Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsikring hos Gjensidige

Startet av kh86, tirsdag 22. august 2017, klokken 11:34

« forrige - neste »

kh86

Sitter å ser på forsikring hos gjensidige (da jeg har alle mine andre forsikringer der).

Prisen som kommer opp med kjørelengde på 12000km i året er 500kr/mnd for "Bil Kasko" og 587kr/mnd for "Bil Pluss".

Er det egentlig vits i å ta "bil pluss forsikringen" på en elbil ?

Se sammenligning av forsikringene
Bil Pluss                                     Motorskade
                                                   Større leiebil
                                                   Høyere erstatningssum for ekstrautstyr og løsøre
                                                   Utvidet totalskadegaranti
Bil Kasko                                    Totalskadegaranti
                                                   Leiebil
                                                   8 års reparasjonsgaranti
                                                   Nøkkelforsikring
                                                   Kollisjon, utforkjøring og velting
Bil Delkasko                                Brann og tyveri
                                                   Glasskade
                                                   Ekstrautstyr og løsøre
                                                   Veihjelp
Bil Ansvar                                   Ansvar (lovpålagt)
                                                   Ulykke
                                                   Rettshjelp

prophan

Har du x75 eller x90? For meg var d stor prisforskjell på nesten dobbel for x90. J gikk  for vanlig kasko på 90. Maskinskade er d ikke bruk for da tesla har vel 8 års garanti på dette. Eneste er vel at på pluss får du en ny bil hvis skaden utgjør en viss prosent av nybilpris.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

THE

Er i samme situasjon selv, og må bestemme meg for hvilken forsikring jeg skal ha på en Model X. Er usikker på om Pluss-forsikring dekker noe mer enn Teslas "8 år ubegrenset kjørelengde"-garanti på batteri og drivverk og det en vanlig kaskoforsikring vil dekke.

Ekstra dekning man sitter igjen med ved å velge Pluss forsikring blir da en større leiebil og lengre periode med gratis leiebil. Man får også (muligens?) noe høyere erstatning ved totalskade (kondemnering) og ved skade/tyveri av løsøre og ekstrautstyr.

Kasko med inkludert leiebil inkluderer 10 dager med Polo-størrelse leiebil.
Pluss inkluderer leiebil i hele reparasjonstiden og opp til Passat-størrelse leiebil.

Vurderer sterkt Pluss-forsikring siden X'en vil være den eneste bilen vår, og vi er helt avhengig av bil i hverdagen. En Polo vil også være for liten for oss. Forskjellen på Kasko og Pluss i Gjensidige for min del blir ca 1200 kr pr år, og det dekker ca 1 dag med leiebil.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Espen Hugaas Andersen

#3
Jeg gikk for pluss-forsikring, pga høyere totalskadegaranti. Om jeg skulle havne i en ulykke der ting går skikkelig galt, så vil jeg ha god dekning. Ny bil de første 2-3 årene (antok egentlig 3 år, men når trolig 60k km først) og 115% av markedsverdi etter dette høres veldig greit ut (ved skade over 60% av listepris/markedsverdi). Det skal egentlig ikke så mye til før man når 60%. Skadet batteripakke og rear quarter panel, så er man nesten der.

For å holde prisen litt lavere gikk jeg opp til 8000 kr i egenandel. Eventuelle småbulker vil jeg uansett ikke ta på forsikringen, og 8.000 er ubetydelig om det er snakk om hundretusener.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

snd

Husk at tesla gir garanti på DU/batteri i 8 år og ikke forsikring, dvs. hvis du er årsaken til ødelagt batteri (f.eks kjør for fort over en dump?) så må du selv punge ut.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

prophan

Sitat fra: snd på tirsdag 22. august 2017, klokken 15:25
Husk at tesla gir garanti på DU/batteri i 8 år og ikke forsikring, dvs. hvis du er årsaken til ødelagt batteri (f.eks kjør for fort over en dump?) så må du selv punge ut.
Vil ikke dette gå på kaskoen? Samme som skader påført på en motor i en kollisjon i et tre for eksempel?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

olabt

#6
Sitat fra: prophan på tirsdag 22. august 2017, klokken 13:45
Har du x75 eller x90? For meg var d stor prisforskjell på nesten dobbel for x90. J gikk  for vanlig kasko på 90. Maskinskade er d ikke bruk for da tesla har vel 8 års garanti på dette. Eneste er vel at på pluss får du en ny bil hvis skaden utgjør en viss prosent av nybilpris.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Sikker på at du ikke har valgt P ?.. lite forskjell på 75 og 90...

For meg var det faktisk 20kr billigere pr mnd med 90 enn 75
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

rsomby

jeg ville tittet på tryg sin bil ekstra, for den dekker parkeringskader og det er noe de med ny bil til en mill burde være opptatt av

Parkeringsskade
Skade oppstått under parkering fører ikke til fratrekk av bonus dersom du har forsikringen Bil Ekstra. Gjelder for inntil 6 år gamle biler og skadevolder må være ukjent. Maksimal erstatning er 20.000 kroner. Bilen må repareres på et verksted Tryg har reparasjonsavtale med.

olabt

Sitat fra: rsomby på tirsdag 22. august 2017, klokken 19:52
jeg ville tittet på tryg sin bil ekstra, for den dekker parkeringskader og det er noe de med ny bil til en mill burde være opptatt av

Parkeringsskade
Skade oppstått under parkering fører ikke til fratrekk av bonus dersom du har forsikringen Bil Ekstra. Gjelder for inntil 6 år gamle biler og skadevolder må være ukjent. Maksimal erstatning er 20.000 kroner. Bilen må repareres på et verksted Tryg har reparasjonsavtale med.

Enig i at det er attraktivt.. desverre koster denne 650 mer pr mnd enn bil pluss hos gjensidige
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

prophan

Hei, tja d var forsikringsagenten som fant frem prisene. Fikk ca 10k i året for bil pluss 16km x90d. Min nåværende x75 betaler j bare ca 5500 med samme betingelser.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

prophan

Frister med bil pluss, men så har j kjørt bil i 25 år uten å ha totalvraket bil så må avveie ekstra kosten vs kun kasko.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

rsomby

har tryg ekstra og betaler 8500 for min 90D med 25.000km. Syntes det er en ok pris

olabt

Sitat fra: prophan på tirsdag 22. august 2017, klokken 20:09
Hei, tja d var forsikringsagenten som fant frem prisene. Fikk ca 10k i året for bil pluss 16km x90d. Min nåværende x75 betaler j bare ca 5500 med samme betingelser.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

sjekka prisene i nett "konfiguratoren"?
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

jlan

Sitat fra: THE på tirsdag 22. august 2017, klokken 14:25
Kasko med inkludert leiebil inkluderer 10 dager med Polo-størrelse leiebil.
Pluss inkluderer leiebil i hele reparasjonstiden og opp til Passat-størrelse leiebil.
Med vanlig kasko hos Gjensidige økes leiebil dekningen fra 10 til 30 dager hvis reparasjonen utføres hos et verksted de har godkjent (DK er blant de). De dekker også 150 kr pr. dag hvis man klarer seg uten leiebil (250 med pluss). Men reparasjon av Tesla kan ta lang tid, pga. delesituasjonen.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Vhagar

#14
Sitat fra: prophan på tirsdag 22. august 2017, klokken 20:09
Hei, tja d var forsikringsagenten som fant frem prisene. Fikk ca 10k i året for bil pluss 16km x90d. Min nåværende x75 betaler j bare ca 5500 med samme betingelser.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Hei, hvilket selskap ga deg så god pris på X75 ?
Jeg holder på å lete etter gode priser selv men sliter med å finne noen under 9000. Har 70% på 3dje året og har kjørt skadefritt hele mitt liv.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA