Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nervøs navi

Startet av Supermann, tirsdag 22. august 2017, klokken 16:43

« forrige - neste »

Supermann

Hei. Har ikke oppgradert min navienhet så den har filla peil på hvor jeg kan lade bilen min. Det er greit nok, navigasjonen er elendig uansett. Problemet er uansett at den får nerver med en gang man er borte fra oslo-området og gir advarsler om at jeg ikke har nok rekkevidde til neste mål(begynner jo med 75%prosent batteri!!). Dette er selvfølgelig bare tull. Jeg har full kontroll. 8)

Hvordan får jeg bort denne advarselen permanent? Denne advarselen er nemlig i veien for kjørecomputeren som jeg bruker aktivt for å kalkulere meg komfortabelt til neste ladestasjon...

Supermann

Ingen som har klart å skru av varslene på denne irriterende tingen på dashbordet?  ;)

Elmo

Det kommer og går hos meg. Ca én gang hver annen måned mener bilen at jeg ikke når fram til "målet" selvom bilen er fulladet og jeg ikke har sagt ett fnugg om hvor jeg har tenkt meg :o :(
Men etter et par turer eller dager så gir den seg og holder kjeft.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

tf69

Gå inn på Navigasjon, Andre funksjoner. Videre på Innstillinger, Navigasjon. På side 2 kan du skru av rekkeviddevarsel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA