Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål vedr. plass i baksetet Mitsubishi Outlander Hybrid

Startet av Tulla, onsdag 23. august 2017, klokken 09:23

« forrige - neste »

Tulla

Hei
Noen her som har Mitsubishi Outlander, som synes det er veldig liten plass i baksetet?
Har hatt bilen ett par år, og har 2 stk. barneseter i den. Dette gjør selvfølgelig til at plassen imellom bli veldig trang, og vi får for eks. ikke plass til å ta med et lite barn til når vi skal ut å kjøre.
Men tror at dersom vi tar bort barnesetene, så virker det som at plassen i midten er veldig liten, og knapt får plass til et lite barn uansett. Selefestene stikker da opp og rett inn i lårene på vedkommende som sitter der, så det føles ut som at vi har kjøpt en bil med kun plass til 4 stk :-(
Flere som evt. synes dette er et lite problem, eller er det bare hos oss? :-)

kaiat

Jeg har fått inn tre voksne i baksetet på en Outlander, men det er trangt ja. Mitsubishi sier selv at midtsetet bak ikke er godkjent for et barnesete, bare yttersetene som er det. Jeg føler det litt som om baksetet er smalere enn det kunne ha vært, for bilen er jo forholdvis romslig.

trinesus

Vi har barneseter på begge sidene og 10-åringen sitter i midten. Går fint det. Mannen har også hatt midtsetet mellom barnesetene en gang. Gikk greit det, trangt men greit.
Nå er det riktignok "bare" beltestoler vi har da :)

gspott

Får plass til 3 seter bak i vår. Litt knot men går til nød.


Sent from my iPhone using Tapatalk

elbikefun

Sitat fra: Tulla på onsdag 23. august 2017, klokken 09:23
Hei
Noen her som har Mitsubishi Outlander, som synes det er veldig liten plass i baksetet?


Flere som evt. synes dette er et lite problem, eller er det bare hos oss? :-)


Jeg hadde veldig lyst på å bytte til PHEV sist jeg byttet bil. Hadde faktisk tre prøvekjøringer. Det ble ingen handel; nettopp fordi plassen bak ble for dårlig for tre barn; iallefall når to måtte ha sittepute. Endte opp med en ny Honda CR-V; som har bedre plass i baksetet.

Slike SUV`er i denne "mellomstørrelsen"; har større hjulbrønner enn typiske sedaner og stasjonsvogner; slik at dette sannsynligvis er er hovedgrunn for dårligere bakseteplass i disse. Men som sakt; var plassen bedre i Honda-varianten.

Hondaen er dessverre ren fossilbil; men har til gjengjeld et lavt forbruk. 04-0,75 l/ mil. Det med automatgear.

Et annet ankepunkt mot PHEV; er at den ikke er en ideel trekkvogn for tunge tilhengere/ caravan. Har hørt flere konkrete historier om dette.
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA