Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kansellering

Startet av Erlingni, torsdag 24. august 2017, klokken 15:26

« forrige - neste »

Erlingni

Har noen av dere erfaring med kansellering av reservasjonen, og hvor lang tid dette tok i praksis?

Jeg gjorde dette via "my tesla" for litt over tre uker siden. Etter dette ble det helt stille. Status på siden er "Vi behandler refusjonen din nå. Det kan ta fra 10 til 15 virkedager å fullføre behandlingen" (15 virkedager har nå passert).

Man kan jo bare glemme å få tak i noen på Tesla, de svarer hverken på telefon eller epost. Ironisk nok er nettopp dette, kombinert med ventetid, hovedgrunnen til at jeg kansellerte i utgangspunktet ::)

boppus

Sitat fra: Erlingni på torsdag 24. august 2017, klokken 15:26
Har noen av dere erfaring med kansellering av reservasjonen, og hvor lang tid dette tok i praksis?

Jeg gjorde dette via "my tesla" for litt over tre uker siden. Etter dette ble det helt stille. Status på siden er "Vi behandler refusjonen din nå. Det kan ta fra 10 til 15 virkedager å fullføre behandlingen" (15 virkedager har nå passert).

Man kan jo bare glemme å få tak i noen på Tesla, de svarer hverken på telefon eller epost. Ironisk nok er nettopp dette, kombinert med ventetid, hovedgrunnen til at jeg kansellerte i utgangspunktet ::)

I'm with you, brother.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

S4e

Kanselerte X reservasjon for to år siden og fikk pengene tilbake. Husker ikke helt tiden det tok, men ikke overrasket om det tar litt tid i og med antall reservasjoner.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Megaoctane

Kansellerte min Model 3 bestilling og fikk pengene iløpet av 2 uker.

Amatøren

Kansellerte en Modell X i sommer og det tok ca 5 uker får beløpet var tilbake.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Ove

Det tok bare noen dager når jeg kansellerte, men det var før jul.
e-Golf
i3s 120 Ah
+ noen fosile til sitt bruk

Lindberg

Jeg har M3 reservasjon, men tror ikke jeg har tålmodighet til å vente, spesielt sett i lys av kampanjerenten på S og X om dagen.

Tror dere det er mulig å "overføre" de 10 høvdingene til depositumet på 30 for en TMS, eller må jeg først få de refundert bare for å gi de tilbake til Tesla igjen..?

N00b

Hvorfor gidder dere kanselere? Dette er noe dere kommer til ville ha lyst på. Så leverer dere tilbake kølappen?

Om ikke du, så vil garantert noen andre være happy med bilen i bruktmarkedet.

THE

Gikk på en smell og bestilt en X100D fordi det ble så lenge å vente på Model3, og fordi det er usikkert med mulighet for å trekke tilhenger. Beholder nok uansett reservasjonen på Model3. Nå blir det jo også kortere ventetid på 3 siden jeg rykker framover i køen pga at jeg blir eier av en Tesla.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Counterpointer

#9
Sitat fra: THE på onsdag 30. august 2017, klokken 20:40
Gikk på en smell og bestilt en X100D fordi det ble så lenge å vente på Model3, og fordi det er usikkert med mulighet for å trekke tilhenger. Beholder nok uansett reservasjonen på Model3. Nå blir det jo også kortere ventetid på 3 siden jeg rykker framover i køen pga at jeg blir eier av en Tesla.
Gratulerer med ny bil
En mill er jo ikke rare prisen for å rykke frem i køen

THE

Bruk opp pengene før de forsvinner....
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Counterpointer

Sitat fra: THE på onsdag 30. august 2017, klokken 21:03
Bruk opp pengene før de forsvinner....
Sant.

Hvor pokker er det blitt av den millionen jeg hadde liggende

DrNox

Sitat fra: THE på onsdag 30. august 2017, klokken 21:03
Bruk opp pengene før de forsvinner....
Eller som min kloke far sa; "Når man drikker opp pengene, så vet man i hvert fall hvor de er blitt av" ::)
Men han fikk aldri Tesla ;D

THE

Hadde en lærer en gang som regnet ut hvor mye penger han hadde brukt på tobakk. Han hadde nesten røykt opp 2 bra Mercedeser, samtidig kjørte han en sliten gammel Suzuki jeep. Han sluttet å røyke på dagen.

Jeg har aldri tatt en røyk, så rgumenterer for meg selv at jeg med god samvittighet kan kaste noen hundretusener bort på en dyr bil.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Erlingni

Fortsatt NULL respons fra Tesla. Ikke mulig å nå de hverken via kontaktskjema (det blir ignorert / forblir ubesvart) eller telefon. De få som unntaksvis svarer på telefon (levering nybil), henviser bare til et nummer som ikke er i bruk med konstant telefonsvarer.
Til dere som bruker 1 mill på ny Tesla; er total mangel på kundeservice helt greit???
Jeg ville ikke kjøpt så mye som en tannbørste hos en nettbutikk som ikke responderer på sine kundehenvendelser i det hele tatt. Det bekrefter i hvert fall at kansellering er det eneste riktige for min del!

Jeg har for øvrig akkurat tilsvarende erfaring da jeg vurderte ny fullt utstyrt Model S, og kontaktet de for å få et tilbud, bl.a. med innbytte via deres nettskjema. Helt stille!

Ender vel med at jeg må fysisk reise ut til en forhandler (dersom det faktisk jobber noen mennesker der da). Eller bare vente og se om de gidder å betale tilbake det jeg har krav på, en eller annen gang når det kanskje passer dem....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA