Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nå begynner "alderdommen"

Startet av leafnor, lørdag 19. august 2017, klokken 14:02

« forrige - neste »

leafnor

Det tror jeg ikke fordi i rustgaranti (er vell egentlig gjennomrustgaranti) så omfattes den ikke av deler "som er montert på karosseriet", slik som pyntelister, dørhengsler og så videre. Den påskrudde skinnen for å klikke skiltlampen fast er nok en slik ikkegarantert påmontert sak. Men går å spørre.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Nilsern

#31
Takk for info, Leafnor. Nissan i Haugesund har ikke akkurat briljert med sin kundeservice, så tror ikke jeg gidder å spørre engang. Har klaget de inn for forbrukerrådet i en annen garantisak angående varmeapparat, så det får holde... venter på at saken kommer opp.

Kjell Leaf

Kan du skrive et par ord om hva som er feil med varmeapparatet?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Nilsern

Varmeapparatet gir ikke varme i AUTO funskon. AC må manuelt være aktivert hele tiden.
Har skrevet en del om det i tråden: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=38442.msg687237#msg687237
Burde egentlig laget en egen tråd. Skal legge ut oppdatering etter at det har blitt vurdert i forbrukerrådet. Tror ikke vi skal diskutere det i denne tråden ;-)

Powerflux

116000km nå og begynt å få en slags knirkelyd fra drivaksel på høyre side. Hørbar ved 75-100 rattutslag, tydligst når hjulene er dreid til høyre. Abslolutt mest hørbar ved sakte rygging.

Kan høres ut som om leddet går tørt men mansjetten er hel og det er ikke tegn til fett som er slynget ut.......
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Powerflux

#35
Vel, får vel sjansen til å sjekke ut drivaksel etc. nå når jeg likevel må demontere saker og ting i forstillingen for å feilsøke svømmende styring :-\
Bilen sporer og er generelt ufølsom på rattet når man kjører rett frem. I sidevind enda mer upresis.
Har røsket og dratt i endeledd men dette kjennes helt tight ut. Derimot kommer det en svak klakkelyd fra paralellstagene så jeg begynner å mistenke inner tie rod joint(s) for å være på vei. Da blir det isåfall bytte av både indre og ytre ledd når jeg først er i gang!
Relativt billig å bytte disse delene og slitasje vil jo oppstå når bilen harves rundt over trikkeskinner, hull og fartsdumper i ett sett :P
https://www.autodeler.co.no/optimal/12838624

Time will show........
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Aspiranten

Leifen vår har den der dunkelyden over små ujevnheter i asfalten. Har vel forstått det slik at det er noen endeledd eller greier i forstillingen. Hvordan finner man ut hvilke deler det er, og hvordan bestiller man dem?

Noen som har en youtube video eller lignende for hånden?
Nissan Leaf

leafnor

Sitat fra: Aspiranten på lørdag 15. september 2018, klokken 19:01
Leifen vår har den der dunkelyden over små ujevnheter i asfalten. Har vel forstått det slik at det er noen endeledd eller greier i forstillingen. Hvordan finner man ut hvilke deler det er, og hvordan bestiller man dem?

Noen som har en youtube video eller lignende for hånden?
Mest sansynlig lenkearm, og kan f.eks bestilles på Bildeler.no.
De har noen fine videoer. Anbefaler du ser alle de har om Leaf.
https://www.youtube.com/channel/UCUHqNYIhF3H2ZynQuKUXYbA/search?query=leaf

https://www.youtube.com/watch?v=n34dCNato_4
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Aspiranten

#38
Flott, det er jo fort gjort. Takk for video.

To lenkarmer bestilt. Så får vi se om det er løsningen på dunkingen.
Nissan Leaf

Aspiranten

Husker du hvilken girolje du kjøpte?

Og hvor tappemutteren ligger?
Nissan Leaf

leafnor

Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Powerflux

Sitat fra: leafnor på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:19
Valvoline Maxlife ATF

Dette har vel vært oppe tidligere uten at jeg husker hvilken tråd det var i men burde ikke Dexron VI være innenfor spec her? MaxLife er vel i bunn og grunn en Dexron VI olje?
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

leafnor

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 18. september 2018, klokken 21:53
Sitat fra: leafnor på tirsdag 18. september 2018, klokken 20:19
Valvoline Maxlife ATF

Dette har vel vært oppe tidligere uten at jeg husker hvilken tråd det var i men burde ikke Dexron VI være innenfor spec her? MaxLife er vel i bunn og grunn en Dexron VI olje?
Dexron VI synes OK den også ja.
http://www.sunsoils.com/download/Basic%20Comparison%20Table%20-%20ATF.pdf
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Powerflux

Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Aspiranten

Hvorfor står det ikke noe data om de oljene dere linker til?

Bildeler.no har denne oljen som anbefalt. Vil den funke?

https://www.bildeler.no/olje-manuell-girkasse/nissan/leaf-/E/2012/EM61/?Vare=74251
Nissan Leaf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA