Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SSL (TLS) på forumet

Startet av moderator 2, mandag 21. august 2017, klokken 11:03

« forrige - neste »

moderator 2

Da er forumet oppgradert med SSL (TLS)og adressen skal nå inkludere en S i: HTTPS

Antakelig må alle foreta en ny innlogging for å skrive på forumet. 

Støtte for SSL på forumprogramvaren kom først i sommer. Problemet har vært å vise bilder som det har vært linket til på eksterne usikre sider, uten at det skulle dukke opp feilmeldinger. Nå lastes bildene ned midlertidig på elbilforumet, før de vises gjennom vår sikre forbindelse, uten at det skal dukke opp feilmeldinger.

Alle eksterne linker inn til forumet vil fungere som normalt.

Da ser det ut til at den grønne hengelåsen begynner å dukke opp på alle forumets nettsider, med ett unntak:

Forumtråder med innlegg der noen har eksterne avatarer vil gi advarsel om blandet innhold mellom sikre og usikere kilder.

Alle nye brukere må laste opp avataren de ønsker å bruke, til elbilforumets server, det tillates ikke lenger eksterne avatarer. For de av dere som har en profil med ekstern avatar, er det fint hvis du kan laste denne opp på elbilforumets server. Dette skjer i profil--> Endre profilen.

Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Dampmaskin

#1
Funker ikke for meg. Avataren min ligger på HTTP, og når jeg limer inn URLen og klikker "Endre profil" så tømmes innholdet i input-boksen og radioknappene går tilbake til "Ingen avatar".

Edit: Likevel er avataren min tilbake? Ok, litt u-intuitivt men så lenge det funker så er jeg fornøyd. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA