jeg har ventet siden begynnelsen av juni. Blitt bedt om å sjekke selv på kredittkort og bankkort men ser ikke penger noe sted.

Virker ikke som de har oversikt.

Erlingni

Jeg kontaktet til slutt forbrukerrådet.
De ga meg to mailadresser direkte til noen hos Tesla i Norge som de ba meg prøve å kontakte. Dette var i slutten av forrige uke, og jeg har enda ikke fått svar. Men etter bare ett par dager, fikk plutselig jeg også mailen der de spør etter navn, kontonummer etc. Det er vel neppe tilfeldig!

DrNox

Synes at det eneste som virker velsmurt i Tesla-maskineriet, er el-motoren ::)

Dexter


bno

Det var da veldig så negativ da både her og på Hyundai kona forumet.  :o

Vidar1979

Fikk tilbake reservasjonen siden pengene aldri dukket opp.

Erlingni

DA kom endelig pengene på konto.
Fasit ble da litt over 2 mnd. og det løsnet først etter hjelp fra Forbrukerrådet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

DrNox

At forbrukerrådet må inn i saken er for dårlig. Tesla da, jeg blir lei meg på deres vegne :-1-:

J.Lafton

Tesla har utrolig dårlig kundeservice.
Jeg venter fortsatt på pengene etter at jeg kansellerte, det har nå tatt 6 uker siden jeg fikk mail med bekreftelse at jeg skulle ha pengene tilbake om 3-4 uker. Her må jeg tydeligvis purre mer.

Men fra jeg første gang tok kontakt om å avbestille tok det 8 uker før jeg fikk svar, selvom jeg purret mange ganger.

Kommer nok aldri til å bestille å kjøpe noen Tesla noen gang. Så dårlig service er ikke akseptabelt for meg.
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Volkswagen E Golf SOLGT
2014 Nissan Leaf Tekna SOLGT

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA